En kestä kissan pissan lemahduksia enkä merkkailua joten en ota kissaa lemmiksi koskaan! Varma juttu.
Kommentit (33)
Ei minulla ainakaan mikään kissanpissa haise eikä kolli päästele hiekkalaatikon ulkopuolelle. Kaverin kissa k*seskelee ympäri kämppää silloin kuin laatikko ei ole tarpeeksi puhdas, ehkä sinulla on sama ongelma? Kuinka usein ja miten siivoat laatikon? Tai onko kissallasi virtsatulehdus tms jonka takia oireilee noin?
Mäkään en kestä kissan pissan hajua, onneks ei tarvikaan. Meillä viisi kissaa.
Vierailija kirjoitti:
Ei minulla ainakaan mikään kissanpissa haise eikä kolli päästele hiekkalaatikon ulkopuolelle. Kaverin kissa k*seskelee ympäri kämppää silloin kuin laatikko ei ole tarpeeksi puhdas, ehkä sinulla on sama ongelma? Kuinka usein ja miten siivoat laatikon? Tai onko kissallasi virtsatulehdus tms jonka takia oireilee noin?
Ketä tässä neuvotaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä oli laadukas hiekka, joka ei haissut ja lisäksi se myös pidettiin puhtaana. Kissa ei myöskään merkkaillut.
Meillä myös oli laadukasta hiekkaa (ja kokeiltiin vuosien aikana USEITA eri merkkejä), hiekka pidettiin puhtaana (käytiin puhdistamassa myös pissat heti jos oli paakkuuntuvaa ja jos ei, niin parin päivän välein vaihdettiin). Siitä huolimatta kastroitu poikakissa merkkaili. Pari vuotta koitettiin kaikkea, lääkäreistä (ei löytynyt kiteitä eikä mitään fyysistä vikaa), koitettiin feliway-haihduttimia ja kaikkea ja sitten joku oli lapsen päiväkodissa sanonut että lapsen vaate haisi kissanpissalle (vaikka oltiin siis tasan pesty) ja sitten oli pakko luovuttaa. Harmittaa vieläkin ihan älyttömästi, mutta kaikki kokeiltiin mitä suinkin osattiin.
Enää en uskalla ottaa toista kissaa, vaikka kuinka haluaisin.Meillä oli tyttökissa, ei merkkaillut. Meille kissa tuli vasta lapsen ollessa kouluiässä, tarkkaan käytiin läpi miten kissalle pitää antaa oma rauha, ei saa herätellä kesken unien jne...
Meillä myös lasten käytös kissan suhteen käytiin tarkasti läpi, kissalla oli mahdollisuus rauhalliseen elämään. En tiedä sitten olisiko auttanut jos olisi ollut tyttökissa. En vain uskalla enää kokeilla uudella kissalla.[/quot
Olisitko tappanut lapsesi, jos yrityksestä huolimatta ei vielä 5 vuotiaanakaan olisi oppinut sisäsiistiksi...
No en tietenkään. Erotan lasten ja lemmikkien eron.
Ottamatta kantaa siihen, kuinka tosissaan ap aloituksessaan oli, niin miksi teille keskustelijoille on niin tärkeää puolustella, että kissan laatikko ei haise ja terve kissa ei kyllä merkkaile? Tosiasia on se, että kissa, kuten mikä tahansa muukin lemmikkieläin voi alkaa käyttäytyä ei-toivotulla tavalla. Eikö ole vain hyvä, että ap on ymmärtänyt, ettei kissa ole hänen juttunsa ja pysyy erossa kissoista? En itse ainakaan halua viestiä kissaavihaajille, että kyllä kisun omistaminen kannattaa. Lähipiirissä on käännytetty kissavihaaja suostumaan ottamaan "helppohoitoinen ja siisti" kissa perheeseen ja voitte vain arvata lopputuloksen?
Lähes kaikki mahdolliset kissanhiekat omalla kissalla testanneena totean vielä, että kyllä se kissankusi vaan haisee. Parhaiden hiekkojen kanssa haju ei leiju asunnossa, mutta hiekkiksen puhdistuspuuha on aina haiseva prosessi, hiekan kokonaan vaihtamisesta puhumattakaan. Eriasia on kuinka paljon se häiritsee.
Vierailija kirjoitti:
Ottamatta kantaa siihen, kuinka tosissaan ap aloituksessaan oli, niin miksi teille keskustelijoille on niin tärkeää puolustella, että kissan laatikko ei haise ja terve kissa ei kyllä merkkaile? Tosiasia on se, että kissa, kuten mikä tahansa muukin lemmikkieläin voi alkaa käyttäytyä ei-toivotulla tavalla. Eikö ole vain hyvä, että ap on ymmärtänyt, ettei kissa ole hänen juttunsa ja pysyy erossa kissoista? En itse ainakaan halua viestiä kissaavihaajille, että kyllä kisun omistaminen kannattaa. Lähipiirissä on käännytetty kissavihaaja suostumaan ottamaan "helppohoitoinen ja siisti" kissa perheeseen ja voitte vain arvata lopputuloksen?
Lähes kaikki mahdolliset kissanhiekat omalla kissalla testanneena totean vielä, että kyllä se kissankusi vaan haisee. Parhaiden hiekkojen kanssa haju ei leiju asunnossa, mutta hiekkiksen puhdistuspuuha on aina haiseva prosessi, hiekan kokonaan vaihtamisesta puhumattakaan. Eriasia on kuinka paljon se häiritsee.
Koska kun kissa pissii ympäriinsä niin siitä syyllistetään omistajaa. Monesti ongelma onkin esim virtsakiteissä tms, mutta ei todellakaan aina, kuten omalla kohdallani havaitsin. Pissaaminen laatikkoon ei olisi ollut ongelma, se haju rajoittui vain vessaan ja ilmeni vain hiekkaa vaihtaessa.
Edelliselle. Ei kyllä haise jos kissa on terve ja hiekka on kunnon hiekkaa. Itse laitan hiekkaa aina laatikkoon niin paljon ettei jätökset pääse osumaan laatikon pohjaan. Paakut poi aamuin illoin Uutta hiekkaa aina aika ajoin joukkoon Ei vaan haise. Koko hiekan vaihto noin kerran kahdessa kuussa.
Toivon vaan että kissa pysyy edelleen terveenä. Nyt 6v
Olen kyllä nähnyt asunnon missä kissan pissa haisi mutta kun näin kissan hiekkalaatikko niin näki kyllä miksi
Hiekkaa vain nimeksi, ei kunnon paakkuuntuvaa, ei oltu putsattu varmaan pariin päivään ja hiekkaa oli myös lattialla. Tuon sotkun takia kissa takuulla merkki myös muualle
Jospa ne lemahdukset tuleekin sun pimperosta eikä kissan tekosista?
Vierailija kirjoitti:
Jospa ne lemahdukset tuleekin sun pimperosta eikä kissan tekosista?
Kummasti mun pimpero lemahti kissanpissille sitten ainoastaan kissanhiekkaa vaihtaessa, ei pissalla käydessä, ei suihkussa, ei seksissä... Vaihda jo levyä ja siirry kissanpissaisenpimperofantasiasi kanssa ihan yksityisiin hetkiin, kiitos.
Miksi tää ketju on pullollaan kissoja puolustavia viestejä? Mulla on kaksikin kissaa, ja lapsuudessa meillä oli koiria. Kavereilla on ollut hamstereita sun muita vipeltäjiä. Lemmikeillä on kaikilla oma ominaishajunsa. Jos ei sitä hajua kestä, on kai vaan hyvä ettei lemmikkiä hanki?
Ökei.
Muilla asiat on paremmin. Ei hätää, ap.