Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Oman ajan jakautuminen pikkulapsiperheessä

Vierailija
23.11.2019 |

Paljonko teillä muilla pikkulapsiperheiden vanhemmilla on yleensä omaa aikaa ja jakautuuko tasapuolisesti molempien kesken? Minkä ikäisiä lapsia teillä on? Meillä lapset reilu 3v ja 6kk kotihoidossa. Äitinä olen tietty nyt enemmän vauvassa kiinni, varsinkin kun imetän. Mutta miehen olen antanut mennä ja tulla melko vapaasti, itse en ole ollut yhtäkään yötä poissa kotoa esikoisen syntymän jälkeen. Minulla on ongelma siinä että selvästi tarvitsisin enemmän omaa aikaa, mutta sit en raaski lähteä kuitenkaan lasten luota pois. Näin olen aina kotona ja lasten kanssa ja välillä tuntuu että mies on koko ajan poissa (vaikka on oikeasti paljon kotona ja jakaa vastuuta). Parisuhdeaikaa ei ole. Miten te muut useamman lapsen vanhemmat kerkeätte omille menoille, järjestätte yhteistä aikaa ja myös perheaikaa?

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
23.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paska provo, mut voihan joku kai vielä 2019 tällaista miettiäkin, joten vastataan. Aikaa on tasapuolisesti, mutta ei aina tarkoita et just tasan hampaat irvessä 50-50 joka tilanteessa. Välillä toisella on enemmän menoja kuin toisella. Ei näistä ole tarvinut koskaan riidellä. Itse en ainakaan vauvan hyvinvointia ja kehitystä vaaranna sillä, että olisin ensisijaisena hoitajana ja kiintymyssuhteen kannalta merkittävänä osapuolena pidempään erossa. Luotan tieteeseen. Mutta eipä mieskään ole hirveästi minnekään hinkunut vauva-aikoina. Muutaman tunnin irtiotot riittää kummallekin. Vauva-aika on todella lyhyt aika kuitenkin.

Vierailija
2/15 |
23.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paska provo, mut voihan joku kai vielä 2019 tällaista miettiäkin, joten vastataan. Aikaa on tasapuolisesti, mutta ei aina tarkoita et just tasan hampaat irvessä 50-50 joka tilanteessa. Välillä toisella on enemmän menoja kuin toisella. Ei näistä ole tarvinut koskaan riidellä. Itse en ainakaan vauvan hyvinvointia ja kehitystä vaaranna sillä, että olisin ensisijaisena hoitajana ja kiintymyssuhteen kannalta merkittävänä osapuolena pidempään erossa. Luotan tieteeseen. Mutta eipä mieskään ole hirveästi minnekään hinkunut vauva-aikoina. Muutaman tunnin irtiotot riittää kummallekin. Vauva-aika on todella lyhyt aika kuitenkin.

Miksi kummassa aloitus olisi provo? Melko tavalliselta ap:n tilanne kuulostaa.

t. ei ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
23.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja meillä siis lapsia isolla ikähaarukalla koululaisesta vauvaan. Se tasapuolinen asennoituminen aloitetaan heti ponnistusvaiheen jälkeen eikä hyysätä vuosia ja sit herätä tilanteeseen, jossa toinen menee ja itse kadehtii ja katkeroituu.

1

Vierailija
4/15 |
23.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

1, ihmiset ovat erilaisia. Kiva jos teille riittää muutama tunti omaa aikaa sillointällöin, meillä mies on mielellään vähintään yön poissa ellei kauemminkin. Ap

Vierailija
5/15 |
23.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi kummassa aloitus olisi provo? Melko tavalliselta ap:n tilanne kuulostaa.

t. ei ap

No joo... niinhän sanoin et varmaan jollain tuollainen tilanne voi olla. Lähipiirissä ei kyllä kenelläkään. En vaan millään voi ymmärtää, mikä siinä tasapuolisuudessa on niin vaikeaa, et täältä aina haetaan jotain apua siihen.

Vierailija
6/15 |
23.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

1, ihmiset ovat erilaisia. Kiva jos teille riittää muutama tunti omaa aikaa sillointällöin, meillä mies on mielellään vähintään yön poissa ellei kauemminkin. Ap

No olisko mahdollista keskustella miehen kanssa tästä? Se voisi olla parempi ajatus kun kysellä täältä. Jos sulle on tärkeää, että mies on läsnä, niin jutelkaa asiasta. Luulis et lyhyemmät reissut vois onnistua kun on lyhyt periodi elämässä kyseessä kuitenkin. Eikö hän itse halua olla enemmän läsnä? Ikävöikö teitä reissuillaan jne.. Musta tuntuu et lapsi oppii koko ajan uutta, et kyllä tuossa helposti missaa tärkeitä asioita jos pikkulapsivaiheessa on useita kertoja pidempään poissa. Samaa ajattelee mun mieskin. Ehkä siksi kun se "menetetyn" ajan tajuaa kun lapset on isompia. Tajuaa miten nopeaa ne kasvaa. Liian nopeesti.

1

Vierailija
7/15 |
23.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkkaa hoitaja ja lähde pois kotoa. 

Vierailija
8/15 |
23.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, kysymykseni oli lähinnä se, miten muut kerkeätte viettää omaa aikaa, parisuhdeaikaa sekä perheaikaa? Siihen ei ole kukaan vastannut. Ap

Vierailija
9/15 |
23.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työnsin lapset isän vastuulle (jep, ei hoksannut itse) ja poistuin kotoa. Ovat jo aikuisia. Odottaisin varmaan vieläkin sitä omaa aikaa, jos en olisi ottanut sitä.

Vierailija
10/15 |
23.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, kysymykseni oli lähinnä se, miten muut kerkeätte viettää omaa aikaa, parisuhdeaikaa sekä perheaikaa? Siihen ei ole kukaan vastannut. Ap

Siten että se ukko ei hypi koko ajan pitkillä reissuilla.

Vierailija
11/15 |
23.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siten että se ukko ei hypi koko ajan pitkillä reissuilla.

Ja siten että sitoutui ihmiseen, joka halusi samoja asioita kuin itsekin. Vaikea viettää parisuhdeaikaa sellaisen kanssa, joka on poissa.

Vierailija
12/15 |
23.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi te teette niitä lapsia, jos tarvitsette sitä omaa aikaa.

Vierailija
13/15 |
23.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap ei itse halua pois kotoa. Meneekö taas mammoilla jakeluun?

Jos ap haluaa kyhjöttää kotona, miehen pitää kyhjöttää kotona myös?

Jos ap on päättänyt lopettaa normaalin elämän, on se ap:n oma ongelma, eikä mies liity siihen mitenkään

Vierailija
14/15 |
23.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään hössötetään koko ajan jostaineri ajoista ja tehdään asiasta numero? Mtähän hemmettiä on perheaika? :D Eikö se voisi olla vaan ihan normaalia elämää perheen kanssa? Miksi sekin tarvii erikseen järjestää?

Vierailija
15/15 |
23.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap ei itse halua pois kotoa. Meneekö taas mammoilla jakeluun?

Jos ap haluaa kyhjöttää kotona, miehen pitää kyhjöttää kotona myös?

Jos ap on päättänyt lopettaa normaalin elämän, on se ap:n oma ongelma, eikä mies liity siihen mitenkään

No kyllähän se haluaa.. haluaa ja ei halua yhtä aikaa. Lue uudestaan.