Miksi koko ajan puhutaan, että kuinka pikkujouluissa petetään?
Media täynnä tämmöistä. En oikein usko pettämisen yleisyyteen, vaan jutut vaan myy hyvin, ja siksi toimittajat kirjoittaa näitä tarinoitaan.
Kommentit (11)
Sinähän sitä keskustelua ylläpidät
Vierailija kirjoitti:
Miesten fantasiaa se on. Naisia kiinnostaa vähän muut jutut. Itse ainakin mieluummin otan konvehtirasian kun maistelisin Penaa.
Työpaikan hopeakettua haluaisit kuitenkin vähän maistella.
Siksi kun on pikkujoulu aika, se on todella yleistä ja kun siitä toitotetaan lehdissä jne siitä yritetään tehdä "ymmärrettävää ja sallittua"
Olen yli 40v ja yksissäkään pikkujouluissa en ole huomannut mitään filunkipeliä. Johtuu ehkä siitä, että tämä on muutaman tuhannen asukkaan paikkakunta, joten asia olisi puolison tiedossa noin vartissa. Sosiaalinen kontrolli toimii täällä vielä.
Kyllä pikkujouluissa lähes joka nainen saa vähintään alkoholinhuuruisia ihastuksen tunnustuksia mieskollegoiltaan, siviilisäädystä viis.
Homoesimies keräsi porukan. Ne, jotka eivät halunneet homobaariin, saivat maksaa juomansa itse, ja seuraajat saivat ilmaiseksi. Reilua, eikö vain.
Se on perinne jostain menneiltä vuosikymmeniltä jolloin naisia ei edes päästetty yksin ravintolaan ilman miesseuraa. Silloin pikkujoulut saattoivat olla ainoa paikka jossa nainen liikkui ilman aviomiehensä kontrollia ja otti vielä alkoholiakin. Nykyään on miljoona muutakin mahdollisuutta pettää jos oikeasti haluaa pettää. Silti pettäminen ei ole mitenkään oleellisesti yleisempää nykyaikana, vaikka mahdollisuuksia olisi.
Kyllä teillä on pliisuja pikkujouluja jos kukaan ei nus. Voisin kertoa mutta tämä ketju lähtisi samantien toiseen osioon tai kokonaan pois. Jätän mielikuvituksenna varaan. Kaikenlaista jopa minä sanon että osin härskiä menoa.
Eipä ole yksissäkään pikkujouluissa moista vipinää ollut.
Tosin yhtä naispuolista ystävääni kollega puristi pakarasta ja toinen häneen ihastunut sitten kumautti kourijaa kuonoon.
Tuo oli ainoa tietämäni pikkujouluklassikko.
Jos on iso firma, suurin osa harvoin vapaalle heittäviä perheellisiä ja paljon viinaa tarjolla, jälki voi olla rumaa. Ihmiset ikävä kyllä pettävät puolisoitaan ja pikkujoulu tarjoaa siihen hyvän tilaisuuden, vähän sellainen "whatever happens in Levi, stays in Levi" -juttu.
Miesten fantasiaa se on. Naisia kiinnostaa vähän muut jutut. Itse ainakin mieluummin otan konvehtirasian kun maistelisin Penaa.