G: keskeyttäisitkö raskauden jos olisit alle 25-vuotias opiskelija ja jos se sai alkunsa irtosuhteessa tai tuoreessa parisuhteessa?
Kommentit (38)
Tee se, äläkä kysele! Kuten joku jo sanoikin niin ei toivottuja lapsia on liiaksi muutenkin. Itse törmäsin kerran opiskeluaikoina yöaikaan vauhkoontuneeseen mieheen opiskeluasuntojen liepeillä. Yhdenillan jutusta opiskelijanainen oli päätynyt raskaaksi ja aikoi pitää lapsen, vaikkei mies sitä olisi lainkaan halunnut. Hän osti hyvin vajaan tupakkiaskini kakskymppisellä, aikoi polttaa sauhut ja mennä vielä juttelemaan naiselle. Ei ollut kaunista katsottavaa se. En tiedä miten tuo tarina päättyi.
En keskeyttänyt. Tuore parisuhde kesti lapsen ja lapsia tuli myöhemmin kaksi lisää. Vahinko on nyt käymässä ja istuu olohuoneessa ja puhuu opinnoistaan niiden kahden suunnitellun kanssa. En kadu hetkeäkään.
Vierailija kirjoitti:
Tee se, äläkä kysele! Kuten joku jo sanoikin niin ei toivottuja lapsia on liiaksi muutenkin. Itse törmäsin kerran opiskeluaikoina yöaikaan vauhkoontuneeseen mieheen opiskeluasuntojen liepeillä. Yhdenillan jutusta opiskelijanainen oli päätynyt raskaaksi ja aikoi pitää lapsen, vaikkei mies sitä olisi lainkaan halunnut. Hän osti hyvin vajaan tupakkiaskini kakskymppisellä, aikoi polttaa sauhut ja mennä vielä juttelemaan naiselle. Ei ollut kaunista katsottavaa se. En tiedä miten tuo tarina päättyi.
Hui! Kovan kuulonen kaveri. Olisit antanu peffaa sille.
En 20-vuotiaana tehnyt aborttia koska en voisi sellaista tehdä ikinä vaikken aiemmin enkä sen jälkeenkään ole lapsia halunnut, kohdussani jo olevan kuitenkin tottakai halusin ja nyt hän on ♡11-vuotias ♡ ihana ♡lapseni♡.
Vierailija kirjoitti:
En keskeyttänyt. Tuore parisuhde kesti lapsen ja lapsia tuli myöhemmin kaksi lisää. Vahinko on nyt käymässä ja istuu olohuoneessa ja puhuu opinnoistaan niiden kahden suunnitellun kanssa. En kadu hetkeäkään.
En kunnioita sanavalintojasi.
En keskeyttäisi, enkä keskeyttänyt kun minulle kävi niin ollessani nuori. Olimme seurustelleet noin vuoden ja olin juuri valmistumassa kun tulin raskaaksi. 10 vuotta myöhemmin olemme edelleen miehen kanssa yhdessä ja kaksi lasta lisääkin tullut.
Tekisin. Ja tekisin muutenkin jos ehkäisy pettäisi kaikesta huolimatta. En voi antaa ymmärrystä ihmiselle joka irtosuhteesta raskaaksi tulleeksi vielä pitää lapsen, oikeasti, irtosuhteesta. :D varmaan kiva kertoa lapselle "pakotin isäs olemaan sulle isä, ei se halunnut mut kun mä halusin" Uli uli, lapsien teko on itsekästä.
Keskeyttäisin. Ei se ole "lapsi" vielä siinä vaiheessa, olettaen tietysti että raskaus on vasta alussa.
Mitä sitä omaa ja lapsensa elämää pilaamaan, jos ei ole vielä valmis perheen perustamiseen.
Jos se tuntuu parhaalta vaihtoehdolta, niin tietysti, ei siinä ole mitään väärää.
En ikinä. Jos mun oma henki olisi todella vaarassa raskauden takia, niin sitten täytyisi miettiä.
En keskeyttäisi. En harrasta merkityksettömiä seksisuheita. Menen sänkyyn vain sellaisen miehen kanssa, jonka voisin kuvitella myös lasteni isäksi.
En missään tapauksessa. Sain ekan 19- vuotiaana. opiskelin sen jälkeen. En koskaan harrasta seksisuhteita sellaisten inhojen kanssa joiden lasta en voisi kasvattaa. Miesten suhteen kannattaa olla tarkkana . Lapsi on älykäs ja fiksu , koulutettu aikuinen. Olemme aikuisena parhaat ystävät. Olin siis naimisissa odottaessani.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En kunnioita sanavalintojasi.
Niin minä vähän arvelin kirjoittaessani, että joku tuostakin sanoo. En erehtynyt.
Kyllä. Tai riippuu suhteesta. Toisaalta vastarakastuneena ei ehkä pysty arvioimaan suhteen laatua tai tulevaisuuden näkymiä täysin objektiivisesti. Keskustele asiasta lähipiirin kanssa, parhaat kaverit tms.
En.