Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sukujuhlissa 16-vuotiaalle tyttärelleni tultiin NELJÄ kertaa puhumaan siitä, miten kannattaa muistaa hankkia lapset nuorena.

Vierailija
25.11.2019 |

Tädit olivat huolissaan siitä, että venytetään sitä lapsensaantia nelikymppiseksi, jolloin se ei enää onnistukaan. Ja kannattaa hankkia monta ja pienillä ikäeroilla. Ja otas nyt tästä Pirkko-Irmelin vauva syliin hetkeksi, eikö ole ihana pieni käärö.

16v ihan kauhuissaan. Minä hätistelin näitä viis-kuuskymppisiä tätejä kauemmas ja sanoin, että lapset ovat sitten joskus tyttäreni oma asia ja sekin on oma asia, aikooko hankkia niitä ollenkaan. Hymähtelivät vain.

Kommentit (56)

Vierailija
1/56 |
25.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahneat vanhukset alkavat hätääntyä kun ei synny uusia veronmaksajia

Vierailija
2/56 |
25.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kolme teini-ikäistä lasta. Yksi heistä on jo nyt ilmoittanut, ettei aio hankkia lapsia. Ymmärrän, että jokaisella on oikeus päättää näistä asioista itse, mutta minä suren. Olen aina kuvitellut olevani isoäiti monelle. Tajusin, että voinkin olla isoäiti pahimmillaan vain parille lapselle, jos niillekään. Olen unelmoinut äitiydestä aina ja onneksi kolme sain. En kestä, jos minusta ei tule koskaan isoäitiä. Jäisin vaillinaiseksi naiseksi :(

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/56 |
25.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin huolissani omista geeneistäni jos oma sukuni olisi noin umpihullua porukkaa.

Vierailija
4/56 |
25.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on kolme teini-ikäistä lasta. Yksi heistä on jo nyt ilmoittanut, ettei aio hankkia lapsia. Ymmärrän, että jokaisella on oikeus päättää näistä asioista itse, mutta minä suren. Olen aina kuvitellut olevani isoäiti monelle. Tajusin, että voinkin olla isoäiti pahimmillaan vain parille lapselle, jos niillekään. Olen unelmoinut äitiydestä aina ja onneksi kolme sain. En kestä, jos minusta ei tule koskaan isoäitiä. Jäisin vaillinaiseksi naiseksi :(

Älä huoli, ehkä sä saat esim. rintasyövän ja kuolet keski-ikäisenä. Ei tietty poista sitä tuskaa kun jäät ilman armeijallista lapsenlapsia, mutta ehkä vähän silti lohduttaa ♥️

Vierailija
5/56 |
25.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle puhutaan vain opiskelusta :p Äitikin hankki lapset 45v niin varmaan siksi.

N25

Vierailija
6/56 |
25.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä noita kukkahattuja on. Onneksi en ole itse juurikaan kärsinyt ko tädeistä. Olen itse 60v ja lapseton. En ole sitä suunnitellut mutta tietyt asiat elämässä on menneet niin että lapsia ei ole. Minulta ei koskaan ole vanhemmat, sukulaiset tai ystävät peränneet lastentekoa. Opin kotona että on epäkohteliasta kysellä ihmisten yksityisasioista. Iästä riippumatta.

Vierailija
7/56 |
25.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun 14-vuotiaalta kysyttiin sukujuhlissa et eikö ole poikakaveria. Kun pari vuotta vanhemmalla serkkutytöllä on ollut jo monta vuotta ja tämä oli selvästi suuri meriitti. Onneksi tyttö itsekin piti kysymystä hölmönä ja nauroi sille.

Vierailija
8/56 |
25.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sanoin tuon ikäisenä (vuonna 1980) tädeille, että en aio hankkia yhtään lasta. Enkä ole hankkinut.

Tädeistä en hermostunut yhtään, mutta minusta oli tosi iljettävää, kun sedät tulivat kuolapisara suupielessä kyselemään, että montakos lasta tyttö aikoo pukata. Sedistä pahin oli vähän myöhemmin YTHS:n keski-ikäinen mieslääkäri, joka alkoi kesken venähtäneen nilkan tarkastelemisen tenttaamaan minua ehkäisyasioista ja suuttui siitä, etten halunnut tehdä lapsia. Siis suuttui oikein kunnolla ja korotti ääntään.

Tädit tulevat ihmiskunnan loppuun saakka kyselemään nuorilta lapsista. Ei siitä tarvitse harmistua; se on tädeillä kai geeneissä.

Vierailija
9/56 |
25.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 22v.  Häissä ja ristiäisissä tulee nämä keski-ikäiset sukulaiset tökkimään hartiasta, että "Sulla sitten seuraavaksi, hehheh.". Aloin tekemään heille samaa hautajaisissa. 

Vierailija
10/56 |
25.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varsinais-Suomessa ei sukujuhlissa kysellä tuollaisia. Sitä ollaan enemmän kiinnostuneita opiskelusta, tulevaisuudensuunnitelmista, harrastuksista jne. eikä lapsenteosta puhuta edes sille, joka on selkeästi raskaana. Vain palstalaisten suvuissa elämä on noin pikkuruista kuin ap:lla.

Vierailija
11/56 |
25.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos omat sukulaiseni olisivat laukoneet jotain noin typerää ollessani 16v, nin olisin nauranut räkäisesti ja käskenyt tunkemaan vauvajutut sinne mistä ovat kotoisinkin... 5p. vihje: aurinko ei sinne paista. Tai kysellyt takaisin jotain yhtä kiusallista, kuten esim. "No mitenkäs sulla sen virtsankarkailun kanssa, lirahteleeko jo housuihin? Tai:" Mites teillä siellä makuuhuoneen puolella, lerpattaako jo miten pahasti? "

Vierailija
12/56 |
25.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko hetkeäkään.

Vierailija
13/56 |
25.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse jo muutaman kerran sanonut samaa omalle 12v tytölleni. :D

Meillä on niin äidilläni kuin minulla ja siskollani ollut isoja vaikeuksia tulla raskaaksi aikoinaan perinnöllisen ongelman vuoksi. Äitini meni naimisiin 25v ikäisenä ja rupesivat yrittämään heti. Saivat siskoni kun äitini oli 31v ja minut kun äitini oli 38v. Yritys oli kokoajan päällä kummassakin välissä. Eivät toki missään hoidoissa silloin käyneet kun ei niitä ollut.

Minä sain vain yhden lapsen. Rupesin yrittämään mieheni kanssa kun olin 26v ja sain lapsen kun olin 33v. Hoidoissa oltiin 5 vuotta. Toista ei tullut yrityksistä huolimatta. Siskollani kesti myös yli 4v saada lapsi.

Joten kyllä....olen omalle tyttärelleni sanonut jo pienestä pitäen sivulauseessa (kun hän on puhunut kuinka joskus hänellä on sitten oma lapsi/lapsia) että kannattaa koittaa hankkia ne lapset mahdollisimman nuorena koska meillä on tätä ongelmaa tiedossa suvussa. Ei nyt ihan teininä kannata yrittää mutta heti parikymppisenä kyllä jos lapsia haluaa.

Saa nähdä miten käy. Ainakin yhä tuo 12v haaveilee kovasti omista lapsista. Täytyy sanoa ettei se olisi minulle mikään shokki vaikka yhtäkkiä saisikin lapsen jo 19v ikäisenä tai sitä vanhempana. Kun on itse käynyt tolkuttoman pitkän lapsettomuustaipaleen läpi niin samaa ei toivo omalle lapselleen.

Ja niin mistä meillä on kyse. Nähtävästi yliaktiivisesta kehon puolustusmekanismista joka kuvittelee että alkava raskaus on uhka keholle (kuten syöpä) ja sitä vastaan pitää siksi hyökätä. Ennen kun sain lapseni minulla oli 8 varhaisraskauden keskenmenoa. Onneksi löytyi oikeanlainen lääkitys joka hillitsi kroppaa mutta ei ollut liian vahva jotta se olisi haitannut jo itsessään raskautta.

Vierailija
14/56 |
25.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset kannattaa hankkia nuorena, sekä äidin että lapsen terveyden kannalta parasta. Optimaalisin ikä synnyttäjälle on 22 vuotta.

Vierailija
15/56 |
25.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh, onneksi minulle ei puhuttu tuollaista (enkä ihan usko tätä aloitusta todeksi). Olen kyllä lapsia sitten saanut aika nuorena, mutta tuollainen olisi törkeää. Minulla olivat vasta kuukautisetkin alkaneet tuossa iässä eikä luotto siihen, että voisin edes saada lapsia ollut mitenkään korkea. Että ei olisi kivalta tuntunut äitiyden hehkutus ja "otapas meidän Pirjo-Maija syliin, eikö ole ihana? Kyllä kannattaa hankkia." Jos tällä palstalla on oikeasti ihmisiä, joille muut haluavat lapsia niin kannattaisiko vähän rajata ystäväpiiriä? Perheen perustaminen on kuitenkin aika henkilökohtainen asia.

Vierailija
16/56 |
25.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapset kannattaa hankkia nuorena, sekä äidin että lapsen terveyden kannalta parasta. Optimaalisin ikä synnyttäjälle on 22 vuotta.

Lapsen hankkiminen yksin tuon ikäisenä ilman tutkintoa ja työpaikkaa olisi silkkaa hulluutta.

Vierailija
17/56 |
25.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

16-vuotias sukujuhlissa, jossa on monta 50 - 60 vuotiasta käyttäytymishäiriöistä tätiä. Täysin utopistista.

Vierailija
18/56 |
25.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä. Tätähän ei tietenkään ole nykyisin poliittisesti korrektia sanoa mutta nuori äiti on eduksi niin lapselle kuin äidille itselleen. Joten asiaa puhuvat. Toki nykyisin on niin paljon veloja että aina saattaa sellaiseen törmätä. Mutta jos teini lapsen joskus haluaa niin on ihan vaan hyvä juttu että joku kertoo miten asiat ovat sen sijaan että lukee kaiken maailman lehdistä kuinka viisikymppiset naiset saavat lapsia ja sitten ihmetellään 35v ikäisenä kun ei se niin vaan onnistukaan.

Vierailija
19/56 |
25.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikkusen on tyttö turhan nuori edes miettimään koko asiaa. Ammatti ja hyvä parisuhde ensin. Kyllä kolmekymppisenäkin ehtii ihan hyvin, jollei sit suurperhe ole se elämän tärkein unelma.

Vierailija
20/56 |
25.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

yhyy

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä yhdeksän