Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

PAS vko 23

05.06.2006 |

Nyt kun ollaan siirrytty jo viikolle 23 niin aloitin oman pinon ettei olla tuolla vko 22 pinossa=)

Bongasin ovulaation eilen ja soitin Väestöliittoon tänään, siirto on keskiviikkona. Siirretään kaksi alkiota mikäli selviävät sulatuksesta. Kamalaa odotella keskiviikkona klo 11 aikaan että tuleeko soittoa, soittavat jos kumpikaan ei selviä. Sitten tämän operaation jälkeen on pakkanen tyhjä =(

Mikä tilanne muilla?

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
22.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta pian on jo elokuu ja uudet hoidot! Tsemppiä niihin.

Enni-Maijalle hurjat onnittelut ja Fresialle varovaiset myöskin! Miksi muuten epäilet sitä haaleaa plussaa (onko se testi jotenkin epäluotettava vai mikä siinä on)?

Itse en ole vielä testannut, mutta menkkaoireita alkaa olla. Päätä särkee ja olen ollut viime päivinä pahantuulinen. Selviä PMS-oireita. Mutta eihän sitä koskaan tiedä. Lauantaina saisin testata, mutta taidan testata jo tänään, koska lähdemme reissuun illalla juhannukseksi.

Hyvää juhannusta kaikille joka tapauksessa!

Vierailija
22/36 |
22.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kovasti onnea Enni-Maija!

Olgamari, ei se plussaviiva erityisen haalea ollut, vaan hyvinkin selkeä punainen, ei vain niin tummanpunainen kuin kontrolliviiva.

Muistan että alavatsaan koski kummasti eilen kuin esikoiseni hyppi päälläni. PMS-oireita olen valitellut muutaman päivän, ärsytyskynnys on tosi matalalla. Nyt tuntuu alavatsassa pientä juilimista.

Akuuttiajan sain terkkariin, ja lääkäri lähetti vasta 1,5 viikon päästä hcg-veritestiin, sanoi että silloin vasta näkee paremmin millä tasolla hcg on. No en väittänyt vastaan, eipä tässä kuitenkaan muutakaan voi tehdä kuin odottaa epätietoisuudessa ja yrittää olla liikaa ajattelematta asioita. 8 viikon ultrassa vasta näkee onko siellä sikiötä ollenkaan vai pelkkä istukanalku.

Olen kyllä aika pessimisti, sori vaan..

Hyvää testionnea Olgamarialle ja ihanaa keskikesää kaikille!

-Fresia-

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
22.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaksi päivää etuajassa, kun en malttanut odottaa. Käytin apteekin omaa testiä. Viiva oli selvästi näkyvissä, mutta se oli selvästi vaaleampi kuin kontrolliviiva. En oikein tiedä, mitä tästä ajattelisi. Minullakin on PMS-oireita ja päänsärkyä. Anna Fresia kuulua itsestäsi, miten kävi ja toki muidenkin kuulumisia odotan!

Vierailija
24/36 |
27.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

... sekä muut mahdollisesti viikon 23 PAS:issa plussanneet, mitä teille kuuluu? Oletteko käyneet jo verikokeessa?

Itse menen kvalitatiiviseen verikokeeseen vasta ensi viikolla, terkkarin lääkäri oli sitä mieltä että vasta silloin kannattaa mitata hcg-taso. Oma klinikkani on kesälomalla.

Itse odotan eniten sitä että kaksi, kolme viikkoa kuluisi nopeasti, ja pääsisin ultraan katsomaan onko sikiötä ylipäätään olemassa.

Tunteet ovat vaihdelleet lannistuneesta toiveikkaaseen; vielä eilen aamuna olin täysin varma ettei tästä mitään tule kun ei oireitakaan juuri ole - ja tänään olen taas toiveikas, koska vasta eilen illalla alkoi tasainen jomotus alavatsassa ja ristiselässä, sekä painontunne alavatsassa. Lämpöäkin tuntuu otsassa. Viivat olivat vahvat testissä jonka tein eilen illalla, tosin testi oli vanhentunut.

Aikamoista piinaa tämä alku on, eniten pelkään uutta tuulimunaa. Tänään on aivan eri fiilikset kuin eilen, mutta en uskalla haaveilla vielä mistään. Ehkä oireet ovat poissa jo huomenna ja mieli taas täysin maassa. Jatkuvaa itsensä tarkkailua ja pähkäilyä tämä on. Menisipä kolme viikkoa nopasti niin pääsisi epätietoisuudesta.

Kertokaapa miten teillä.

-Fresia-

(rv) 4 + 4

Vierailija
25/36 |
29.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällähän onkin monta ++++++++++++!!!

hienoa!

mun tilanne ei ole niinkään hieno.

se tiputtelu on jatkunut koko ajan, rusehtavana, punertavana.

raskaustesti on edelleen voimakas +, tai ainakin aamulla oli. ei vaan oikein enää jaksa uskoa että tää raskaus tästä onnistuu, kun se tiputtelu ei lakkaa, pikemminkin tuntuu, että olisi lisääntynyt.

raskausoireita ei ole, mitä nyt väsyttää.

ottaa päähän!!!

-ennis- rv4+5

Vierailija
26/36 |
30.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla plussa vahvistui, mutta minullakin toissapäivänä tiputteli kirkaanpunaista verta! Sitä tuli hyvin vähän kymmenen minuutin aikana. Soitin klinikalle ja ne sanoivat, ettei kuulosta huolestuttavalta, mutta jos jatkuu, niin ota yhteyttä. Voi että tämä on piiinaavaa! Minäkin odotan ultraa, siihen on vielä kaksi viikkoa. Miten tämän ajan saisi kulumaan siihen asti?

Toivon meille kaikille jaksamista ja kyytiläisten matkassa pysymistä! Ja neganneille plussaonnea elokuulle!

Vierailija
27/36 |
30.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitähän sekin mainaa, kun en itse arvoista ymmärrä, ja lääkäriä en saanut puhelimeen, vaan hoitsun, joka tiesi sanoa, että joo, raskaana olet.

maanantaina uusi verikoe, että näkee miten se arvo nousee, jos mitenkään..

tiputtelu ennallaan, vähäisenä..

hermona,

-ennis-

Vierailija
28/36 |
02.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva kun ilmoittelitte itsestänne. En valitettavasti tiedä noista hcg-arvoista, en ole niitä vielä tutkinut. Täällä palstalla kyllä olen nähnyt niistä tietoa, mikä arvo mitäkin raskausviikkoa pitäisi vastata.

Itse olen myös verikokeeseen menossa maanantaina. Odotan tulokseksi laskevaa hcg-arvoa. Tiputtelua ei ole vielä ollut, mutta oikeastaan odotan että alkaisi, niin pääsisi tästä epämääräisestä tilasta. Olen ihan varma että alkio ei pitkälle päässyt tälläkään kertaa.

Kunnon raskausoireet kestivät sitten sen yhden päivän, vajaa viikko sitten kun viimeksi kirjoitin tänne. Seuraava päivä olikin jo täysin oireeton, ja heitin viimeisenkin toivon. Foolihapon syöminen loppui siltä erää siihen, ja gin tonicien nauttiminen alkoi jälleen.

Lohduttaudun sillä että onneksi tämä PAS tuli tehtyä näin ennen lomia, ja tämä turhautunut odottelu osuu ajalle jolloin klinikka on muutenkin kiinni. Säästyy aikaa, ja uudelle kierrokselle ehtii varmaaan jo elo-syyskuussa.

Tulin tyhmä maininneeksi lähipiirilleni tuona ainoana " valopikkupäivänä" että raskausoireet alkoivat vihdoin, enkä tiedä miten ensi viikolla kerron että unohdetaanpa kuitenkin koko asia. Omaa pettymystä voi purkaa vaikka yksin jossain, tai täällä palstalla (onneksi!), mutta vaikeinta on tuottaa perheelle taas pettymys. Muistan miten raskaasti mun mieheni otti ensimmäisen tuulimunauutisen 3 vuotta sitten. Silloin menimme yhdessä ultraan viikolla 8. Sitä virhettä en enää tee.

Ottaa päähän.

-Fresia-

" rv" 6+2

Vierailija
29/36 |
03.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

heti (.), kun on ruoka hellalla..

kävin tänään aamulla verikokeessa, ja hcg oli noussut!!!

pe aamulla se oli siis 8510, tänään aamulla 22400.

eilen aamulla tuli vähän (noin vajaa ruokalusikallinen ehkä) ihan kirkasta verta, mutta sen jälkeen on tiputtelu ollut todella vähäistä, ehkä vähäisempää kuin ennen.

kyllä tää pitää nyt mua jännityksessä tosiaan! hermo pinkeenä.

ultraan naistenpolille on aika vasta 21.7, eli rv8, mutta onneksi sain yksityiseltä ajan 14.7. eli rv7. melkein kaksi pitkää vikkoa vielä..

välillä olo on erittäin optimistinen, välillä taas täysin päinvastoin, ja tämä mieli muuttuu noin kerran minuutissa..

raskausoireita ei oikeastaan ole muuta, kuin väsymys, joitain " tuntemuksia" on ollut vatsalla ja rinnoissa, mutta ei mitään merkittävää, ja lievää kuvotusta jota luonnehtisin enemmänkin " ontoksi tunteeksi" .

palaillanpa asiaaan..

-ennis- rv5+3

Vierailija
30/36 |
05.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enni-Maija, tuo hcg-lukema näyttää oikein hyvältä viikkoihin nähden. Onnea matkaan!

Itse sain maanantaisen verikokeen (rv 5+3) lukemat, se oli vain 3000 yksikköä, eli ei vastaa viikkoja. Tiesin koko ajan ettei tämä pääty hyvin, joten se siitä. Toivon että pääsen kaavintaan mahdollisimman pian.

Syksyllä sitten kai yritetään uudestaan. Nämä toistuvat tuulimunat ei vaan ennusta hyvää, joten täytyy miettiä että kannattaako edes jatkaa.

Hyvää kesää kaikille!

T. Fresia

Vierailija
31/36 |
08.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihdoin ja viimein monen vuoden odotuksen jälkeen plussaa ivf hoidosta.

Onnittelut muille plussanneille ja voimia muille.

Olen pitkään lueskellut sivusta muiden kirjoituksia, nyt vasta uskalsin itsekin kirjoittaa.

Maanantaina ultra jossa nähdään ovatko molemmat alkiot kiinnittyneet ja onko kaikki muutenkin niinkuin pitää.

Vuotoja ei ole ollut, pahoinvointia kyllä.

LA olisi 3.3

Vieläkään ei uskalla oikein iloita, koko ajan pieni pelko miten kaikki sujuu.

Tsemppiä kaikille!!

Vierailija
32/36 |
14.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fresia ja Enni-Maija, mikä tilanne nyt on? Onnittelut uudelle plussanneelle!

Kävin itse juuri alkuraskauden ultrassa ja uutiset olivat sekä hyviä että huonoja. Sikiöpussi ja alkion syke näkyivät ja pikkuinen oli oikeassa paikassa. Huonoa oli se, että alkion koko oli 3 päivää odotettua pienempi. Mitähän se merkitsee? Lisäksi näkyi hematooma vieressä eli varmaan johtui siitä aiemmasta verenvuodostani.

Uusintaultra on varmuuden vuoksi parin viikon päästä. Mitähän tämäkin nyt tarkoittaa?

Vierailija
33/36 |
14.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

se mun jännitystä aiheuttanut tiputtelu loppui joskus rv6 tietämille.

tänään oli ultra, yksi salamatkustaja löytyi. 11mm sintti siellä oli, ja sydän sytkytteli. kaikki ok, alkio vastaa arvioitua ikää, ja päiviäkin tuli pari lisää, eli rv 7+2 menee nyt, eikä rv 7 kuten aiemmin laskin. 9.6. oli se siirto.

ei tässä uskalla vieläkään tuuletella, katstaan, kunhan viikkoja on se 12, josko sitten kaikille tutuille kertoilisi.

la olis 28.2.2007 näillä tietämin.

onpa sulla olgamari jännä tilanne. toivottavasti kaikki sujuu ok. tulehan kertomaan kuulumisia, jään jännäämään tilanteen etenemistä.

-ennis- ja sintti rv7+2

Vierailija
34/36 |
14.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli maanantaina kävin ultrassa ja kaksi sydäntä siellä sykki. Kaikki oli kuulemma muutenkin hyvin.

Itsellä olo hyvä, jännitystä..

Myös tässä odottelen 12 viikkoa. Vaikka tuskin mun pelkoni vielä siihenkään loppuu, varsinkin kun tietää kaksoisraskauksissa olevan enemmän riskejä.

Vierailija
35/36 |
20.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin tänne takaisin kertomaan kuulumisia ja omalta osaltani parantelemaan tilastoja.

Olin jo lyönyt pillit pussiin kun soitin rv 5:llä tehdystä hcg-tuloksesta, joka oli vain 3000 yksikköä. Paria päivää myöhemmin terkkarin lääkäri soitti ja sanoi " onnea, olet selvästi raskaana, hcg oli 13 000" . Olin siis kuullut väärin lukeman. Oireetkin alkoivat vähän sen jälkeen kunnolla, rinnat turposivat ja kuvotus ja mieliteot alkoivat.

Tänään kävin ultrassa ja siellä näkyi 2-senttinen sintti sekä sydämen syke. Kaksi alkiota siirrettiin, joten toinen kuukahti jossain vaiheessa. Kyllä oli klinikan lääkäri viisas kun siirsi kaksi kerralla. Sanoi että " sua jää harmittamaan jos vain yksi siirretään ja se ei onnistukaan" .

Eli mitä tästä opimme. Vähäoireisuus alussa ei ole välttämättä vielä huono merkki, vaikka niin luulin. Mulla oli rv:lla 4 yksi päivä, jolloin vatsaa nipisteli niin, että toiveet nousivat kattoon. Sitten ei ollut juuri mitään oireita ennen kuin vasta rv:lla 6, jolloin ne vasta tosissaan alkoivat. Siinä välissä en tiennyt tosiaankaan mitä ajatella, eniten epäilin tuulimunaa. Nyt sitten on kuitenkin näin pitkälle onneksi päästy. Np-ultraa pitää jännätä seuraavaksi, vasta sitten uskallan kertoa muillekin kuin lähisukulaisille.

Onnea bebes2 (hieno tulos!) ja Olgamari (voiko alkion koon tosiaan noin tarkkaan määrittää? Lieneekö sillä kovin suurta merkitystä, toivottavasti selviää parhain päin seuraavassa ultrassa).

Enni-Maija, olet varmaan jo siirtynyt muille palstoille, siellä varmaan tavataan. Meillähän oli sama siirtopäivä, 9.6.

Olisi kiva vetää lopputulos viikon 23 PAS:ista; plussatuloksia oli siis ainakin 4, ja 7 ilmoittautui. Eli yli puolet plussasi - aika hyvä tulos.

Fresia rv 8

Vierailija
36/36 |
25.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellenikin kuuluu nyt hyvää. Uusintaultrassa pikkuinen vastasi kooltaan päivälleen viikkoja ja lääkärin mielestä hematooma on niin pieni, ettei siitä pitäisi olla isompaa harmia vaan se aikanaan todennäköisesti kutistuu pois. Toivon todella että niin käy. Syke näkyi hienosti, ja nyt olen vähän positiivisemmalla mielellä.

Liityttekö te plussanneet passilaiset johonkin toiseen ketjuun (helmi-maalisvauvat tms), vai onko meille hoidoissa olleille jokin oma odotuspalsta?

Hyvää vointia kaikille, plussanneille tarroja ja neganneille tsemppiä uusiin hoitoihin!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä kuusi