Sinkkuus vai kevyt tapailu?
Jos tarjolla ei ole vakavan parisuhteen vaihtoehtoa, tulisiko ihminen onnellisemmaksi sinkkuna vai harrastaen kevyttä tapailua? Onko kokemuksia?
Kommentit (20)
Vierailija kirjoitti:
Sinkkuus, koska kevyessä tapailussa saattaa jumittua siihen piensuhteeseen eikä edes etsiä vakavaa parisuhdetta ja jos kevyen tapailun toinen osapuoli lopettaakin sen, niin jää tyhjän päälle ja jos suhde kestänyt vuosia, vaikeutuu sen uuden kumppanin etsintä.
Ns kevyttapailun aikana voi ihan hyvin myös katsella ympärilleen.
Noissa kevyttapailussa yleensä tulee tunteet mukaan jossain kohti. Sitten huomaatkin, että olet rakastunut ihmiseen, jonka kanssa ei ole yhteistä tulevaisuutta. Hukkaan heitettyä aikaa.
Toki jos pystyt pitämään seksin ja tunteet erossa...
Mä olen luultavasti enemmän tuommoisessa kevyt suhteessa, kuin sinkku, vaikkei mitään sääntöjä ole tehty.
Olen fwb-suhteessa KAHDEN parhaan kaverini kanssa. He ovat myös kavereita keskenään ja tää kuvio on täydellinen tähän hetkeen meidän elämissä.
Ovat molemmat ihmisiä, joille voin soittaa keskellä yötä tai toisinpäin. Tehdään paljon asioita yhdessä - kävelyitä, ruoanlaittoa, elokuvia.
Mulla toimii molemmat hyvin silloin kun toimii. Noihin kevytsuhteisiin on mun kokemuksen mukaan vielä vaikeampaa löytää ihmisiä jotka osaa käyttäytyä omien ja toisten tunteiden kanssa kun ihan parisuhteeseen. Aina on se riski että jotain draamaa tulee, ja yllättävän fiksutkin ihmiset osaa sitä kehittää.
Yleensä kyllästyn joka säädön jälkeen ja pitäydyn sinkkuudessa pitemmän aikaa. Sitten taas tarpeet ajaa kiusaamaan itseäni.
Kevyt tapailu on sinkkuutta. Ei siinä ole sitouduttu yhteen ihmiseen eikä luvattu mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinkkuus, koska kevyessä tapailussa saattaa jumittua siihen piensuhteeseen eikä edes etsiä vakavaa parisuhdetta ja jos kevyen tapailun toinen osapuoli lopettaakin sen, niin jää tyhjän päälle ja jos suhde kestänyt vuosia, vaikeutuu sen uuden kumppanin etsintä.
Ns kevyttapailun aikana voi ihan hyvin myös katsella ympärilleen.
Tietenkin voi, mutta siinä voi ihan yhtä hyvin tyytyä sen hetkiseen tilanteeseen, eikä edes katsella mitä on tarjolla. Ongelmiahan tulee vasta kun tilanne muuttuu puoleen tai toiseen. Joko toinen löytää vakavan suhteen tai tulee tunteita mukaan.
FWB-suhde (kevyt tapailu) on ihan ok, mutta tietysti se, että seksuaaliset tarpeet on tyydytetty, laimentaa halua edes etsiä jotain vakavampaa. Mutta miksi edes pitäisi etsiä jotain vakavampaa, jos on onnellinen ilmankin?
Vierailija kirjoitti:
FWB-suhde (kevyt tapailu) on ihan ok, mutta tietysti se, että seksuaaliset tarpeet on tyydytetty, laimentaa halua edes etsiä jotain vakavampaa. Mutta miksi edes pitäisi etsiä jotain vakavampaa, jos on onnellinen ilmankin?
Jos esimerkiksi lapsia haluaa
Riippuu ihan ihmisestä. Mulle kevyt tapailu ei olisi edes vaihtoehto, mieluummin pysyn sinkkuna.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos esimerkiksi lapsia haluaa
Jos haluaa lapsia, ei varmaan hakeudu mihinkään kevytsuhteeseen, vaan panostaa "sen oikean" etsimiseen.
Mä olen erittäin onnellinen ilman vakavaa suhdetta, kun tarvitsen sen verran omaa aikaa. Siihen ei kuulu vakisuhde tai lapset. Olen jo melkein 40 v, mikäli sillä on mitään merkitystä. Olen ollut parissa vuosia kestäneissä suhteissa, ei ollut mun juttu.
Oikeastaan en ymmärrä miten kevyt tapailu eroaa? En pystyisi ilman tunteita ja sehän ei ole kevyt tapailun idea ollenkaan.
Sinkkuus. Otan vastaan paheksunnan yhden yön jutuistani sitten. On parempi se pieni hetki tuntea olevansa täydellinen ja haluttu kuin juksata ja antaa ymmärtää jotain isompaa mihin en ole valmis, en halua nurkkiini pyörimään miestä jota pitää ruokkia ja hoitaa ja muuta ei ole tarjolla kuin näitä huollettavia.
Nim. kokemusta on N+40v
Termit määrittelee jokainen itse.
Minä tapailin kevyesti sinkkuna ollessa monia miehiä. Usein käytiin vain kerran kävelyllä ja sen kevyen tapaamisen pohjalta tiesi jo tarvittavan. Raskasta tapailua on sunkkujen kaikki seksiviritykset sun muut draamat...
Omani löytyi yhden kävelylenkin pohjalta ja suunnattiin suoraan paikalliseen kahvilaan.
Kevyessä tapailussa sinkku suhtautuu treffailuun kevyesti, eikä raskaasti. Sinkku juttelee useampien kanssa ja käy treffeillä löytääkseen sopivan. Hän ei keskity yhteen pettyäkseen kerta toisensa jälkeen tuhlattuaan aikaa väärään ihmiseen. Kevyessä tapailussa ei oteta stressiä parisuhteen löytymisessä ja painosteta esim. vastapuolta tapaamaan vain yhtä.
Kun suhde vakavoituu, jää muut taakse.
Raskaampia versioita on fuckbuddy jutut, joissa sekstaillaan ilman sitoumusta jne.
Vierailija kirjoitti:
Kevyessä tapailussa sinkku suhtautuu treffailuun kevyesti, eikä raskaasti. Sinkku juttelee useampien kanssa ja käy treffeillä löytääkseen sopivan. Hän ei keskity yhteen pettyäkseen kerta toisensa jälkeen tuhlattuaan aikaa väärään ihmiseen. Kevyessä tapailussa ei oteta stressiä parisuhteen löytymisessä ja painosteta esim. vastapuolta tapaamaan vain yhtä.
Kun suhde vakavoituu, jää muut taakse.Raskaampia versioita on fuckbuddy jutut, joissa sekstaillaan ilman sitoumusta jne.
Aijaa. Meillä päin se on vaan normaalia deittailua tai naisten/miesten tapailua kun aktiivisesti etsitään uusia ihmisiä ja käydään treffeillä. Voi suhtautua kevyesti tai raskaasti mutten tiedä missä se ero edes näkyisi? Sanot että "ei painosteta vastapuolta tapaamaan vain yhtä" mutta "kun suhde vakavoituu muut jää taakse". Nämähän on täsmälleen sama asia, ei ne suhteet mitenkään itsestään "vakavoidu". Ei toista voi painostaa muuten kuin sanomalla, että haluaa olla parisuhteessa. Toinen suostuu tai ei suostu ja suhde joko vakavoituu tai päättyy.
Kevyt tapailu viittaa siihen että joko joku säätö on jäänyt päälle mutta on sovittu tai muuten selvää että siitä ei ole tulossa parisuhdetta, tai tapailu on vasta aivan alussa ja vaikuttaisi olevan jatkumassa mutta mistään ei ole sovittu.
Kevyttä tapailua on se, että käydään treffeillä, vietetään aikaa yhdessä esim. harrastuksen parissa, ehkä jopa pikku matkalla.
Seksi ei kuulu kevyeen tapailuun. Halauksia ja kädestäpitoa voi olla, kun jo muutaman kerran tavattu.
Seksi tekee tapailusta rasvaisen, jos sen jälkeenkään ei oikeasti sitouduta tähän yhteen ja ruveta seurustelemaan. Eka seksikerta voi myös päättää hyvin alkaneen tapailun. Ei kannata.
Vierailija kirjoitti:
Kevyttä tapailua on se, että käydään treffeillä, vietetään aikaa yhdessä esim. harrastuksen parissa, ehkä jopa pikku matkalla.
Seksi ei kuulu kevyeen tapailuun. Halauksia ja kädestäpitoa voi olla, kun jo muutaman kerran tavattu.
Seksi tekee tapailusta rasvaisen, jos sen jälkeenkään ei oikeasti sitouduta tähän yhteen ja ruveta seurustelemaan. Eka seksikerta voi myös päättää hyvin alkaneen tapailun. Ei kannata.
Kas, seurakuntanuoret saapui ketjuun kertomaan miten maailma makaa.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaako siihen seksiin suostua ylipäätään, jos inhoaa sitä noin paljon?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Seksi tekee tapailusta rasvaisen, jos sen jälkeenkään ei oikeasti sitouduta tähän yhteen ja ruveta seurustelemaan. Eka seksikerta voi myös päättää hyvin alkaneen tapailun. Ei kannata.Kas, seurakuntanuoret saapui ketjuun kertomaan miten maailma makaa.
Niinpä. Miksi hitossa tapailla ketään jos sitä ei pane. Järjetöntä. Seuraneitinä voi toimia kaveritkin.
Ihan ehdottomasti mieluummin sinkku. Itse en näe saavani jostain pitkäkestoisesta kevyttapailusta (tai edes viikkoja/kuukausia kestävästä tapailusta) mitään vaan olen enemmän joko-tai ihminen. Joko olen yksin tai sitten parisuhteessa sellaisen ihmisen kanssa joka "klikkasi" heti ekan/tokan tapaamisen aikana molemminpuolisesti. Sen kun vaan tietää onko jutussa aineksia sen vakavampaan ja minusta on turhaa haaskata omaa tai toisen aikaa tuommoisessa semi-romanttisessa tapailussa joka ei koskaan tule johtamaan sen kummempaan. Parempi sitten ihan kokonaan yksin tai puhtaasti kaveripohjalta.
N43