Kukaan ei halua juhlia mun kanssa mun nelikymppisiä :0
Olin luullut, että on ystäviä ja läheisiä perheenjäseniä/sukulaisia. Ja tavallaan onkin, mutta näköjään vain heidän ehdoilla. Täytän viikon päästä 40 ja olisin halunnut juhlia läheisten kanssa pienimuotoisesti. Mutta kukaan ei viitsi osallistua, kaikki keksi jonkun aivan ilmeisen tekosyyn, että ei käy. Tai siis kyllä monellekin kuulemma kävisi, mutta vaan, jos juhlat on paikassa x, y tai z (heidän määrittelemät, mutta minun kannalta käytännön syistä tällä hetkellä mahdottomat). Elämäntilanteeni vuoksi ikävä kyllä nyt onnistuu vain sellaiset juhlat, jotka on joko kotonani tai lähellä kotiani ja jotka kestää melko lyhyen aikaa. Mutta sellaisiin ei kukaan läheisistäni suostu tulemaan :( . Kai sitten syön vain kakun yksin kotona :( .
Kommentit (51)
Vierailija kirjoitti:
no tuossa iässä 40 v ei nyt yleensä niin ihmeemmin juhlita kuin perheen parissa.
En ymmärrä. Ihan niinkuin elämässä olisi niin paljon syytä juhlaan, että ei voi juhlia vaikka täyttäisi 32 vuotta, koska tyhmäähän se on juhlia. Ankeus kunniaan.
Vierailija kirjoitti:
Miks syntymäpäivää pitää juhlia. Jotenkin niin aikansa elänyttä touhua. Aikuiset ihmiset ja synttärijuhlat. Typerää.
Just siks. Aikuisen ihmisen elämä on nii ykstoikkoista että tarvii käyttää kaikki syyt juhlimiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miks syntymäpäivää pitää juhlia. Jotenkin niin aikansa elänyttä touhua. Aikuiset ihmiset ja synttärijuhlat. Typerää.
Just siks. Aikuisen ihmisen elämä on nii ykstoikkoista että tarvii käyttää kaikki syyt juhlimiseen.
Ehkä sinulla ja ap:lla on näin, muulla suvulla ei näytä olevan.
Kyllä mä miellän 40-vuotisjuhlat just sellaisiksi, jota vietetään korkeintaan puolison ja kotona asuvien lasten kanssa. Toki jos tuossa kohtaa on jo osa lapsista muuttanut pois, heidätkin voisi kutsua. Me ollaan viidenkympin molemmin puolin ja lapsi ei asu enää kotona, ja on naimisissakin. Kyllä hänelle silti kelpaa pappa betalar fine dining milloin vain, kun on itse vielä pienituloinen opiskelija. Eikä haittaa vaikka ne olis äidin 49v-synttärit tai isän 51v.
Jos oma puoliso ja lapset ei halua mitenkään juhlia, niin sitten jotain itsekästä hemmottelua kehiin! Halvemmaksihan se fine dining tulee kun menee yksin, säästyvällä rahalla sitten vaikka hierontaan tai dayspahan hemottelemaan itseään. Tärkeintä on, että tekee jotain spesiaalia mistä tulee itselle hyvä olo, ettei se oma syntymäpäivä ole kuin mikä tahansa muu päivä.
katkaise välit niihin ja etsi parempia ystäviä
Mul kuilla ei ole kavereita. Oma vika. Minulla on synttärit ensi kuussa ja vieraita tulee runsaasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nii no toi on miten sen ottaa. Mun kavereilla monilla elämän kiinnostavuudeks riittää se, että käy töissä, kantaa kissalle hiekkaa ja käy joskus Turkissa. Toisten tarvii päästä keikoille tai liitovarjoilemaan säännöllisesti tai hajoo pää. Mua virkistää bileet ja burleski.
Kun kaikille se "ihana arki" ja "live laugh love" ei oo optimi.
Onhan sulla meidät etäihmiset, Kippis ja paljon onnea! M45 Itä-Suomi 491
Hei nyt sitten!! Ankeaa kommentoijat!
Mä täytän kohta muutamien kuukausien päästä myös 40 ja ajattelin juhlia oikein huolella. Kutsun ystäviä, tarjoan ruokaa, juomaa ja kakkua. Pidän teemabileet. Onneksi porukkaa on ilmoittautunut. Pidin kolmekymppisetkin ja aion pitää viiskybäsetkin varmaan. Mun mielestä on ihan ok nyt juhlia vaikka 10 v välein!! Haloo! En mäkään jatkuvasti ole juhlinut "välivuosia", mut nää isommat aion.. vielä kun on muutenkin terve ja tekee nyt mieli juhlistaa. Onpa ankeaa jos pitäisi ajatella et ihan tyhmää tommosia on juhlia.. "Pyöreät" sopivat oikein hyvin juhlan aiheiksi.
Olet poikkeuksellisen viisas ihminen. Huomattavasti ikäisiäsi edellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nii no toi on miten sen ottaa. Mun kavereilla monilla elämän kiinnostavuudeks riittää se, että käy töissä, kantaa kissalle hiekkaa ja käy joskus Turkissa. Toisten tarvii päästä keikoille tai liitovarjoilemaan säännöllisesti tai hajoo pää. Mua virkistää bileet ja burleski.
Kun kaikille se "ihana arki" ja "live laugh love" ei oo optimi.
No sepä se. Muille näyttää olevan elämässä hyvää ja iloa tuottavaa sisältöä yltäkyllin eivätkä he tarvitse siihen mitään sukulaisen nelikymppisiä.
Ehkä se osoittaa, että et ole sukulaisille tarpeeksi läheinen. Miten aiot muuttaa tilannetta tulevan vuoden aikana?
Missä asut? Mulla olis jääkaapissa pullo proseccoa, voin tulla juhlimaan sun kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Mul kuilla ei ole kavereita. Oma vika. Minulla on synttärit ensi kuussa ja vieraita tulee runsaasti.
kyllä se on toistepäin. Varakkaat kiertää köyhän ystävän kaukaa. Heti jos tulee onnettomuutta, sairautta, työttömyyttä, niin materialistiset ystävät alkaa karttaa. No ihan hyvä oikeestaan että seulotaan kuka kukin on, ja hän löytää oikeita sydänystäviä kunnon ihmisistä sitten.
Juopot myös saa aina ystäviä. Lasin äärestä ei kaverit lopu. Kuka sitten haluaa alkkisystäviä; jos raitistuu, ne jää.
Vierailija kirjoitti:
Hienosti osasit kumota oman keksimäsi väitteesi samassa kappaleessa. Taitavaa!
Viimeisen kymmenen vuoden aikana kaikki juhannukset, uudetvuodet, synttärit, nimipäivät ja karkauspäivät olen "juhlinut" yksin. Enkä yksin siten. että tunnen oloni yksinäiseksi väkijoukossa, vaan ihan yksin. Itse olen puhaltanut kynttilät sammuksiin, ampunut raketit ja kussut veneestä järveen. Joskus on tuntunut pahalta, mutta pakko tähän on tottuakin.
Mulla on ongelma päinvastoin. Itse en haluaisi juhlia, mutta ystävät ja sukulaiset jo täpinöissään kyselee juhlien perään. =/ En ole yhtään juhlien keskipiste -tyyppiä ja juhlien järjestely on hirveän vaivan ja rahanmenon takana. Täytän ensi vuonna 2020 40 v. Vähän tuskissanikin olen miettinyt onko mun pakko järjestää jonkinlaiset kemut ja millaiset.
Mä luulen että mulle käy vielä samoin. En ole koskaan synttäreitäni juhlinut mutta jostain syystä nelikymppisiä haluan juhlia.
Ap, mä voisin lähteä juhliin, missä asut? Tuntemattomia ei tarvitse kotiin tietenkään kutsua mutta vaikka ravintolaillallinen?
Nii mut katokku pitäs lähtee kotoo... Ja miettii mitä laittaa päälle... Lahjaki...
Ihmiset ei vaan viitti. Odotan "innolla" viiskymppisiäni. No, aina löytyy seuraa juhlimiseen, joskus ne ei vaan oo ennestään tuttuja :)