Mitä te naiset teette kotona muuta kuin kotitöitä tai katsotte televisiota?
Tuntuu että kotona on todella tylsää eikä mitään muuta tekemistä kuin kotityöt tai joku sisustus projekti tyyliin "pitäisi uusia nuo tuhannen paskaiset tuolin päälliset."
Mitä te muut teette siellä luukuissanne? Siis sellaista muuta tekemistä kuin "laitan lapset nukkumaan tai suunnittelen viikon ruokalistaa". Jotain mukavaa?
Kommentit (56)
Minäkin maalaan tauluja! Lisäksi luen paljon, kirjoitan pöytälaatikkoon, neulon, askartelen, joogaan. Kesällä teen puutarhahommia. Telkkaria katson aniharvoin, mutta netissä pyörin jonkin verran ja katson elokuvia. Lapset jo isoja, ei tarvi enää hoitaa.
Omakotitaloasujana hommat ei lopu koskaan, onneksi! On pihahommia läpi vuoden, talvella oikeastaan vain lumityöt mutta kuitenkin. Oon varsinainen pihamyyrä keväästä alkaen ja vietän pihalla aina monta tuntia töidenkin jälkeen, kun alkaa oleen valoisaa ja nautin kuinka luonto alkaa elävöityä. Kerrostalo oli mulle kamala paikka asua, se tekemisen puute raastoi mun hermoja.
Samaten suunnittelen tulevia remppoja ja muita huoltotoimenpiteitö kodille, nautin siitäkin. :) Yks asia kerrallaan, seuraavana olis vuodossa kodinhoitohuoneen remppa.
Kirjoitan kirjeitä, selaan somea, luen, siinä tärkeimmät.
Luen. Kirjoitan. Hoidan kasveja (monia erilaisia ja osa aika vaativaisia). Jumppaan. Joogaan. Meditoin.
Telkkaria katson harvoin ja silloinkin miehen kainalossa.
Hoidan lapset, kodin, lemmikit, yritän osallistua kaikkiin mahdollisiin perhetapahtumiin, eipä tässä jää oikein aikaa muuhun, lapset ovat vielä pieniä, ehtii sitä sitten kun ne tuosta kasvaa tehdä itsekin jotain kivaa, luksusta on kun pääsee yksin edes kauppaan, kun lapset ovat hoidossa...
Pelaan tabletilla. Luen netistä lehtiä ym. Hoidan kasvimaata. Luen. Kyläilen ja meillä jäy vieraita.
Katson tv:tä, roikun av:lla, teen kuvamuokkauksia ottamistani valokuvista ja nukun.
Kotitöitä en viitsi tehdä, asun mieluummin sotkussa.
Teen töitä joita on pakko valmistella seuraavaa työpäivää varten.
Mieluiten harrastan seksiä mieheni kanssa. Siihen voisi kuluttaa koko vapaa-ajan.
Luen, surffailen netissä, opiskelen, joogaan, vietän aikaa kavereiden kanssa, puhun puhelimessa....
Kotityöt vievät itse asiassa todella pienen osan päivästäni. Ovat lähinnä sellainen välttämätön paha.
t.sinkkunainen 35v
Huh heijaa. Vähän liiankin hyvin kuluu aika kotona:
Töitä, opiskelen, tietokonepelejä, kännykällä räpläilyä, kotitöitä (ruoka, siivous, tiskit), maalaan, nukun, luen/kuuntelen äänikirjaa, saunon, kuuntelen musaa.
Opiskelen. Harrastukset omien seinien ulkopuolella, mutta lihashuolto tulee tehtyä kotona.
Jos olen yksin niin luen kirjoja tai tiedeartikkeleita netista, joskus on joku kiva huonekalutuunausprojekti, käyn suihkussa pitkän kaavan mukaan, kirjottelen vauva.fissä. Jos on tosi tylsää niin katson aikuisviihdettä.
Mullakaan ei ole juuri koskaan telkkari auki ja kotityötkin on jaettu jälkikasvun vastuulle :D Ehdin siis tehdä yhtä ja toista ihan pelkästään oman rentoutumisen ja hyvinvoinnin eteen.
Nuo taulujenmaalaukset, käsityöt ja askarteluprojektit, urheilu, itsestä huolehtiminen ovat tärkeitä asioita. Lisäksi luen paljon, opiskelen netissä mooc-kursseilla, kuuntelen musiikkia. Olenpa itsekin joskus opetellut sähköpianon soittoa kuulokkeiden kanssa mutta tuo piano on jo aikaa sitten myyty pois kun ei me oikeasti olla kovinkaan musikaalisia kukaan.
Tekisi mieli aloittaa kirjoittaa kirjaa. Mulla on teinistä saakka pyörinyt muutamakin kirjaidea mutta en ole saanut aikaiseksi kirjoittaa mistään niistä kuin pari liuskaa. Ehkä sitten eläkkeellä.
Mutta pointti on siis se että meitäkin on joiden elämä pyörii kaikessa muussa kuin kotitöiden tai telkkarin ympärillä.
Luukuissanne?
Eipä ole vielä koskaan tullut aika pitkäksi. En sisusta. Kotityöt teen ripeästi, koska en tykkää niistä.
Liikunta ja yhteiskunnallinen keskustelu. Lukeminen. Tarvitseeko muuta?
Kesällä terassipuutarha.
haaveilen siitä että saan iskettyä jostain komean ja rikkaan miehen joka voisi sitten elättää minut, luonnollisesti
Kotona voi tehdä lähes mitä vaan. Tilat toki jonkin verran rajoittavat eikä naapurit kiitä, jos kerrostaloasunnossa harrastaa vaikkapa trumpetin soittoa aamusta iltaan :D Mutta periaatteessa vain oma mielikuvitus on rajana tekemiselle. Jos et itse keksi tekemistä, sitä ei tietenkään ole. Sitten pitää vain tuijottaa telkkaria ja siivota.
Opiskelen (etänä avoimessa yo:ssa), luen kaunokirjallisuutta, soitan pianoa, tapaan ystäviä /sukulaisia tai soitan heille, jumppaan tai venyttelen, pelaan miehen kanssa Trivial Pursuitia, shakkia tai korttipelejä. Itse tykkään myös erilaisista sisustusprojekteista, enkä pidä niitä lainkaan pakkopullana. Nautin aidosti, kun saan suunnitella ja toteuttaa erilaisia sisustusmuutoksia kotona. Joulun alla on muutenkin paljon kivoja näpertelyprojekteja, esimerkiksi tänään askartelin joulukortteja.
En kuitenkaan koko ajan tee jotain, vaan hyvin usein vain makaan sohvalla koira kainalossa omia juttuja miettien ja välillä saatan ottaa päiväunet.
Tänään laitoin tulisijoihin tulet niinkuin melkein joka päivä teen. Inventoin joulukoristeita se mielessä milloin mitäkin koristeita voi laittaa. Sittem sytytin kynttilöitä ja join punaviiniä ja söin juustoja, kuuntelin vinyyliltä klassista musiikkia ja luin joululehteä ja suunnittelin joulukoristeita ja joulutarjoiluja, sillä välin kun mies kokkasi päivällistä. Sitten päivällisen jälkeen jatkoin samaa rataa ja askartelin pari koristetta. Ilta meni hyvin harmonisissa tunnelmissa.
Arki-iltaisin juon teetä ja tällä hetkellä aika usein suunnittelen joulua /uutta vuotta ja jos muu kiinnostaa, kirjoitan päiväkirjaa, luen jotain kirjaa tai runoja ja kirjoitan niitä ylös, piirrän tms. Viime aikoina olen myös tutkinut raamattua ja kirjoittanut asioita ylös sieltä. Tykkään myös lukea historiankirjoja tai pelata konsolipelejä, lukea tarotia ja tutkia sitä ja muita henkimaailman asioita.
Aika usein nautin ihan siitä että saan juoda teetä kynttilän valossa ja touhuta omiani.
Sarjojakin katsellaan mutta ei joka ilta. Meillä ei näy TV joten käytetään pelkkiä suoratoistopalveluita.
Maalaan tauluja.