Miksi seksin harrastaminen parisuhteessa ahdistaa?
Olen 25-vuotias nainen ja olen seurustellut nyt parin vuoden ajan. Suhteen alkuvaiheessa seksi oli helppoa ja huoletonta, eikä sinkkuaikoina koetut irtosuhteet olleet mikään ongelma. Mutta nyt kun olen turvallisessa parisuhteessa hyvän miehen kanssa, tuntuu että seksi ahdistaa ihan mielettömästi ja tunnen itseni jotenkin likaiseksi. Eli heti kun tunteet astuu kuvioon niin menen jotenkin lukkoon enkä pysty rentoutumaan. Osaako kukaan sanoa mistä tämä voisi johtua?
Kommentit (7)
Tuttu tunne. Minua helpotti, kun harrastimme seksiä ihan extemporee vähän hassuissa jännittävissä paikoissa, ettei turvallisesti makkarin peiton alla sovittuna aikana.
Kannattaa myös puhua avoimesti miehen kanssa. Ihmiset ovat turhan ujoja puhumaan seksistä ja monesti pienistä asioista kasvaa suuria ja ahdistavia ongelmia kun ei puhuta.
Naisten kanssa ei pitäisi olla alkuhuumaa kauemmin. Sen jälkeen se on pelkkää alamäkeä jossa ei edes ole pohjaa.
Onko sinulla myös raiskausfantasioita?
Sielu mennyt pilalle noista irtosuhteista. Sitähän sä kysyit...?
Ensimmäisenä tulee mieleen joku läheisyyden pelko.
Toisena, että ehkäpä tässä miehessä on jotain joka tökkii, vaikka vain alitajuisesti.
Kolmantena, olisiko taustalla jotain tiedostamatonta ja/tai muistamatonta traumaa.
Oli miten oli, jos oikein pahasti ahdistaa, niin ehkäpä asiasta kannattaisi käydä keskustelemassa jonkinmoisen terapeutin tms. kanssa, ennen kuin kärpäsestä tulee härkänen.