ONGELMANA miehen KUORSAUS! APUAA!!! NEUVOJA!!!!
Mieheni kuorsaa niin että häiritsee jo minun ja lasten unta, onko mitään parannuskeinoa? Mitä olette kokeilleet? Kaikki neuvot otetaan avosylin vastaan! Epätoivoinen jo olen.
Kommentit (17)
kuorsaa niin paljon, että mua häiritsee. siksi mulla romanttisesti käytössä silikonikorvatulpat, niistä ei kuulu läpi. miinuksena tietty se, että en sitten lastakaan kuule, kun yöllä heräilee, mut mies kuulee. mutta jos tuo kuorsaus tosiaan tosi kovaa, niin sittenhän on kaikenmaailman parannuskeinoja, laihdutus, nielurisonjenko leikkaus se nyt oli mikä auttaa, miehelle erilaisia kuorsaukseen kohdistettuja laitteita, laastareita ymsyms.
Jos miehesi tupakoi -> lopettaminen auttaa
Juoko mieheni kuinka paljon alkoholia? -> vähän alkoholia = vähemmän kuorsausta.
Jos mikään yllä olevista ei täsmää, niin mars lääkäriin.
Miehelläsi voi olla uniapnea, joka on vakava tauti, koska silloin ihmisellä on pahoja hengityskatkoksia yöllä.
Hoito: leikkaus (joillakin auttaa, toisilla ei), happinaamari jonka kanssa nukutaan joka yö.
Ja sinä nukut koko loppu elämän erihuoneessa.
Jos ei mikään näistä, niin lääkäriin. Sieltä saapi apua.
Vähitellen mies rupeaa nukkumaan kevyttä unta, kun pelkää kipeää.
ehdottaisi sitä. plus enpä ymmärrä tuota vikaa lausetta, nukutte eri huoneissa, nykyään nuo laitteet ovat sellaisia, etteivät pidä oikeastaan minkäänlaista ääntä, siis edes mitään hurinaa. mulla lähipiirissä muutamalla on tuo uniapnea ja tiedän. t.2&5
säännöllinen rytmi. Riittävän aikaisin ja aina samoihin aikoihin nukkumaan.
Mieheni urheilee, ei juo eikä polta, eikä ylipainoa. Sopusuhtainen.
Ei käytä mitään lääkkeitä/ravinteita ym....
Kuoraus kuuluu viereisiin huoneisiinkin, on siis todella kovaa.
Kylellään nukkuminen ei auta.
Kuorsaus on onneksi tasaista, ei siis hengityskatkoksia.
Lääkärillä on käynyt, mutta lääkäri sanoi vain että " voi voi kun herkkä vaimo, pitää varmaan nukkua jatkossakin sohvalla..." nyt ei siis enää ilkeen lääkäriinkään lähteä.
Mitähän kannattaisi lääkäriltä vaatia? Mitä tutkimuksia, leikkausta vai mitä (Niin jos vielä saan lääkäriin uudestaan lähtemään, koki jotenkin loukkaavana edellisen käynninn.)
Tämä on siis iso ongelma meille molemmille.
apneaakin. ja tosiaan onko ne nyt sitten nielurisat tai mitkä, joiden leikkaus voi auttaa. tai sitten olen kuullut vaikka mistä laastareista tms. tuo on tosiaan kanssa yksi, mikä meillä välillä pahentaa tilannetta, että on välillä allergiatukkoisuuttakin, sillon kuorsaus pahempaa. tuo kiilapatjahommeli kuulosti kanssa hyvältä... t. korvatulppakirjoittelija :)
mutta sekin vähä väheni.
Onko kuinka vanhat patjat ? Vois auttaa ihan yksilölliset patjatkin tyynyn lisäksi.
Tyynyjä: http: //www. fysioline. fi/verkkokauppa/
sellaista nenäteippiä..auttoi ainakin meillä. Ainoa vika on hinta, maksaa noin euron kappale.
Siitä kommentti, että nukutte eri huoneissa.
Jos mies ei kuorsaa, niin sitten kone pitää ääntä.....
Valitin aikani asiasta ja hän meni lääkäriin. Syyksi todettiin löysä kitapurje, joka siis " lerpattaa" . Kitaa laaseroitiin, jotta se kovettuisi muodostuvasta arpikudoksesta.
Ei auttanut meillä tuo leikkaus ja kuorsaus jatkuu. Olen kyllä jo itsekin ajan saatossa tottunut kuorsaukseen. Joskus enää tönin miestä kyljelleen, kun selällään ääni on voimakkain.
i kovaääninen, sen jälkeen ollut pari uutta, ja nyt uusin, puolisen vuotta sitten saatu on jo todellatodella hiljainen, pitäähän asunnossa esim. jääkaappikin pienenpientä ääntä, ei mitään vars. hurinaa tms edes, siis tosi hiljainen. ja kun sekin pieni ääni on täysin tasaista, niin siihen tottuu varmasti päivässä kahdessa. kyllähän toiselta hengityksen äänikin tulee. :) mutta nämä nyt on tällästä hienosäätöä, joilla tiedoilla ap ei varmasti edes tee mitään, ollaan vaan nyt me niin asiantuntijoina. ;)
Korva-, nenä- ja kurkkutautien lääkäri on paras lääkäri kuorsauksen hoidossa. Ensin tutkitaan nenä ja nielu. Jos nenässä on jompi kumpi puoli ahtautunut, siihen auttaa leikkaushoito, jossa nenän väliseinä oikaistaan. Monella kuorsaus loppuu tuohon. Mikäli nielu on ahdas, siellä on paljon löysää kudosta, joka aiheuttaa kuorsausäänen. Ahdas nielu voidaan myös hoitaa leikkaushoidolla. Joissakin isoissa sairaaloissa annetaan nielukudokseen pistoshoitoa, jolloin se nielun löysä kudos ikäänkuin kovettuu ja kuorsausääni loppuu.
Myös uniapneatauti aiheuttaa kuorsausta. Onko miehelläsi päiväväsymystä? Uniapneatauti on helppo todeta ns. unipatjatutkimuksella, jossa tutkittavalle annetaan kotiin sellainen pieni laite, joka rekisteröi unenaikaiset tapahtumat.
Kuulostaa kyllä siltä, että tuo ahdas nielu ja nielussa oleva löysä kudos olisi vaivan takana, jos kuorsausta tapahtuu myös kylkiasennossa.
Kehoittaisinkin miestäsi menemään korva-, nenä- ja kurkkutautien lääkärille, joka voisi tarkistaa, aiheutuuko kuorsaus nenän tai nielun ongelmista.
Olemme mekin silloin tällöin nukkuneet eri huoneissa, mutta kun olisi niin kiva vierekkäin.
on jonossa laserleikkaukseen kuorsauksen vuoksi. eli kurkkua laserilla leikataan ja sinne muodostuu arpikudosta joka sit vähitellen pitäis vähentää/lopettaa kuorsauksen. hoito joudutaan ehkä tekee pari krtaa...
Laihduttamaan tosin ei voi painostaa, se pitää lähteä itsestään.