Mistä sairaudesta voisi olla kyse? Auttakaa keksimään
Olen 24v mies ja jotenkin olen fyysisesti erillainen kuin muut miehet.
Olen lyhyt pituutta vain 170cm. No tiedän, ettei se ole oudon lyhyt mutta tämä outous näkyykin lähinnä muussa ulkonäössä.
Ensinnäkin olen luustoltani todella pieni ja siro. Tuntuu, että luut ikäänkuin eivät olisi normaalisti kehittyneet eli hartiat leventyneet ja rintakehä laajentunut olen luustoltani pienikokoisen naisen kokoinen.
Myös lihasmassa on tosi vähäistä vaikka yritän käydä salilla. Ranteeni ovat naismaisen ohuet ja lihaksettomat.
Myös käteni ja jalkani ovat aika ohuet..
Jalkateräni ja kämmeneni ovat keskiverto naisen koko luokkaa.
Pakko käyttää aavistuksen isoja kenkiä kun miehillä pienin koko kaupoissa on 40.
Karvoitusta vartalossani on hyvin vähän vain häpykarvoitus ja kainalokarvoitusta hieman.
Muuta karvoitusta ei hiuksien lisäksi ole.
Partahaituvaa ja viiksiä kasvaa lähinnä samannverran kuin teinipojalla mutta ajankin tai höylään ne pois..
Myös kalloni pieni ja erityisesti kasvoni ovat todella lyhyet.
Johtuen tosi paksuista hiuksista ja matalasta hiusrajasta.
Myös kasvon piirteeni ovat todella heikot. Leukani on pieni ja myös nenäni mutta taas silmät ovat lapsenomaisen suuret.
Aatamani omenaa en edes kaulaltani tunne ainoastaan rustoja löydän eli minkään näköistä näkyvää aataminomenaa ei ole kaulassani ja olenkin aina ollut ääneltäni hieman poikkeava sillä mulle ei ikinä tullu selkeää äänenmurrosta vaan ääni vain madaltui hieman.. Ja vieläkin etenkin jännittäessä nousuu poikamaisen korkeaksi.
Kävin lääkärissä sillä epäilin, että hormooni arvoni eivät ole kunnossa ja pääsi verikokeisiin jotka olivat kunnossa paitsi ainoastaan kilpirauhasarvo oli hieman koholla. Uusinta on tammikuussa.
Jopa testosteroni arvot olivat kaikki viitearvojen sisällä mutta melko alhaiset ikäiselleni.
Kysyin sitä kilpirauhasarvoa niin lääkärin mukaan se saattoi olla sattuma löydös tai viitata alkavaan kilpirauhasen vajaatoimintaan.
Mikä ihme minua oikein vaivaa?
Kommentit (60)
Lisäksi olen aina näyttänyt hirveästi nuoremmalle.
Esinerkiksi 19 vuotiaana näytin 14-15 vuotiaalle.
Enkä nyt ihan hirveästi siitä ole vieläkään muuttunut.
Nyt minua veikataan yleensä 15-16 vuotiaaksi.
T. Ap
Miksei lääkäri ota kantaa? Olisin sinuna jo kauan rummuttanut että tutkikaa, ei ole normaalia. Voisiko olla joku kromosomihäiriö?
Ei ole ainakaan klinefelterin oireyhtymä sillä siinä testosteroni arvot eivät voi olla normaalin rajoissa. T.ap
Vierailija kirjoitti:
Miksei lääkäri ota kantaa? Olisin sinuna jo kauan rummuttanut että tutkikaa, ei ole normaalia. Voisiko olla joku kromosomihäiriö?
Lääkäri vain totesi, että penis ja kivekset ovat normaalilla tavalla kehittyneet ja häpy ja kainalokarvoitusta löytyy. Muuhun ulkonäköön ei kommentoinut mitään.
T. Ap
Klinefelterin syndrooma? Googlettele, jos se kuulostaisi tutulta.
Olen puhunut jo teini-iästä saakka että koen etten ole fyysisesti täysin normaali niin sukulaiset ovat aina sanoneet vain, että tuo on ihan minun oma keksimä juttu.
T. Ap
Käy toisella lääkärillä, joskus kun yksi ei tiedä niin toinen tietää tai kiinnostuu ja voi laittaa lähetteen eteenpäin.
Kallmannin syndrooma? Toimiiko hajuaistisi normaalisti?
Vierailija kirjoitti:
Olen puhunut jo teini-iästä saakka että koen etten ole fyysisesti täysin normaali niin sukulaiset ovat aina sanoneet vain, että tuo on ihan minun oma keksimä juttu.
T. Ap
Niin, ne sukulaiset ovat avain.
Eihän mutsis dokannut sua odottaessaan?
Tuskin on mistään sairaudesta kyse. Ihmiset kehittyy aina yksilöllisesti.
Vierailija kirjoitti:
Kallmannin syndrooma? Toimiiko hajuaistisi normaalisti?
Kyllä ainakin mielestäni toimii normaalisti t. Ap
Vierailija kirjoitti:
Eihän mutsis dokannut sua odottaessaan?
Ainakin kovasti väittää että ei.
T.ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T. ApNiin, ne sukulaiset ovat avain.
Avain mihin?
Olen samanlainen ja kerran pyllistellessäni joku jätkä on luullut minua naiseksi ja ensin ajatellut että hyvä perse. Ehkä meissä olisi drag-taitelijan ainesta!
Epäilin itsekkin tuota klinefelteriä pitkän aikaa mutta lääkärin mukaan normaali testosteroni määrä sulki sen pois.
T.ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T. ApNiin, ne sukulaiset ovat avain.
Avain mihin?
Onko suvussa muita samanlaisia ruumiinrakenteeltaan?
Ei ap:n kuvaus minun mielestäni vaikuta mitenkään epänormaalin poikkeavalta. Jotkut naiset ovat erityisen maskuliinisia ruumiiltaan, jotkut miehet feminiinisiä.
Olet täydellinen mikki hiiri. Ei sinusta saisi miestä tekemälläkään. Hyväksy se