Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko -1,5 näön korjata laserleikkauksella?

Vierailija
26.11.2019 |

Onko liian vähän miinusta, että eivät suosittele leikkaamista? Minulle ei piilarit jostakin syystä sovi, kuin muutamaksi tunniksi, jonka jälkeen ne alkavat tuntua epämiellyttäviltä. Silmälasit eivät vain passaa minun kasvoihini yhtään, kun on silmät ja korvat eri tasolla yms.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
26.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi korjata. Minulla taisi olla molemmissa silmissä vähän vähemmän kuin -1,5, siis jotain -1,0. Mulla operoitu molemmat silmät. Suosittelen.

Vierailija
2/10 |
26.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai ne yksityisellä leikkaa jos kaivat kuvetta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
26.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai voi.

Vierailija
4/10 |
26.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No halpaahan se ei ole mutta voi tehdä.

Vierailija
5/10 |
26.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin voi, mutta mieti kannattaako. Osa saa leikkauksesta kuivat silmät, osa valoherkkyyttä, osa sellaisia pilarimaisia säteitä valonlähteiden ympärille. Ja yleensä silmiä ei leikata ihan nollanäköön, koska halutaan varautua ikänäköön niin, että sen varalta jätetään pikkasen miinusta. Minkä ikäinen olet? Jos yli 35, niin en leikkauttaisi.

Vierailija
6/10 |
26.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tietenkin voi, mutta mieti kannattaako. Osa saa leikkauksesta kuivat silmät, osa valoherkkyyttä, osa sellaisia pilarimaisia säteitä valonlähteiden ympärille. Ja yleensä silmiä ei leikata ihan nollanäköön, koska halutaan varautua ikänäköön niin, että sen varalta jätetään pikkasen miinusta. Minkä ikäinen olet? Jos yli 35, niin en leikkauttaisi.

Mitä tarkoittaa, että varaudutaan ikänäköön? Paraneeko näköni jossakin vaiheessa itsestään nollaan ja lähtee sitten siitä plussautumaan? Jos niin on, niin sitten ei kyllä varmaan enää kannatakaan.

Vierailija
7/10 |
26.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä tarkoittaa, että varaudutaan ikänäköön? Paraneeko näköni jossakin vaiheessa itsestään nollaan ja lähtee sitten siitä plussautumaan? Jos niin on, niin sitten ei kyllä varmaan enää kannatakaan.

Kun ikänäköä tulee, niin pystyt lukemaan pientäkin tekstiä ottamalla lasit pois päästä. Normaalinäköinen, jolla on ikänäköä, ei näe lukea ollenkaan ilman laseja ja pientä tekstiä ei näe lasienkaan kanssa.

Vierailija
8/10 |
26.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei todellakaan palaudu ikänäön mukana nollaan :D Se tarkoittaa vaan sitä että sitten et näe enää lähelle etkä kauas. Itsellä tämä tilanne nyt. Tarvitsisin kaksitehot kun en näe lukea kunnolla enää. Mitä silmien kuivuuteen ym tulee niin ne nyt tuntuu tulevan ihan iän mukana riesaksi kuten myös hämäränäön katoaminen, minä en ainakaan ole toisella silmällä nähnyt enää vuosiin hämärässä ja on täysin sokea.  Reippaasti alle 40v olin kun tämä jo tapahtui.

Vierailija
9/10 |
26.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noiden silmäleikkausten riskit on aika isot ja en itse leikkauttaisi missään tapauksessa. Omat vahvuudet on -1,25 ja -2. Näillä silmillä vielä pärjää ilman laseja, jos tarve, ja laseilla saa priiman näön.

Kyllä ne lasit sulle taivutellan liikkeessä sopiviksi. Piilareita on erilaisia ja kannattaa etsiä Googlen avulla paras malli kuiville silmille. Esim. Day&night lasit päivälinsseinä on hyvä valinta ja linssejä voi pitää vaikka vain kaksi viikkoa käytössä ja vaihtaa sitten uusi pari tms. Puhdistusaineen vetyperoksidipohjainen on tehokkain. Myös jotkin kertakäyttölinssit on hyviä. Linssien välillä on isoja eroja!

Vierailija
10/10 |
26.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä onko tuossa varsinaista alarajaa miinuksille, jos on liian paljon miinusta niin silmän rakenne ei välttämättä kestä tarpeellista määrää laserointia. Toki ei ole järkeä tehdä mitään jonkun ihan pikkumiinuksen takia.

Minulta laseroitiin noin -4 näkö joskus kolmekymppisenä. Näön huonontuminen oli tasaantunut jo vuosia sitten, joten sen puolesta oli hyvä hetki. Lopputuloksena taisi jäädä ihan ripauksen plussalle näkö, niin vähän ettei sillä ole merkitystä. Olen kyllä ollut tyytyväinen, sivuvaikutuksia en ole huomannut toipumisen jälkeen muuta kuin että kuivumista tapahtuu, mutta vaikea sanoa johtuuko se leikkauksesta vai ikääntymisestä, vai oliko sitä jo ennen leikkaustakin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä kuusi