Pelkään kuolevani verenpaineeseen
Eli lukemilla 220 ja 140 mennään. Yritän syödä hyvin ja välttää sokeria, suolaa ja alkoholia. Onnistuuko ilman lääkitystä kuitenkaan?
Kommentit (45)
Vierailija kirjoitti:
Oletko lihava?
Tälläkään ei ole mitään tekemistä verenpaineen kanssa.
Voi olla laiha kuin kuivan kesän orava ja verenpainer olla silti alun kolmatta mittaria.
Onko sinulla alkoholiongelma, jonka pelkäät paljastuvan, jos menet lääkäriin?
Vierailija kirjoitti:
Ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Miten se tähän liittyy?
Vierailija kirjoitti:
Ei missään tapauksessa lääkkeitä. Korjaa ruokailusi ja kävele päivittäin puoli tuntia.
Kävelen päivittäin kaksi tuntia. Hyötyliikuntaa.
Kävelen päivittäin noin 10 km. Noustessani asuntoon portaita pitkin aloin miettiä että olen väsyneempi kuin pitäisi olla ja ehkä yhteys on tähän verenpaineeseen?
Aloittajan pitää ottaa lääkitys jos aikoo pärjätä. Siis lääkäriin ensin ja jopa päivystykseen noin korkeilla lukemilla. En jäisi kotiin odottamaan mitä tapahtuu.
Kyllä on päivystykseen asiaa noilla lukemilla ja tuntemuksilla! Meille tulee myös nuoria ihmisiä osastolle aivotapahtumien vuoksi, koska eivät ole hoitaneet verenpainettaan! Ikävää jos halvaantuu tai kuolee sen vuoksi ettei ole syönyt verenpaine lääkkeitään!
Vierailija kirjoitti:
Kävelen päivittäin noin 10 km. Noustessani asuntoon portaita pitkin aloin miettiä että olen väsyneempi kuin pitäisi olla ja ehkä yhteys on tähän verenpaineeseen?
Eli sinulla on jo verenpainetaudin aiheuttama sydämen vajaatoiminta, se oireilee juuri noin. Onko yskää?
ell-lipsil kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko lihava?
Tälläkään ei ole mitään tekemistä verenpaineen kanssa.
Voi olla laiha kuin kuivan kesän orava ja verenpainer olla silti alun kolmatta mittaria.
Kyllä sillä on tekemistä verenpaineen kanssa ja erityisesti oheisriskeihin aloittajan tilanteessa.
Mutta toki, jatkakaa tätä "ei saa mainita mitään lihavuudesta" -linjaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli sinulla on jo verenpainetaudin aiheuttama sydämen vajaatoiminta, se oireilee juuri noin. Onko yskää?
Ei ole yskää vaan uupumusta. Olen tainnut olla hölmö kun en ole syönyt lääkkeitä. Viime yönä tuli eka kertaa kuoleman pelko. Aloin miettiä mitkä asiat levällään asunnossa ja mitä pitäisi vielä tehdä. Kumma tunne rinnassa ja ranteessa.
Noilla lukemilla ainakin aluksi tymäkkä lääkitys, jotta lähtee alentumaan.
Sitten ruokaremontti, mahdollinen laihdutus ja totaalinen elämäntapa remontti.
Laskee näillä keinoilla lähes kaikilta, jos ei ole joku muukin sairaus taustalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole yskää vaan uupumusta. Olen tainnut olla hölmö kun en ole syönyt lääkkeitä. Viime yönä tuli eka kertaa kuoleman pelko. Aloin miettiä mitkä asiat levällään asunnossa ja mitä pitäisi vielä tehdä. Kumma tunne rinnassa ja ranteessa.
Aloin ihan oikeasti miettiä, että tästä ehkä selviydy. Hui kauhistus.
Oletpahan koeponnistanut verenkiertoelimistön toiminna. Hetkellisesti nuo paineet vielä menee, mutta jos koko ajan pysyy tapissa, kannattaa aloittaa lääkitys. Ruokaremonteista karppaus on tehonnut monella verenpaineeseenkin. Aamun Flinkkilä & Tastula oli myös erikoinen kertomus siitä miten karppauksella sai katkaistua alkoholismin.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on täällä lääkkeet Zanipid 10 mg ja Micardis 40 mg. En ole ottanut vielä. Halusin hoitaa asian hyvillä elintavoilla, mutta tuli eilen yöllä tuli ihan kauhea tunne, että voisin ihan oikeasti kuolla tähän.
Niin voitkin, minä kutsuisin jo ambulanssin noilla lukemilla.
No voi sinnuu. Liikkumaan tyttö liikkumaan. Sun pitää laihduttaa. Ihannepaino olisi sinulla 52 kiloa pituudesta viis. Tuo paino. Nyt sulla on uus tavote. Go babe go.
Jos nuo kertomasi lukemat ovat totta, niin sinulla on hypertensiivinen kriisi, se vaatii sairaalahoitoa heti. Kutsu ambulanssi. Oikeasti.
Jos saat itse mittaamalla tuollaisia lukemia, niin terveyskeskuksessa mittarit huutavat punaisella, koska paineesi ovat vieläkin korkeammat. Jos selviät aamuun asti hengissä, niin heti päivystykseen. Varaudu siihen, että saatat joutua tarkkailuun sinne pariksi päiväksi. Jos asut sellaisella paikkakunnalla, jossa päivystys toimii läpi vuorokauden, niin sinuna minä ainakin painelisin jo nyt tukka putkella sinne.
Älä anna tietämättä tuommoisia neuvoja!
Ei nuo kaikkia auta!
Ite oon aina ollu suolaton,koska se maistuu pahalle ja silti on verenpainetauti,familiaarinen!
Ei auta vaik kuin ulkoilis ja ei söis suolaa!