Uskallanko kertoa uudella nais ystävällen,että hänen henki haisee pahalle?
Ollaan seukkailtu puolisen vuotta ja tykkään hänestä tosi paljon, mutta mutta.. henki haisee niin pahalta, enkä uskalla mainita siitä hänelle. Mitä teen??
Kommentit (20)
Minä haluaisin ehdottomasti tietää, jos hengitykseni haisisi pahalta. Ilmaise asia mahdollisimman pehmeällä tavalla ja mielellään neutraalilla hetkellä, ei kesken kuuman suudelman.
Kyllä puolessa vuodessa luulisi syntyneen sen verran luottamusta, että voi ottaa asian puheeksi. Ei siitä mitenkään tarvitse "huomauttaa".
Toki aihe on intiimi ja pitää asettaa sanansa oikein. Suun haiseminen ei ole välttämättä vain esteettinen juttu vaan voi kertoa tulehduksista ja sitä myöten vakavista asioista.
Loppujen lopuksi teet palveluksen.
Osta hammasharja ja suuvettä joululahjaksi.
Hyi hele...mä en pystyis edes tutustumaan ihmiseen jolla hengitys löyhkää. Johtuuko huonoista hampaista vai jostain dieetistä?
Osta hänelle iso pullo Listerineä ja suosittele jotain hyvää hammaslääkäriä.
Seurustelin aikoinaan naisen kanssa, joka paastosi aika ajoin.
Tällöin hänen hengityksensä haisi todella pahalle. Tiesin kuitenkin aina, että se korjaantuu syömisen myötä.
Yritin kysellä, etteikö paastoamisella ole mitään haittavaikutuksia ja lähestyä asiaa hienovaraisesti ilman tulosta.
En voi sanoa, että suhde tähän seikkaan loppui, mutta yksi vahva tekijä se oli. Pahanhajuinen hengitys on todella vastenmielistä.
Intiimi asia? Ei ole vaan erittäin häiritsevää josta voi sanoa suoraan. Samoin kuin homeelle haisevista vaatteista.
Ei mitään lapsellisuuksia ilmaisussa kuitenkaan.
Miten ihminen ei muuten itse huomaa hengityksensä hajua? Minä ainakin tunnen jos suu tuntuu tunkkaiselta, esim aamuisin.
Päivittäinen pesu, lankaus ja kerran vuodessa hammaslääkärin tarkastus. Ei pitäis olla vaikeeta
Hammaslankaa ja suuvettä ensiksi nyt kuukauden tarpeisiin, jos ei sillä korjaannu, hammaslekuriin.
Vierailija kirjoitti:
Seurustelin aikoinaan naisen kanssa, joka paastosi aika ajoin.
Tällöin hänen hengityksensä haisi todella pahalle. Tiesin kuitenkin aina, että se korjaantuu syömisen myötä.
Yritin kysellä, etteikö paastoamisella ole mitään haittavaikutuksia ja lähestyä asiaa hienovaraisesti ilman tulosta.
En voi sanoa, että suhde tähän seikkaan loppui, mutta yksi vahva tekijä se oli. Pahanhajuinen hengitys on todella vastenmielistä.
Ketoosin löyhkä tulee myös ihosta, ei pelkästään suusta. Harva karppaaja tai paastoaja huomaa tilanteen, vaikka muut takuuvarmsti huomaavat.
Proput vai mitä ne nyt oli, aiheuttaa pahaa henkeä.
Pahanghajuinen hengitys ei johdu välttämättä likaisista hampaista. Syitä voi olla monia.
Ientulehdus, paasto jne..yksi pahimmista on nielun proput.
Mutta tuohon sinun kysymykseen niin minä sanoisin rauhallisessa tilanteessa tyyliin "muru, älä tykkää huonoa, tarkoitus ei lle pahoittaa sinun mieltä mutta sinun hengitys haisee minusta pahalle" ja siiyä sitten tilanteen mukaan eteenpäin.
Olipa suhde tuore tai vuosia vanha, kyllä siinä täytyy voida puhua vaikeistakin jutuista.
Rohkeasti vain nyt lempeästi sanot.
Voihan tosiaan olla ettei itse edes tiedä.
Vierailija kirjoitti:
Intiimi asia? Ei ole vaan erittäin häiritsevää josta voi sanoa suoraan. Samoin kuin homeelle haisevista vaatteista.
Ei mitään lapsellisuuksia ilmaisussa kuitenkaan.
Miten ihminen ei muuten itse huomaa hengityksensä hajua? Minä ainakin tunnen jos suu tuntuu tunkkaiselta, esim aamuisin.
Päivittäinen pesu, lankaus ja kerran vuodessa hammaslääkärin tarkastus. Ei pitäis olla vaikeeta
Et ilmeisesti tiedä, mitä sana intiimi tarkoittaa?
Intiimi asia on hyvin henkilökohtainen ja siitä fiksu ihminen ei puhu, ellei ole pakko. Aloittajan tapauksessa tämä kuitenkin on välttämätöntä suhteen jatkumisen kannalta.
Ja ihminen ei todellakaan haista omaa hengitystään kuvailemallasi tavalla. Suu- ja nenäontelot ja reseptorit toimivat yhteistyössä ja eivät aiheuta siten reaktioita "omasta" hajusta. Hien hajun kainalostaan voi haistaa.
Joululahjaksi suuhygienisti aika.
Minä haluaisin kuulla. Mulla on aina ajoittain pahanhajuinen hengitys, syinä vuorotellen närästys ja kaikilla muilla tavoin oireeton ientulehdus. Olen tyytyväinen siitä, että mieheni aina huomauttaa asiasta.
Itselläni hengitys haisee. Itse en sitä huomaa, mutta siitä on moni sanonut, mutta vain lapset ja vanhukset sanovat suoraan. Eräs työkaveri vihjaili hammasharjasta. Käyn vähintään kaksi kertaa vuodessa hammaslääkärissä ja hampaat hoidetaan ja hammaskivi poistetaan. Pesen hampaat ja käytän hammaslankaa. Mitäpä enää voisi tehdä?
Sano, että on tylsää juodaanko suuvettä?
Minun mieheni sanoisi aivan varmasti, jos hengitykseni haisisi pahalta. Ja se on mielestäni hyvä asia. Joltakin vähemmän läheiseltä ihmiseltä en ehkä haluaisi kuulla sellaista tietoa. Uusi suhde on ehkä vähän rajatapaus, että pitäisikö sanoa vai ei...
Munkin mies sanoo kyllä, mulla oli yks lääke käytössä ja mun hengitys alkoi sen takia haisee ni mies kyl sano, niin jätin sen pois.
Siis oli nikotiinilääke.
Proppujen aiheuttama haju poistuu vain nielurisaleikkauksella. Ja leikkauksella asia kyllä korjaantuu.
Puolisen vuotta? Miten olet tähän asti pärjännyt?