Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kiire!Jäänkö ilman äippärahaa kun toinen tulossa olen hoitovapaalla??

Vierailija
05.06.2006 |

näin väitti työnantaja-mulla vakituinen työ- että hoitovapaata ei katkaise uusi raskaus kun olen tyhmä hakenyt vapaata ensi vuoden maaliskuuhun asti ja la on marraskuussa. onko näin?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
05.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

äitiyspäivärahaa ihan normaalisti. Ettei työnantahasi olisi tarkoittanut sitä, että et saa palkkaa ensimmäisiltä kolmelta kuukaudelta?

Korjatkoon joku, jos olen väärässä...

Vierailija
2/10 |
05.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

castaavassa tilanteessa. Vieläpä tuolen mukaan lasketun. Jäin siis hoitovapaalle ja tulikin " vahinko" , suunnittelematon raskaus ja muuttib suunnitelmat täysin. En ollut välissä töissä kun se edellinen lapsi oli vielä niin pieni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
05.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

että mitä se kunnalle-siis työnantaja-kuuluu!!!!haen siis normaalisti äippärahaa kun sen aika tulee eikös. missä vaiheessa sitten kannattaa pitää pakolliset vuosilomat pois,juuri ennen äippäloman alkua vai jo nyt aik?

Vierailija
4/10 |
05.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin mutta kyse oli kyllä lyhyemmästä ajasta eli muistaakseni parista viikosta. jäin siltä parin viikon ajalta ilman työantajan maksamaa palkkaa ja olin kotihoidontuella, koska olin sitä ehtinyt jo etukäteen hakea virkavapaan muodossa. tarkista kuitenkin asia vielä useammasta paikkaa. voi siis tosiaan olla, että saat vain tuota minimiä kelan kautta. se on ihan hirveän väärin ja kannattaisi ihan varoittaa ihmisiä hakeamsta kotihoitoa varten vapaata etukäteen. itse tuosta oppineena en aio nyt marraskuussa syntyvästä lapsesta hakea hoitovapaata varten virkavapaata ennen kuin varmasti tiedä, mihin asti aion sen pitää eli vasta silloin, kun on viimeinen pakko...

Vierailija
5/10 |
05.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

töihin maaliskuussa. paljon se mini raha on+muistaakseni edellisestä sain käteen ihan kivasti eli varmaan jotain 500-600e. olisipa se ainakin tuplat nykyiseen kotihoidontukeen verrattuna.

Vierailija
6/10 |
05.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tipu minimipäivärahalle kun esikoinen on alle 3-vuotias.

Vierailija
7/10 |
05.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Ei tipu minimipäivärahalle kun esikoinen on alle 3-vuotias.

Vierailija
8/10 |
05.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä sattuu! Jos toinen lapsi syntyy edellisen ollessa alle 3-vuotias, saa äiti SAMAN ÄITIYSPÄIVÄRAHAN kuin edelliseltä lapselta. Lisäksi vielä indeksikorotettuna.

Vierailija
9/10 |
05.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta mulle kävi kirjaimellisesti niin, että äitiysrahasta tai siis niistä työntajan maksamista palkoista jäi kaksi eka viikkoa saamatta, koska olin jo aiemmin ehtinyt hakea niille viikoille hoitovapaata. se siitä. loppuajan sain toki ihan normista päivärahaa (ansiosidonnaista sellaista).

Vierailija
10/10 |
05.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin siis et saa sitä 72 päivän PALKALLISTA äitiyslomaa vaan saat siltäkin ajalta vain äitiyspäivärahan. Eli siinä mielessä menetät rahaa mutta et tietenkään kelan maksamaa äitiyspäivärahaa. Palkka on yleensä kuitenkin aina suurempi kuin se äitiyspäiväraha. Eli työnantajan papereissa ole hoitovapaalla niin pitkään kuin olet sitä anonut ja sitten vasta äitiys-, vanhempainvapaalla tai hoitovapaalla uuden raskauden myötä.