Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tupakkakorvaushoito yms

Vierailija
25.11.2019 |

Eli, mikä on SE juttu mikä on auttanut tupakoinnin lopettamisessa?
Nicorette tms? Lääke esim. Champix?
Joku sovellus? Tupakoinnin tukiryhmä?
Ihan pelkkä oma itsekuri?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
25.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, sattuipas sopivasti! Olen itse lopettanut nikotiinitabletit pari päivää sitten ja olo on yllättävän mainio nyt. Pelkäsin paljon tätä hetkeä vuosien lopettamisyritysten jälkeen, mutta näköjään aika turhan takia. Itsellä päätös on siis kypsynyt pikkuhiljaa, enkä yksinkertaisesti jaksa enää tuota paskaa. Olen tehnyt muitakin elämäntaparemontteja, mitkä varmaankin tehostavat tätä hyvää oloa.

En ole ollut ilman nikotiinituotteita yli 15 vuotta, enkä enää niihin tämän jälkeen palaa. Tehokkaimmaksi konstiksi pahimpien himojen aikaan olen huomannut pienmeditaation eli silmien sulkemisen ja liukkaan sekä syvän hengityksen fiilistelyn!

Piti jo eilen jättää palsta, mutta hyvä on laitettava jakoon! Alas nikotiinibisnes ja rahakeikarit! Ylös kansallisterveys ja -tunne!!

Vierailija
2/8 |
25.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yes We Can kirjoitti:

Hei, sattuipas sopivasti! Olen itse lopettanut nikotiinitabletit pari päivää sitten ja olo on yllättävän mainio nyt. Pelkäsin paljon tätä hetkeä vuosien lopettamisyritysten jälkeen, mutta näköjään aika turhan takia. Itsellä päätös on siis kypsynyt pikkuhiljaa, enkä yksinkertaisesti jaksa enää tuota paskaa. Olen tehnyt muitakin elämäntaparemontteja, mitkä varmaankin tehostavat tätä hyvää oloa.

En ole ollut ilman nikotiinituotteita yli 15 vuotta, enkä enää niihin tämän jälkeen palaa. Tehokkaimmaksi konstiksi pahimpien himojen aikaan olen huomannut pienmeditaation eli silmien sulkemisen ja liukkaan sekä syvän hengityksen fiilistelyn!

Piti jo eilen jättää palsta, mutta hyvä on laitettava jakoon! Alas nikotiinibisnes ja rahakeikarit! Ylös kansallisterveys ja -tunne!!

Eli itsekuri sekä nikotiinitabletit toimi sulla.

Hieno juttu 😊

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
25.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stumppaa tähän -kirja. Löytyy varmasti kirjastosta, eli on myös halvin tapa lopettaa.

Vierailija
4/8 |
25.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yes We Can kirjoitti:

Eli itsekuri sekä nikotiinitabletit toimi sulla.

Hieno juttu 😊

Niin siis lopetin juuri tablettienkin käytön. Eli itsekurilla ja korvaavilla elämäntapavalinnoilla mennään. Toistan kuitenkin sen, että olo nyt yllättävän hyvä, vaikka olen ollut pahan luokan korsteeni ja nikotiiniaddikti.

Vierailija
5/8 |
25.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan vaan itsekuri tällä viimeisellä kerralla. Aiemmin nikotiinipurkka ja -laastari, mutta purkkaan jäi koukkuun ja laastarit ei sopineet (huono olo).

Vierailija
6/8 |
25.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laastareilla menin viikon ja sen jälkeen itsekuri. Vieroitusoireista eroon pääseminen ei ole vaikeaa, vaan se ettei aloita polttamaan uudestaan jonkun verukkeen nojalla. 

Vierailija
7/8 |
25.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoja saavutuksia 😊

Laastarit ei sovi minulle: se laastareitten liima tekee ihottumaa 😕

Purkka aiheuttaa ilmavaivoja: pierettää...

Imeskelytabletit seuraavana kokeilussa..

Stumppaa tähän-kirja pitää lukea.

Champix resepti on olemassa mutta haluan ensin kokeilla lievemmillä toimenpteillä.

Ap

Vierailija
8/8 |
25.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä lopetin itsekurilla ja nikotiinittomalla sähkötupakalla (ensimmäiset kaksi päivää, kun olivat vaikeimmat). 

Sitten vain kehitin jotain tekemistä, jos alkoi kauheasti tehdä mieli, en sitä sähkötupakkaakaan kauheammin halunnut polttaa, kun sitä ei ole tutkittu tarpeeksi. Ensimmäisten viikkojen aikana jos oikein paljon teki mieli, söin pienen suklaapatukan tai konvehdin, se helpotti myös. 

Pari viikkoa olivat vaikeimmat, kolmannen viikon aikana havahduin siihen, ettei ollut tehnyt mieli tupakkaa useampaan päivään. Välillä silti toki teki mieli, teki mieli vielä välillä vuodenkin päästä, mutta meni nopeasti ohi. 

Tätä nykyä olen "juhlatupakoitsija", mutten pidä sitä niin pahana, kun juon ehkä 1krt/3kk-6kk ja nyt en lainkaan, kun yritämme lasta.

Olin polttanut reilu 5v ja nyt lopettamisesta on 4v, pian 5v, ellei siis lasketa tuota juhlatupakointia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän viisi