Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ennen teinit olivat puistoissa pussikaljalla, nykyisin somessa pahoittamassa mieltänsä kaikesta ja kukkahattuilemassa.

Vierailija
23.11.2019 |

Some on pilannut meidän teinit. Itse en teininä kyllä ollu mikään kukkahattumielensäpahoittaja. Onneks se oli aikaa ennen somea, oli asiat paljon paremmin ja oli muuten helkutin hauskaa aikaa.

Nykyisin teinit ovat moraalisaarnaajia, kukkahattuja ja mielensäpahoittajia somessa. Pahempia kuin ikäihmiset.

Kommentit (58)

Vierailija
21/58 |
23.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis sun mielestäsi on HUONO asia, että teinit ovat aktiivisia poliittisesti ja välittävät siitä mihin maailma on menossa, sen sijaan että istuisivat ryyppäämässä jossain puistossa?

Minun nuoruudessani 90-luvulla valitettiin sitä, että teineillä ei ole aktivismia eikä kiinnostusta politiikkaan. Nyt kun sitä on, se ei olekaan hyvä asia, vaan pitäisi mennä takaisin sinne puistoon lipittämään kaljaa ja pysyä hiljaa, kun aikuiset puhuvat politiikasta. Nuoret eivät koskaan tee vanhempien ihmisten mielestä oikein, joten sitä hyväksyntää on turha edes tavoitella.

Teineillä on kaikkina aikoina ollut erilaiset arvot kuin vanhemmillaan, ja vanhemmat ihmiset ovat aina valittaneet siitä että teineillä on erilainen tapa ajatella ja käyttäytyä kuin heidän nuoruudessaan. Tästä löytyy esimerkkejä jo muinaisen Rooman ajoilta. Mikään ei ole siis oikeasti muuttunut, sinä vain olet vanha ja haluaisit että kaikki on samoin kuin silloin, kun sinä olit teini.

Vierailija
22/58 |
23.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet tullut vanhaksi :D Kautta historian jokin on aina pilannut teinit.

Niinpä. Tämän päivän teinit ovat koekaniineina, miten kännykät ja some tulevat vaikuttamaan, hyvässä ja pahassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/58 |
23.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäkin, entinen pussikaljateini, olen nyt aivan normaali työssä käyvä perheenäiti. Kun noita teinejäni katson ruutujensa äärellä, niin ei voi muuta kuin todeta, että onneks oma nuoruus oli pussikaljaa ja aitoja kohtaamisia ihmisten kanssa, eikä mitään ruudun tuijottelua tunnista ja päivästä toiseen, näyttää todella tylsältä.

Sama täällä! Oi niitä aikoja, upean 80-luvun loppupuoli... <3

Tavallaan toki on helpotus, ettei omilla teineillä tunnu olevan kiinnostusta mitään päihteitä tai kylillä riekkumista kohtaan, mutta sitten taas miettii, että jäävätkö jostakin paitsi? Millaisia näistä tulee, kun kohtaamiset muiden nuorten kanssa tapahtuvat lähes yksinomaan somessa? No, toisella on sosiaalinen urheiluharrastus ja toinen hengailee jonkin verran kavereillaan, ehkä ne sosiaaliset kontaktit tulevat siinä. Mutta silti.

Vierailija
24/58 |
23.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pojasta polvi paranevi.

Vierailija
25/58 |
23.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen monesti miettinyt, millainen aivotoiminta on niillä nuorilla, jotka ovat kasvaneet ollen kontaktissa ensisijaisesti puhelimeen. Millainen tunne-elämä on? Entä sosiaaliset suhteet? Itse muistan nuoruudesta sellaisen kehollisen, levottoman elinvoiman joka sai kulkemaan paikasta toiseen, hakeutumaan kontaktiin muiden ikäisteni kanssa ja kokeilemaan juttuja, sekä ns hyviä että pahoja. Muistan myös valtavat, pakahduttavat tunne-elämykset, ilon, surun, onnen, vihan jne. Onko nykynuorten elämässä enää mitään tällaista?

Nykyään minulla on kausia, jolloin addiktoudun nettiin ja tuntuu, että noina kausina se oma persoona ja ote elämään jotenkin latistuu ja muuttuu yhdentekeväksi, kunnes taas pääsen irti ja keskityn ns oikeisiin asioihin. Sellainenko on nykynuorten koko elämä? Jos näin on, en vaihtaisi edes nuoruuden pahimpia masennusalhoja siihen, mitä tänä päivänä on tarjolla.

Festareita, pitkiä kesäöitä ja tupakanmakuisia suudelmia lämmöllä muistaen <3

Ennen oli raadollisempaa, kun muilla oli pitkiä kesäöitä ja tupakanmakuisia suudelmia ja itse sai tyytyä imurilla tehtyihin fritsuihin. Nykynuorilla on helpompaa, kun kaikki vain somettavat niin ei tule tämmöisiä kontrasteja

Vierailija
26/58 |
23.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, musta tuntuu joskus, että oon enemmän kapinallinen kuin nuo meidän teinit. Ne on ihan kamalan järkeviä, on tulevaisuudensuunnitelmat ja urapolku jo mielessä. Yks seuraa pörssikursseja. Ja ilmastosta ollaan niin huolissaan ja mietitään kaikessa hiilijalanjälkeä. Jos mun nuoruudessa olis tuollaisia puhuttu, me oltais varmaan naurettu ja sanottu, että ihan sama, me ollaan nuoria ja nautitaan elämästä! Tuli tehtyä tyhmyyksiäkin, mutta niistä oppi ja aika hauskoja ne muistot on. 

Jos jonkun asian voisin nykymaailmasta poistaa, se olis kyllä some, se pilaa ihmiset. Toinen on ehkä tämä nykyihmisten (myös aikuisten) ihmeellinen totisuus, ei saa olla huumoria enää missään, kaikki on koko ajan ihan kamalan vakavaa ja elämää täytyy elää ennakoiden ja varoen. Mitä elämää se sellainen on?

Vierailija
27/58 |
23.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikka teinien kaikkitietävyys ärsyttävää onkin, olisiko se pussikalja sitten parempi kuin mielenkiinto yhteiskunnallisiin asioihin?

Kuvitteletko, että netissä nuoret keskustelevat yhteiskunnallisista asioista? 😂😂😂😂

Insta on pullollaan yhteiskunnan tilasta huolestuneita nuoria ihmisiä?

On hienoja sovelluksia, joissa voi käydä vuoropuhelua paikallisen vaikuttajan kanssa?

Vai olisiko se kuitenkin, että otetaan kuvia omasta naamasta ja hanurista? Sovelluksilla voi muokata itselleen kissankorvat. Jee.

Itse pidän parempana, että ollaan puistossa vaikka sitten pussikaljalla ja keskustellaan kasvokkain.

Vierailija
28/58 |
23.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis sun mielestäsi on HUONO asia, että teinit ovat aktiivisia poliittisesti ja välittävät siitä mihin maailma on menossa, sen sijaan että istuisivat ryyppäämässä jossain puistossa?

Minun nuoruudessani 90-luvulla valitettiin sitä, että teineillä ei ole aktivismia eikä kiinnostusta politiikkaan. Nyt kun sitä on, se ei olekaan hyvä asia, vaan pitäisi mennä takaisin sinne puistoon lipittämään kaljaa ja pysyä hiljaa, kun aikuiset puhuvat politiikasta. Nuoret eivät koskaan tee vanhempien ihmisten mielestä oikein, joten sitä hyväksyntää on turha edes tavoitella.

Teineillä on kaikkina aikoina ollut erilaiset arvot kuin vanhemmillaan, ja vanhemmat ihmiset ovat aina valittaneet siitä että teineillä on erilainen tapa ajatella ja käyttäytyä kuin heidän nuoruudessaan. Tästä löytyy esimerkkejä jo muinaisen Rooman ajoilta. Mikään ei ole siis oikeasti muuttunut, sinä vain olet vanha ja haluaisit että kaikki on samoin kuin silloin, kun sinä olit teini.

Ei tässä kyllä puhuttu politiikasta mitään. Mene jorinoimaan politiikkaa jonkun muun aloituksen alle.

Mene politikoimaan muualle.

Vierailija
29/58 |
23.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikka teinien kaikkitietävyys ärsyttävää onkin, olisiko se pussikalja sitten parempi kuin mielenkiinto yhteiskunnallisiin asioihin?

Kuvitteletko, että netissä nuoret keskustelevat yhteiskunnallisista asioista? 😂😂😂😂

Insta on pullollaan yhteiskunnan tilasta huolestuneita nuoria ihmisiä?

On hienoja sovelluksia, joissa voi käydä vuoropuhelua paikallisen vaikuttajan kanssa?

Vai olisiko se kuitenkin, että otetaan kuvia omasta naamasta ja hanurista? Sovelluksilla voi muokata itselleen kissankorvat. Jee.

Itse pidän parempana, että ollaan puistossa vaikka sitten pussikaljalla ja keskustellaan kasvokkain.

Täh? Aloituksessa puhuttiin moraalisaarnoista ja kukkahattuilusta eikä hanuriselfieistä, joten sitä aihetta kommentoin.

Vierailija
30/58 |
23.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ne teinit somessa mitään politiikkaa jorise 😂

#selfie #belfie #meikit #hiukset

Vierailija
31/58 |
23.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle ei teinit saarnoja pidä. Jos kaiken tietävät, niin töihin tienaamaan itse iphone ja mopoauto rahat, sekä makselemaan vuokraa ja laskuja omasta pussistaan, sekä raatamaan oikeissa töissä eikä mitään some-elämää.

Vierailija
32/58 |
23.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi elin teinielämää, enkä yrittänyt olla mikään aikuinen. Elin ja koin elämää, oli hauskaa, oli vähän vähemmän hauskaa, oli paljon kavereita ja heidän kanssaan keskusteltiin, naurettiin yms. naamatusten. Oltiin oikeasti läsnä.

Nykyisin istutaan mykkinä puhelin naaman edessä ja vähän väliä otetaan joku naurettava elukkafiltteriselfie. Ketään ei katsota keskustellessa silmiin, seurata elekieltä ym.

Ei ne kakarat politiikkaa puhu, keräilevät vain tykkäyksiä ja sydän-kommentteja sometileillään. Ja puolesta loukkaannutaan ihan kaikesta mahdollisesta, kukkahttuillaan ja moralisoidaan ruudun takaa aikuisille ihmisille, ennen puhuttiin jumalauta naamatusten asioista eikä missään netissä. Ei taida pokkaa sanoa mitään ilman ruutua kilpenä ja suojana. Sekin vielä, että eriävästä mielipiteestäkin pahoitetaan mieli, kun ei joku ole samaa mieltä tai kyseenalaistaa asian kuin asian. Plus että r a s i s m i a k i n nähdään asioissa joissa sitä ei oikeasti edes ole.

Vierailija
33/58 |
23.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohta täällä on jenkkimeininkiä

Saunaankaan ei enää mennä alasti, vaan jossain sukelluspuvussa tai pilkkihaalarissa :D

Vierailija
34/58 |
23.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuoret pahoittavat mielensä vanhoista Disney- elokuvistakin.

Vierailija
35/58 |
23.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Me pohdittiin asioita sen pussikaljan äärellä naamatusten eikä ruudun takaa somessa xD

Toisaalta silloin ennen nettiä mentiin monessa kohtaa hataralla tai väärällä tiedolla. Nykyään helppo tsekata netistä.

Vierailija
36/58 |
23.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen monesti miettinyt, millainen aivotoiminta on niillä nuorilla, jotka ovat kasvaneet ollen kontaktissa ensisijaisesti puhelimeen. Millainen tunne-elämä on? Entä sosiaaliset suhteet? Itse muistan nuoruudesta sellaisen kehollisen, levottoman elinvoiman joka sai kulkemaan paikasta toiseen, hakeutumaan kontaktiin muiden ikäisteni kanssa ja kokeilemaan juttuja, sekä ns hyviä että pahoja. Muistan myös valtavat, pakahduttavat tunne-elämykset, ilon, surun, onnen, vihan jne. Onko nykynuorten elämässä enää mitään tällaista?

Nykyään minulla on kausia, jolloin addiktoudun nettiin ja tuntuu, että noina kausina se oma persoona ja ote elämään jotenkin latistuu ja muuttuu yhdentekeväksi, kunnes taas pääsen irti ja keskityn ns oikeisiin asioihin. Sellainenko on nykynuorten koko elämä? Jos näin on, en vaihtaisi edes nuoruuden pahimpia masennusalhoja siihen, mitä tänä päivänä on tarjolla.

Festareita, pitkiä kesäöitä ja tupakanmakuisia suudelmia lämmöllä muistaen <3

En muista nuoruudesta erityistä "levotonta elinvoimaa" tai "pakahduttavia tunne-elämyksiä". Siis sen kummempia kuin mitä on aikuisiällä ollut.

Vierailija
37/58 |
23.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok, boomer

Vierailija
38/58 |
23.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ok, boomer

Mä arvelin että kirjoittaja ois niin viiskymppinen, eiks seittemänkymppiset oo tähän aikaan menossa nukkumaan.

Vierailija
39/58 |
23.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajatelkaa että älykkäimmät piilaakson nörtit eivät enää edes päästä lapsiansa someen.

Vierailija
40/58 |
23.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sukupolvet tuppaavat olemaan erilaisia ja yleensähän se heilahtelee suuntaan ja toiseen. Nykyteinien jälkeläiset saattavat taas olla niitä jotka kaljoittelevat puistossa.

Mitkä jälkeläiset?