Hankalaa kun on resting bitch face ja ihmiset provosoituu perusilmeestä
Menin naisten vessaan ja siinä oli iloisen näköinen nainen edessä, menin perusilmeellä jonottamaan ja hän näytti jotenkin provosoituvan pelkästä olemuksestani :( lisäksi huonosti nukuttu yö takana enkä ajatellut mitenkään ilmettäni. Nuorempana yritin aina hymyillä mutta minusta se on aika teennäistä.
Kommentit (15)
Vierailija kirjoitti:
Niin ja tietysti ne jotka minut tuntevat eivät provosoidu sekä miehet vähemmän kuin naiset. Ehkä aiemmin naisia on opetettu että on epäkohteliasta näyttää negatiivisia tunteita kuten väsymystä ympäristölle vaan julkisivu on pidettävä? Minua on epäilty myös aspergeriksi, siitä en tiedä mutta masentunut olen ollut. Ei sosiaaliset suhteet ainakaan aiemmin ole tuottaneet vaikeuksia.
No teeppä asperger-testi.
Itse epäilen että en lukuisista työhaastatteluista huolimatta saa uutta työtä juurikin tämän takia. Kuulin vähän aikaa sitten minut nykyiseen työhöni palkanneelta että olin haastattelussa tympeän oloinen, itse muistan asian niin että olin hyvin positiivinen ja hymyilevä...:/
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin ja tietysti ne jotka minut tuntevat eivät provosoidu sekä miehet vähemmän kuin naiset. Ehkä aiemmin naisia on opetettu että on epäkohteliasta näyttää negatiivisia tunteita kuten väsymystä ympäristölle vaan julkisivu on pidettävä? Minua on epäilty myös aspergeriksi, siitä en tiedä mutta masentunut olen ollut. Ei sosiaaliset suhteet ainakaan aiemmin ole tuottaneet vaikeuksia.
Ai se nettitesti? Olen tehnytkin pariin otteeseen ja en minä siitä asperger-tulosta saa. Jonkin verran pisteitä kyllä. Uskon että minulla on taipumuksia, kuten jumittamaan jääminen mutta osaan säädellä sitä. Siitä on ollut lähinnä vain hyötyä esim. opiskelussa, siis sellaisesta perusteellisen pikkutarkasta aspergermaisesta paneutumisesta vaikka välillä en pääse eteenpäin, ennenkuin tiedostan että meinaan taas jäädä jumittamaan tms.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai se nettitesti? Olen tehnytkin pariin otteeseen ja en minä siitä asperger-tulosta saa. Jonkin verran pisteitä kyllä. Uskon että minulla on taipumuksia, kuten jumittamaan jääminen mutta osaan säädellä sitä. Siitä on ollut lähinnä vain hyötyä esim. opiskelussa, siis sellaisesta perusteellisen pikkutarkasta aspergermaisesta paneutumisesta vaikka välillä en pääse eteenpäin, ennenkuin tiedostan että meinaan taas jäädä jumittamaan tms.
Ap
Ja pystyn kyllä vaihtamaan sitä moodia, ja pystyn arviomaan esim. mitä puhun eli en ala luennoida ihmisille jostain ihmeellisestä. Vaikka on minulle joskus sanottu että olemukseni silminnähden muuttuu kun päästään lempiaiheisiini mutta toisaalta eiköhän jossain määrin muillakin.
Ap
Ehkä kannattaa tota pohtia enemmän itsensä takia kuin noiden muiden responssien takia. Suhtaudutko asioihin perusnegatiivisesti? Tuota voi yrittää muokata, ensin ihan pakolla pohtia sitä positiivista puolta, kun se voimistuu kääntyy ajatuksetkin positiivisemmiksi. Aivot plastinen orgaani, kannattaa vahvistaa noita positiivisia puolia. Kyköksissä masennukseen ja jopa eliniän odotukseen.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä kannattaa tota pohtia enemmän itsensä takia kuin noiden muiden responssien takia. Suhtaudutko asioihin perusnegatiivisesti? Tuota voi yrittää muokata, ensin ihan pakolla pohtia sitä positiivista puolta, kun se voimistuu kääntyy ajatuksetkin positiivisemmiksi. Aivot plastinen orgaani, kannattaa vahvistaa noita positiivisia puolia. Kyköksissä masennukseen ja jopa eliniän odotukseen.
Kiitos positiivisesta kommentista.
Ap
Åei vaan naiset pelkää vihasi ihmisiä ja haluis et ihmiset olis ilosia. XDihab luontaisesti
Kaikilla kuuluisilla ja hyvä vartaloisilla kehonrakentajillakin on resting bitch face näyttävät päättäväisiltä ja asiaan omistautuneilta kuten Terminaattorikin.
Täällä toinen. Mä en aina edes tajua noita tilanteita, sitä vaan jää sitten miettimään, että mitä se nyt noin...
Nuorempana, kun ravintolassa olin, niin sain monesti kuulla (miehiltä eniten), että oot ihan näppärä ja kiva tyyppi, mutta vientiä olis enemmän jos olisit ilosempi. What??? Ne, ketkä tuntee mut, niin tietää, että olen tämän kiukkusen ulkokuoreni alla erittäinkin iloinen ja nauravainen ihminen. En vaan itekseni ole tottunut hymyilemään ja pitämään virettä ulospäin yllä koko aikaa.
Tähän ikään oppinut, että ihmiset todellakin tekee älyttömästi johtopäätöksiä ulkonäön perusteella. Jos eivät provosoidu, niin sitten pelkäävät. Sitten on niitä ihania, jotka vaivautuu tutustumaan. :)
N47
Siis provosoitui miten? Oliko hänelläkin (/resting) bitch face?
Sama ongelma täällä. Minullekin ovat ihmiset todenneet että miksi näytät aina niin vihaiselta... vaikka en todellakaan ole, olen hyvinkin positiivinen persoona. Jostain syystä mulla on kai kylmä ja miesmäinen naama, kuten jotkut ovat sanoneet :/.
Sama! Luulin pitkään että minussa on jotain vikaa, että olen ruma tai haisen tai että vain säteile jonkinlaista luuseriutta. Vaan ei, lopulta ymmärsin, että minulla on todellinen resting bitch face ja näytän tahtomattani ylimieliseltä ja epäystävälliseltä.
En kuitenkaan viitsi väkisin kulkea feikkihymy naamallani, koska se varmaan tekisi ihan yhtä negatiivisen vaikutuksen ja olisi vielä minulle raskastakin. Niinpä aloin hyödyntämään kylmää vaikutelmaani ja pitämään ihmisiä varpaillaan.