Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pitääkö eron jälkeen olla yksin? Kuinka kauan?

Vierailija
23.11.2019 |

Valaistuin ja tajusin et pitkän liiton enemmän ja vähemmän toistuvat raskaat ongelmat johtunevat molempien erilaisista pysyväisluonteisista ongelmista mm. läheisyyden suhteen. Erosimme viimein yhteistuumin keväällä.

Nyt oon tapaillut uutta ihanaa tyyppiä. Hän kohtelee mua hyvin, arvostaa läheisyyttä ja sanoo ääneen, mitä ajattelee. Alkuun kaikki oli mannaa mun haavoittuneelle egolle ja hoiti epävarmuuksiani. Itsehän hemmottelen kultani mielellään pilalle, miten ihanaa, kun joku hemmottelee kerrankin minuakin! Vähitellen alkaa kuitenkin tunteita olla jo pelissä. Ollaan etäsuhteessa, ja tunnistan jälleen typeriä ahdistavia ylireaktioita esim. yllättävään viestihiljaisuuteen, vaikka järjellä ymmärrän et hänellä on myös ystäviä ja perhettä, joiden kans olemiseen keskittyy. Ihailen hänessä yhtenä pikkuseikkana nimenomaan sitä, että priorisoi tietoisesti liveseuran puhelimen ohi. En halua ahdistua ja sitten ärsyyntyä ilmeisimmin aivan tavallisesta asiasta. Puhutaan siis puolen vuorokauden pätkistä, ollaan yhteydessä joka päivä.

Te, jotka ootte pyrkineet samoista virheistä eroon, miten onnistuitte? Jossain sanottiin et turvallinen parisuhde on paras lääke epävarmuuteen, mut oon arponut, oisko helpointa ja tasapainoisinta vaan olla yksin. Myönnän olevani siinä tosi huono, koen et romanttinen suhde on todella tärkeää onnellisuuteni kannalta. Kivittäkää jos haluutte, mutta (muuten itsenäinen ja elämäni hoitava feministi) koen silti näin.

Yrittääkö nyt siis käsitellä itteensä paremmin uudessa suhteessa, vai oppisiko yksin enemmän? Miten pitkään "pitää" olla yksin?

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
23.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mitään sääntöä sille, "pitääkö" olla yksin. Eikä yksinolo ole mikään tae sille, että jalostuu ihmisenä riittävästi uutta suhdetta varten. Itsensä kanssa on tärkeää tehdä työtä, oli suhteessa tai ei. Sinuna kävisin juttelemassa esim. psykologin kanssa niin saat ulkopuolista näkökulmaa epävarmuuksiisi. Nehän sinun kannattaa työstää joka tapauksessa läpi.

Vierailija
2/3 |
23.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitäisi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
23.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä pitäisi oikeesti harkita psykologia. En oo oikeestaan koskaan ollut yksin, siksi mietin, jäänkö jostain paitsi... Enkä siis tarkoita mitään villiä menoa, vaan lähinnä oman sisäisen vakauden kehittymistä. - ap