Kulutusjuhla BLACK FRIDAY 29.11. - Aiotko olla kuluttaja vai oletko kapinallinen ja jätät ostamatta turhuuksia mitä et tarvitse?
Mitäpä järkeä on ostaa jotain jota ei todella tarvitse, vain koska se on halpaa?
Mutta jos todella tarvitset jotain, kuten vaikka ruokaa joka olisi black friday tarjouksessa, niin sitten se on järkevää.
Kun katsoo Jenkeistä kuvia näistä tapahtumista, niin sitä voi vain ajatella miltä asiat näyttäisi jos TV:eiden sijasta ihmiset taistelisivat ruuasta nälänhädässä.
Kommentit (30)
En aio ostaa turhuuksia. Epäilen vahvasti, että löytyy tarjouksia tavaroista mitä tarvitsen tai voisi antaa joululahjaksi.
Vierailija kirjoitti:
Kuka enää jaksaa kytätä kyseinen päivän teennäistä alennuksia. Nykyisin jo tiedossa, että tuotteiden hintoja nostetaan ja jo voimassa olevia alennuksia poistetaan, että saataisiin sitten viikko rummuttaa "alennettuja" hintoja.
Kyseinen päivä kärsinyt täydellisen inflaation minun silmissä.
Homma on lähtenyt käsistä. Tarjoukset eivät ole normaalista poikkeavia tarjouksia ja black friday päivän sijaan yritykset ovat alkaneet viettämään "black friday viikkoa". Hyväuskoisten kuluttajien silmään pissimistä.
Ajattelin olla ostamatta mutta sitten näin amazonissa pari juttuu jossa oli hyvä hinta. Et sori ny vaan
Aion kyllä humputella vähän, mutta ulkomailta ja käyttää DHL:ää :) Suomessa on mennyt tämä homma vähän höpöksi, alennukset ei ole kummoisia tai juurikin nostetaan ensin hintoja ja sitten annetaan alennusta. Pitääkö suomikauppiaat asiakkaita ihan idiootteina?
Vierailija kirjoitti:
Aion kyllä humputella vähän, mutta ulkomailta ja käyttää DHL:ää :) Suomessa on mennyt tämä homma vähän höpöksi, alennukset ei ole kummoisia tai juurikin nostetaan ensin hintoja ja sitten annetaan alennusta. Pitääkö suomikauppiaat asiakkaita ihan idiootteina?
Miksei pitäisi?
Vierailija kirjoitti:
Enpä ole ikinä ostanut mitään Black Friday -aletuotteita.
Minä ostin viime vuonna pesukoneen kun edellinen hajosi.
Viikkoa aiemmin jos oisin ostanut olisi maksanut 1200e, black friday tarjous oli 750e.
Saa kivittää 🙊
Lentolippuja kyttään. Viime vuonna sain todella edulliset hotellivaraukset Islantiin black fridayna. Kohdetta en tiedä, isken kiinni hyvään tarjoukseen!
Ostin 4 vuotta sitten black friday-tietsikan, alle puoleen silloiseeen hintaan. En ole nähnyt saman tason lenovoa sen jälkeen alle silloisen hinnan, nyt sellaisia saa käytettynä noin 40% halvemmalla kuin itse maksoin silloin 4 vuotta sitten. Kyllä ne alennukset on joskus todellisia, mutta tarkkana on oltava.
Tuli jo hommattua Adobe Creative Cloud-jäsenyys -40% alennuksella
Krääsää en luultavasti tule ostamaan.
Kuka enää jaksaa kytätä kyseinen päivän teennäistä alennuksia. Nykyisin jo tiedossa, että tuotteiden hintoja nostetaan ja jo voimassa olevia alennuksia poistetaan, että saataisiin sitten viikko rummuttaa "alennettuja" hintoja.
Kyseinen päivä kärsinyt täydellisen inflaation minun silmissä.