Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muutto Yhdysvaltoihin? Monimutkaista?

Vierailija
05.06.2006 |

Kuinka monimutkainen prosessi yleensä on muutto USA:an? Mies on töissä kansainvälisessä yhtiössä, ja luulen että meidän realistisin mahdollisuus olisi se, että hän saisi yhtiön sisällä siirron. Jos oletettaisiin, että sellainen järjestyisi, pääsisimmeköhän me työpaikan siivin suht helposti maahan, vai olisiko sinne yrittäminen silti pitkä, byrokraattinen painajainen?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
05.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä isot firmat auttaa esim Nokia noissa siirroissa.

Siitä vaan hakemaan ja kokemaan uusi kulttuuri.

Vierailija
2/9 |
05.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

varsinkin jos muuttavat kehitysmaihin tai Lähi-itään, Kaukoitään jne. eivät ole missään kulttuurivaihdossa. He elävät siellä ulkomaalaisten keskuudessa, nainen yleensä kotirouvana ja siivooja ym. apulaiset. Iso asunto ja ollaan vain muiden ulkomaalaisten kanssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
05.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ko. yhtiöllä on keskuksia sen verran monissa osavalloissa, että pitää nyt katsoa vielä, että minne sitä edes voisi mahdollisesti saada siirron. Suurin miehen osa-alaa vastaava osasto taitaa olla Kaliforniassa, ja kieltämättä jokin muu paikka USA:ssa saattaisi kiinnostaa enemmän, kuin Kalifornia.

Itse muuttaminen olisi mukavaa, mutta se on aina se muuttamisen organisointi, joka tuo päänsäryn ja paniikin... :)

ap

Vierailija
4/9 |
05.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asutaan kylläkin länsimaassa, mutta ihan normaalissa paikallisessa talossa, naapureina tavallisia paikallisia ihmisiä, samalla tavalla ravataan pankeissa, posteissa ja supermarketeissa ja eletään normaalia elämää kuin muutkin. Enkä nyt satu tuntemaan ketään muuta ulkomaalaista omalla paikkakunnallamme, vaikka varmaan niitäkin on.

Vierailija
5/9 |
05.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä niissä yleensä kauaa mene. Ja lisäksi yleensä auttavat kaikissa muissakin asioissa eli asunnon hankinnassa, lasten koulujen löytämisessä yms. Puoliso ei kuitenkaan työlupaa saa, mutta yleensä työn takia siirron saaneet voivat anoa green cardia ja saavatkin sen suht nopeasti ja sen jälkeen puolisokin voi tehdä työtä. Vuosi, pari siinä kuitenkin yleensä menee. Tosin palkat ovat Yhdysvalloissa paremmat kuin täällä ja verot alhaisemmat joten työtä tekevä puoliso voi helpommin vastata perheen toimeentulosta. Työn kautta saa yleensä vakuutuksetkin yms joten niihin ei mene paljoa, muutenhan ne ovat todella kalliita siellä. Itse asuin Yhdysvalloissa, Länsi rannikolla yli 10v. ja tykkäsin. Aikansa kutakin kuitenkin.

Vierailija
6/9 |
05.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotirouvana olo ei pelota, olen kotona nytkin ja olen aika hyvä keksimään itselleni tekemistä. Tosin omalla alallani olisi ihania erikoistumismahdollisuuksia eri puolilla Amerikkaa, niin että ehkä sitten joskus...

Meidän realistisimmat vaihtoehdot olisivat oikeastaan tuo Kalifornian Sunnyvale (josta en oikeasti tiedä mitään, mutta mielikuvat tuosta seudusta eivät jostakin syystä ole kovinkaan hyviä. Emme ole kovinkaan sliipattuja ihmisiä, vaan enemmänkin kaipaamme luontoon vapaa-aikana ja olemme aika " rentoja" ) taikka sitten Oregon, joka kuulostaa tosi houkuttelevalta. Joten länsirannikolle varmaankin joka tapauksessa, ellei sitten Texasiin...

ap

Vierailija
7/9 |
05.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä vaaditaan, että on ollut 5 v maassa jollain muulla viisumilla, on muuten kuin poikkeustapauksissa (arpajaiset, avioliitto USAn kansalaisen kanssa, sijoittaa $100 000 yritykseen USAssa yms.), vaikea ja kallis hankkia. Green gard ei ole työlupa vaan pysyvä oleskelulupa ja Bushin hallinnon myötä näiden saaminen on vain vaikeutunut.

Muissa tapauksissa lähetetyn puolison viisumin tyypistä riippuu saako tuo mukana tuleva puolisko hakea työlupaa sivuviisumiinsa (ja naimisissa pitää olla jotta puolisko saa yleensä minkäänlaista viisumia maahan)

Vierailija:

Puoliso ei kuitenkaan työlupaa saa, mutta yleensä työn takia siirron saaneet voivat anoa green cardia ja saavatkin sen suht nopeasti ja sen jälkeen puolisokin voi tehdä työtä. Vuosi, pari siinä kuitenkin yleensä menee. .

Vierailija
8/9 |
05.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen suomalainen, mutta muu perhe Iso-Britannian kansalaisia. Vaikeuttaakohan tämä jotenkin yhteistä muuttoa...? Naimisissa ollaan kyllä.

ap

Vierailija
9/9 |
05.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

maittensa välillä niin, että briteillä on suht helppo saada maahan oleskelulupa. Asuin Nykissä 4-vuotta ja kyllä mä jotain tollasta muistan kuulleeni...yritä ottaa selvää!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi neljä