Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä mua vaivaa kun jos käyn pari tuntia kaupoilla, siivoilen tms niin kamala voimattomuus

Vierailija
24.11.2019 |

Henkeäkin ahdistaa ja väsyttää. Perusveriarvot on otettu ja ne on ok. Voiko olla jotain sydänongelmaa esim kun tätä kestänyt jo kuukausia. Vai oisko sydän jo leikannut kiinni?

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
24.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silläkin uhalla että tää lähtee väärille raiteille koko threadi...

Onko sulta testattu ferritiini? Samankaltaisella ololla mulla ei viitearvojen mukaan ollut vajetta, arvo oli 24, mutta otin suun kautta muutaman kuukauden rautalisää, niin olo helpottui. 

Vierailija
2/22 |
24.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on sama. En koskaan jaksa touhuta tai tehdä mitään pitkään, kun jo pitää pari tuntia levätä. Sama liikunnan kanssa. Jos harrastan liikuntaa, olen niin väsynyt, että pitää levätä. En ymmärrä, miten liikunnasta voi saada lisää energiaa.

Olen aina ollut tällainen. En jaksanut lapsenakaanitään kovin pitkään ja koulun jälkeen olin ihan kuollut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
24.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vapaapäivä? Ikä? Joskus on levättäväkin.

Vierailija
4/22 |
24.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on sama. En koskaan jaksa touhuta tai tehdä mitään pitkään, kun jo pitää pari tuntia levätä. Sama liikunnan kanssa. Jos harrastan liikuntaa, olen niin väsynyt, että pitää levätä. En ymmärrä, miten liikunnasta voi saada lisää energiaa.

Olen aina ollut tällainen. En jaksanut lapsenakaanitään kovin pitkään ja koulun jälkeen olin ihan kuollut.

Mulla sama juttu. Mulla on alhainen verenpaine.

Vierailija
5/22 |
24.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole sitä nyt otettu. Joskus muinoin oli varastorauta menkkojen takia alle 10 mutta nyt menkat hallinnassa kierukan takia.

Vierailija
6/22 |
24.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen ollut tuollainen jo lapsena. En osaa sanoa syytä. Olen kuitenkin aina ulkoillut ja liikkunut ja ollut normaalipainoinen, mutta jokaisen tekemisen jälkeen aina valtava voimattomuus.

Vierailija
7/22 |
24.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vapaapäivä? Ikä? Joskus on levättäväkin.

On myös vapaatakin, en ole mikään suorittajaluonne. 41 olen.

Vierailija
8/22 |
24.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kilpirauhasen vajaatoiminta. Tutkitusta arvot ja kysy täällä ovatko OK, lääkärin "ovat viitearvoissa" - kommenttiin ei kannata luottaa

Vierailija
9/22 |
24.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No syyhän voi olla mikä vaan keuhkoveritulpasta syöpään tai vaihdevuosista vitamiinin puutoksiin ja huonoon kuntoon.

Jos olosi on selvästi muuttunut, vaadi lisätutkimuksia.

Vierailija
10/22 |
24.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

varmaan se että kulutat päivät napostelemalla ja löhöämällä, etkä ole koskaan liikkunut.

ja tuskin tuo 150kg paino auttaa asiassa paljoa.

Vierailija
11/22 |
24.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

varmaan se että kulutat päivät napostelemalla ja löhöämällä, etkä ole koskaan liikkunut.

ja tuskin tuo 150kg paino auttaa asiassa paljoa.

Ei ap mitään painostaan kertonut, saatikka elämäntavoistaan. Sinä olet pelkkä paska kasa Kiusaaja.

Ohis

Vierailija
12/22 |
24.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan sama juttu. Vetelä vaikka tekis mitä. Tarvin 8 h yöunet ja usein nokoset. Ferritiini oli melko alhainen mutta eipä rautakuurikaan juuri auta.

Ainut merkittävä muutos tulee jos muutan ruokavaliota siten että sokeri ja roskaruuat pois paitsi karkkipäivänä ja muuten tiukka lautasmalli. Väh. 400 g kasviksia. Siis olo piristyy ihan käsittämättömästi. Aloitin taas ryhtiliikkeen kun paino noussut ja yllätyin.

Labrat kannattaa aina ottaa.

Vierailija
13/22 |
24.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet vain toivottaman laiska.

Vierailija
14/22 |
24.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullakin on ollut taipumusta siihen ja yhä enemmän kun ikää tulee lisää. Oli pakko vaihtaa lyhyempään työaikaan. Iltaisin en jaksa mitään ja päivällä tulee uupunut olo usein. Tein vuorotyötä yli 10 vuotta ja se jätti jälkensä., nukun edelleen huonosti. Syön terveellisesti ja liikun eikä ole sairauksia, arvot on ok.

Vierailija
15/22 |
24.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse 28v, jos teen jotain niin on pakko huilia sen jälkeen, minäkin ollut tällainen pienestä lähtien. Teen aina vain yhden jutun päivässä, en voi tehdä peräkkäin kun sitten ärsyttää ja voimat loppuu.

Äitini täsmälleen sama. Sil kestää useita viikkoja suunnitella milloin aikoo kokkaa jotain.

Vierailija
16/22 |
24.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Traumatisoituminen? Jos mitään fyysistä syytä oireille ei ole löytynyt, vaikuttavat vanhat traumat jaksamiseen ja voivat aiheuttaa alivireyttä samoin kuin ylivireyttä.

Vierailija
17/22 |
24.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kilpirauhasen vajaatoiminta. Tutkitusta arvot ja kysy täällä ovatko OK, lääkärin "ovat viitearvoissa" - kommenttiin ei kannata luottaa

No joo tietenkin AV:n huutokuoroon kannattaa luottaa enemmän kuin koulutettuun lääkäriin...

Vierailija
18/22 |
24.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tuo helposti väsähtäminen helpottui, kun sain diagnoosin ärtyvän suolen oireyhtymästä ja aloin noudattaa FODMAP-ruokavaliota. En olisi ikinä uskonut, että vaikuttaa niin paljon oloon, kun se jatkuva tulehdustila on poissa. Paljon virkeämpi kuin ennen.

Vierailija
19/22 |
24.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menisin lääkäriin jos olisin ap

Vierailija
20/22 |
24.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menisin lääkäriin jos olisin ap

Lääkäri varmasti vain kehottaisi liikkumaan enemmän. Osaavat vähättelyn taidon.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi kaksi