Keksisikö joku farmaseutille terveysalan työn, joka ei olisi pelkkää asiakaspalvelua?
-Paikka, jossa ei tarvitsisi olla koko päivää tai mielellään edes joka päivä asiakaspalvelussa. (Olen ollut apteekissa töissä, mutta omalle luonteelleni se ei sovi)
-Voisin edes jollain tavalla hyödyntää farmasialta saamaani osaamista/tietoa
-Sairaala-apteekin ja teollisuuden paikkoja olen hakenut ja pärjännyt haastatteluissakin hyvin, mutta ovat aina palkanneet jonkun muun, koska minulla ei ole aikaisempaa kokemusta vastaavista töistä.
-Ei mitään myyntityötä
-Paikkakunnalla ei niin väliä
-Palkka saa olla huonohko myös, ei haittaa, kunhan muut kohdat täyttyvät.
Nyt mietin, että ehkä en ole löytänyt jotain sopivaa terveys-/lääkealan paikkaa, mihin voisi myös työllistyä, kun olen hakenut vain farmaseutin tutkinnon vaativia paikkoja. Vaikka en haluakaan tehdä perinteistä asiakaspalvelua, niin tulen silti omassa työssäni hyvin toimeen kollegoiden kanssa (eli esim ryhmätyö onnistuu hyvin) ja myös esimerkiksi työhön liittyvä soitteleminen/yhteistyö muiden terveydenhuollon yksiköiden kanssa onnistuu.
Kommentit (24)
Vierailija kirjoitti:
Tiedän ainakin yhden tyypin joka meni lääketeknologian startuppiin farmaseutin koulutuksella. Eli ihan mahdollista ainakin jos startup kiinnostaa.
Kiva kuulla, että tällaisiakin vaihtoehtoja on! Ehdottomasti kiinnostaa myös startupit. Ap
Vierailija kirjoitti:
Lääkeyrityksissä konsulttina, mutta se voi olla lähellä tuota myyntityötä. Miksei lääkefirmassakin ihan tuotannon puolella tai tuotekehityksessä, kun pohjalla on kemian osaamista. Vähän vierelle osuu myös kosmetiikan tuotekehitys.
Lääketeollisuuden tuotelehitystä minäkin ehdottaisin. Lue itsesi ensin dosentiksi ja kirjoita muutama julkaisu. Biokemian tuntemuksesta on hyötyä. Sen jäljen vain hakemaan alan työpaikkoja, maailmalla niitä on paljonkin auki.
Tiedän ainakin yhden tyypin joka meni lääketeknologian startuppiin farmaseutin koulutuksella. Eli ihan mahdollista ainakin jos startup kiinnostaa.