Hävettää ja ahdistaa olla kokematon naisten suhteen
Yli 30vee eikä muuta kokemusta ole kuin joku 4 suostunut kahveelle kanssani mutta ei muuta, viimeisimmästäkin aikaa kohta 5 vuotta, halausta muulta kuin sukulaiselta en muista koska olisin saannut.
Ja kynnys tehdä mitään aloitettakaan nyt korkea koska on työtön ja mt-ongelmainen, plus ei ole kavereita ja suurin osa ajasta on kotona istumista, no siitäkin syystä ettei ole töitä. Sitten kun on vielä maailman kömpelöin ihminen sosiaalisissa tilanteissa eikä saa sanaa suustaan ulos niin lopputulos on aika selkeä.
Tämmöstä.
Kommentit (208)
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ne tämän palstan vonkaajat tiedetään, ne on just niitä työttömiä, kouluttamattomia äidin helmoissa asuvia, jotka viettävät päivänsä täällä.
Ollaan ihan lapsen tasolla, mutta nainen pitäisi saada. Kotiin kuljetettuna, pitää olla kaunis neitsyt.
Joo miksihän ei toteudu?
Ei me tiedetä. Mutta tyydytystä kokemattomien ja tuntemattomien miesten pilkkaamisesta saavat me kyllä tiedetään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei näiden ongelma ole kokemattomuus, vaan ne syyt miksi ollaan kokemattomia.
Ei opiskella, ei tehdä töitä, asutaan äidin kanssa. Ei ole ystäviä, ei ole harrastuksia joissa voisi tavata ihmisiä, on vaan tämä perhepalstalla vonkaaminen.
-Asun omassa omakotitalossa
-OK-palkkainen IT-insinöörin työ.
-Kavereita on. Työpaikalta saatuja sekä lapsuuden ystäviä
-Työn puolesta tulee matkusteltua
-Kai harrastukseksi voi laskea kuntosalilla käymisen?
-En ole katkeroitunut reppana
Missä menee pieleen?
-M28
Mihin sä oikein naista edes tarvitset?
Erittäin hyvä kysymys. Olen kyllä ihan samaa itseltäni kysynyt. Oikeastaan olen ollut kahden vaiheilla, että jos vaan unohtaisi kokonaan nämä ajatukset ja keskittyisi omiin juttuihinsa.
Halusin vaan tuoda esille, että vaikka "rastit ovat ruudussa" ei sitä kiinnostusta välttämättä silti tule vastakkaisen sukupuolen suunnalta.
Niin no, jos suakaan ei naiset kiinnosta niin miks naisten pitäis kiinnostua susta? Ja kotoako niiden pitäis hakea? Vai miesten kansoittamalta työpaikalta tai mieskaverien keskeltä?
En ole sanonut, että eivät kiinnostaisi. Olen jopa tehnyt muutaman aloitteen, niissä kuitenkaan onnistumatta. Yöelämässä tulee pyörittyä silloin tällöin, kaveriporukassa tosin.
Onko joku teistä kokemattomista miehistä uskossa? Seurakunnista löytyy kokemattomia naisia, sinne siis.
Itselläkin oli tosi hankalaa saada seuraa mutta onneksi tuli nämä nettijutut jolloin pystyi keskustelemaan naisten kanssa ja eipä aikaakaan kun joku huomasi ettei se olekaan niin tyhmä miltä näyttää.
Olette ainakin säästyneet sydänsuruilta. Se on yksi todella hyvä puoli kokemattomuudessa, vaikka ette luultavasti sitä nykyisessä asemassanne kykene ymmärtämään. Kunpa vain kykenisitte...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei näiden ongelma ole kokemattomuus, vaan ne syyt miksi ollaan kokemattomia.
Ei opiskella, ei tehdä töitä, asutaan äidin kanssa. Ei ole ystäviä, ei ole harrastuksia joissa voisi tavata ihmisiä, on vaan tämä perhepalstalla vonkaaminen.
-Asun omassa omakotitalossa
-OK-palkkainen IT-insinöörin työ.
-Kavereita on. Työpaikalta saatuja sekä lapsuuden ystäviä
-Työn puolesta tulee matkusteltua
-Kai harrastukseksi voi laskea kuntosalilla käymisen?
-En ole katkeroitunut reppana
Missä menee pieleen?
-M28
Mihin sä oikein naista edes tarvitset?
Erittäin hyvä kysymys. Olen kyllä ihan samaa itseltäni kysynyt. Oikeastaan olen ollut kahden vaiheilla, että jos vaan unohtaisi kokonaan nämä ajatukset ja keskittyisi omiin juttuihinsa.
Halusin vaan tuoda esille, että vaikka "rastit ovat ruudussa" ei sitä kiinnostusta välttämättä silti tule vastakkaisen sukupuolen suunnalta.
Niin no, jos suakaan ei naiset kiinnosta niin miks naisten pitäis kiinnostua susta? Ja kotoako niiden pitäis hakea? Vai miesten kansoittamalta työpaikalta tai mieskaverien keskeltä?
En ole sanonut, että eivät kiinnostaisi. Olen jopa tehnyt muutaman aloitteen, niissä kuitenkaan onnistumatta. Yöelämässä tulee pyörittyä silloin tällöin, kaveriporukassa tosin.
Miesporukassa oleva mies baarissa on suora signaali ettei naisseura voisi vähempää kiinnostaa, siellä ollaan vaan kaverien kanssa kaljalla ja pillutelineistä on vaan haittaa. Eikä baarissa kukaan muutenkaan näe että sulla on ”elämä kunnossa”. Lapsille äitiä kannattaa hakea ihan muualta kuin kapakasta.
Vierailija kirjoitti:
Onko joku teistä kokemattomista miehistä uskossa? Seurakunnista löytyy kokemattomia naisia, sinne siis.
Miksi kokemattoman kumppani pitäisi olla toinen kokematon? Voihan se olla ihan hyvä, jos on kaksi samassa tilanteessa olevaa ihmistä opettelemassa yhdessä omaan tahtiin, mutta hieman tästä tulee tunne, että kokematon aikuinen mies on niin pohjalla, että kukaan ns. normaali nainen ei häntä voisi haluta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi kokemattoman kumppani pitäisi olla toinen kokematon? Voihan se olla ihan hyvä, jos on kaksi samassa tilanteessa olevaa ihmistä opettelemassa yhdessä omaan tahtiin, mutta hieman tästä tulee tunne, että kokematon aikuinen mies on niin pohjalla, että kukaan ns. normaali nainen ei häntä voisi haluta.
Olen ollut naimisissa miehen kanssa, jolle olin ensimmäinen tyttöystävä ja seksikumppani. Lähes kaikessa seksiin ja suhteeseen liittyvässä jouduin "vetämään" varsinkin alkuvuosina koska mies ei kerta kaikkiaan tiennyt mitä haluaa (seksissä) tai miten kannattaa toimia (naisen suhteen).
Ei se tarkoita että ihmisessä sinänsä olisi mitään vikaa, vaan ero kokemustasossa on se ongelma. Voit verrata kuviota työelämään: kuinka hyvin kaksi henkilöä pystyy ottamaan yhtä suuren vastuun tärkeästä asiakkuudesta, jos toisella on 10 vuoden työkokemus ja toisella 10 päivän? Aivan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen ollut naimisissa miehen kanssa, jolle olin ensimmäinen tyttöystävä ja seksikumppani. Lähes kaikessa seksiin ja suhteeseen liittyvässä jouduin "vetämään" varsinkin alkuvuosina koska mies ei kerta kaikkiaan tiennyt mitä haluaa (seksissä) tai miten kannattaa toimia (naisen suhteen).
Ei se tarkoita että ihmisessä sinänsä olisi mitään vikaa, vaan ero kokemustasossa on se ongelma. Voit verrata kuviota työelämään: kuinka hyvin kaksi henkilöä pystyy ottamaan yhtä suuren vastuun tärkeästä asiakkuudesta, jos toisella on 10 vuoden työkokemus ja toisella 10 päivän? Aivan.
Niin. Jos tämä on se totuus ja yleinen ajatusmalli, niin miksi sitä ei näissä keskusteluissa suoraan sanota? Ei ole mielestäni reilua antaa toivoa, että kyllä kokematonkin mies voi kovasti yrittämällä löytää jonkun tai jopa antaa ymmärtää, että ei tarvi kuin olla oikeassa paikassa, oikeaan aikaan ja oikealla asenteella, niin suhde on todennäköinen. Sillä jos tuo on tosiaan se miten suurin osa ns. normaaleista naisista ajattelee, niin pitäisi suoraan kertoa, että kokemattoman miehen paras toivo on kokematon nainen. En minä ainakaan halua pistää ketään turhaan hakkaamaan päätään seinään, jos tiedän, että se ei johda kuin päänsärkyyn.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin. Jos tämä on se totuus ja yleinen ajatusmalli, niin miksi sitä ei näissä keskusteluissa suoraan sanota? Ei ole mielestäni reilua antaa toivoa, että kyllä kokematonkin mies voi kovasti yrittämällä löytää jonkun tai jopa antaa ymmärtää, että ei tarvi kuin olla oikeassa paikassa, oikeaan aikaan ja oikealla asenteella, niin suhde on todennäköinen. Sillä jos tuo on tosiaan se miten suurin osa ns. normaaleista naisista ajattelee, niin pitäisi suoraan kertoa, että kokemattoman miehen paras toivo on kokematon nainen. En minä ainakaan halua pistää ketään turhaan hakkaamaan päätään seinään, jos tiedän, että se ei johda kuin päänsärkyyn.
Näin kokeneen naisen suulla voin sanoa (olen tuo ylempänä mainittu 38v) että kokeneita saa kyllä, muttei sitten välttämättä parisuhteeseen, kun kokenutta naista ei välttämättä kiinnosta sellainen ollenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kokematon ei automaattisesti tarkoita, että olisi epänormaali ja että kokisi kokemattomuuden suurenakin ongelmana. Se voi olla myös ihan omasta valinnasta johtuvaa. Kokemattomalle naiselle kokematon mies ei sitten välttämättä ole ensimmäinen valinta, sillä naisella voi kokemattomuudesta huolimatta olla valinnanvaraa. Kokemattomiakin on niin moneen junaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin kokeneen naisen suulla voin sanoa (olen tuo ylempänä mainittu 38v) että kokeneita saa kyllä, muttei sitten välttämättä parisuhteeseen, kun kokenutta naista ei välttämättä kiinnosta sellainen ollenkaan.
Niin, tässä tulee esiin se yleinen mielipide, että ei aikuista miestä jaksa kukaan opettaa seurustelemaan. Olen kuullut tuon aika monta kertaa. Useammin netissä, mutta myös ihan oikeassa maailmassa. Ja kyllä mä sen ymmärrän. Pidän itseäni melko hyvänä oppijana, vuorovaikuttajana ja kuuntelijana, mutta varmasti monikaan aikuinen nainen ei halua katsella kokemattoman miehen tekevän samoja virheitä, joista normaalit ihmiset oppivat pois jo teini-iän seurustelujen aikana.
Kai se on sitten suunnattava katse uskonnollisiin piireihin tai etsittävä se kokematon nainen, kun ei mua tuo irtoseksi enää tässä vaiheessa niin hirveästi kiinnosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kokematon ei automaattisesti tarkoita, että olisi epänormaali ja että kokisi kokemattomuuden suurenakin ongelmana. Se voi olla myös ihan omasta valinnasta johtuvaa. Kokemattomalle naiselle kokematon mies ei sitten välttämättä ole ensimmäinen valinta, sillä naisella voi kokemattomuudesta huolimatta olla valinnanvaraa. Kokemattomiakin on niin moneen junaan.
Tulit siis kertomaan, että mun potentiaalisten kumppanien määrä pieneni juuri entisestäänkin? Lounas oli melko mautonta ja nyt vielä tämä.
Vierailija kirjoitti:
Maailma on täynnä harrastuksia ja mielenkiinnon kohteita - keskittykää niihin. Eivät parisuhde, rakkaus, perhe ja seksi ole niin tärkeitä, että niiden puutteesta kannattaisi tuntea mitään negatiivista, varsinkaan häpeää. Unohdatte nuo ja alatte tekemään jotain muuta.
Mulla on harrastuksia, on kavereita, on työ, on kiinnostuksenkohteita. On yksinäisiä hetkiä, joista nautin ja on hetkiä ihmisten seurassa, joista nautin myös. Silti on myös tunne, että jotain puuttuu.
Ehkä olen heikko ja ehkä olen säälittävä, mutta kyllä mä pidän luonnollisena tuntea surua ja kaihoa siitä, että en tule koskaan perustamaan perhettä tai siitä, että todennäköisesti en tule koskaan seurustelemaan tai harrastamaan seksiä. Varmasti voin olla ilmankin ja jatkaa samalla tavalla kuin tähänkin asti. Olen tähän jo valitettavasti tottunut. Mutta silti. Silti sitä toivoisi, että voisi edes hetken kokea sitä mitä muut kokevat ja sitä mistä muut puhuvat ja sitä mistä muut myös nauttivat. Ei sitä pidä kenenkään pidä mulle tulle tarjoamaan, itse se pitäisi löytää ja saavuttaa. Valitettavasti en ole sellainen mies, joka näin pitkän ajan jälkeen kykenee jättämään menneisyyden taakseen ja toimimaan itsevarmuudella saavuttaakseen sen mitä haluaa.
mies38
Itsellä oli eka kerta 17-vuotiaana. Sain siitäkin kuulla ja kyllä se myös ahdisti, kun muut olivat jo tuossa vaiheessa kokeneita. Onneksi sitten lopulta pääsin myös samalle tasolle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maailma on täynnä harrastuksia ja mielenkiinnon kohteita - keskittykää niihin. Eivät parisuhde, rakkaus, perhe ja seksi ole niin tärkeitä, että niiden puutteesta kannattaisi tuntea mitään negatiivista, varsinkaan häpeää. Unohdatte nuo ja alatte tekemään jotain muuta.
Mulla on harrastuksia, on kavereita, on työ, on kiinnostuksenkohteita. On yksinäisiä hetkiä, joista nautin ja on hetkiä ihmisten seurassa, joista nautin myös. Silti on myös tunne, että jotain puuttuu.
Ehkä olen heikko ja ehkä olen säälittävä, mutta kyllä mä pidän luonnollisena tuntea surua ja kaihoa siitä, että en tule koskaan perustamaan perhettä tai siitä, että todennäköisesti en tule koskaan seurustelemaan tai harrastamaan seksiä. Varmasti voin olla ilmankin ja jatkaa samalla tavalla kuin tähänkin asti. Olen tähän jo valitettavasti tottunut. Mutta silti. Silti sitä toivoisi, että voisi edes hetken kokea sitä mitä muut kokevat ja sitä mistä muut puhuvat ja sitä mistä muut myös nauttivat. Ei sitä pidä kenenkään pidä mulle tulle tarjoamaan, itse se pitäisi löytää ja saavuttaa. Valitettavasti en ole sellainen mies, joka näin pitkän ajan jälkeen kykenee jättämään menneisyyden taakseen ja toimimaan itsevarmuudella saavuttaakseen sen mitä haluaa.
mies38
Itselleen voi toki valehdella, mutta ei se pidemmän päälle kannata.
Ihan vinkkinä ettei sitä kokemattomuuttaan kannata ensitöikseen toisessa lauseessa töksäyttää ilmoille mikäli sattuu joku kiva mimmi paikalle pyyhältää.
Ihan lungisti vaan. Tsekkaa se fleda kuntoon, siistit kengät ja ikäryhmäsi mukainen pukeutuminen joka voi sitten olla ihan mitä vaan, kunhan sut erottaa papoista. Eli housut mielellään omaa kokoa eikä noin kolme numeroa liian suuret jotka vyöllä sitten kursittu vyötärölle. Kauluspaita on ihan ok ja saa olla muutakin kuin ruutua, vaikka ruutukin on ok toisinaan.
Kaikista tärkein on kuitenkin se että otat rauhassa tilanteen haltuun, katsot silmiin eikä tisseihin, käännyt vähän keskustelukumppaniisi päin ja et missään tapauksessa sano ääneen " että voi voi kun ei mulla ole kokemuksia naisista" koska ihan varmasti pötkin pakoon, se on niiiiiiiiiiiiiiiiiiiiin vaivaannuttavaa. Kelaa, että olisin sun kiva luokkakaveri tai kaverin kiva sisko ja puhut normaalisti asioista jotka sinua kiinnostaa tai mikä se tilanne nyt voisi olla.
Kokemattomuudessa ei ole mitään pahaa, eiköhän meistä jokainen lukuunottamatta näitä joilla panokaverit huitelee 100 kieppeillä, ole jokaisen uuden ihmisen edessä ujo ja arka ja miettii että onks tää nyt hyvä juttu vai eiks tää ole. Mutta jos koko ajan hoet että "voe voe kun ei ossoo, ei ossoo" niin ei.
On vaan opeteltava tulemaan epämukavissa tilanteissa toimeen. Harjoitus tekee mestarin. Tsemppii!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
mies38
Ja hiiskattia!
Tapasin 45v kuvailemasi miehen ja kyllä suhde kariutui siihen että hän oli tottunut omaan elämänrytmiinsä eikä halunnut sitä muuttaa. Jokaisen päivän piti mennä kuten edellinen. Vuoden jaksoin, sitten en enää pystynyt ajattelemaan seuraavaa 45 vuottaa samalla rytmillä. Juteltiin asiasta, hän ei nähnyt elämäntyylissään mitään vaikeutta. Asia selvä, meitä ei oltu luotu yhteen. Erottiin ystävinä vaan mulla kun on hektisempi ote elämään niin eipä olla paljoa nähty.
Vierailija kirjoitti:
Ihan vinkkinä ettei sitä kokemattomuuttaan kannata ensitöikseen toisessa lauseessa töksäyttää ilmoille mikäli sattuu joku kiva mimmi paikalle pyyhältää.
Ihan lungisti vaan. Tsekkaa se fleda kuntoon, siistit kengät ja ikäryhmäsi mukainen pukeutuminen joka voi sitten olla ihan mitä vaan, kunhan sut erottaa papoista. Eli housut mielellään omaa kokoa eikä noin kolme numeroa liian suuret jotka vyöllä sitten kursittu vyötärölle. Kauluspaita on ihan ok ja saa olla muutakin kuin ruutua, vaikka ruutukin on ok toisinaan.
Kaikista tärkein on kuitenkin se että otat rauhassa tilanteen haltuun, katsot silmiin eikä tisseihin, käännyt vähän keskustelukumppaniisi päin ja et missään tapauksessa sano ääneen " että voi voi kun ei mulla ole kokemuksia naisista" koska ihan varmasti pötkin pakoon, se on niiiiiiiiiiiiiiiiiiiiin vaivaannuttavaa. Kelaa, että olisin sun kiva luokkakaveri tai kaverin kiva sisko ja puhut normaalisti asioista jotka sinua kiinnostaa tai mikä se tilanne nyt voisi olla.
Kokemattomuudessa ei ole mitään pahaa, eiköhän meistä jokainen lukuunottamatta näitä joilla panokaverit huitelee 100 kieppeillä, ole jokaisen uuden ihmisen edessä ujo ja arka ja miettii että onks tää nyt hyvä juttu vai eiks tää ole. Mutta jos koko ajan hoet että "voe voe kun ei ossoo, ei ossoo" niin ei.
On vaan opeteltava tulemaan epämukavissa tilanteissa toimeen. Harjoitus tekee mestarin. Tsemppii!
Kiva että tsemppaat, mutta tässäkin tulee esille se yleinen, stereotypinen käsitys, jossa kokemattomia miehiä pidetään jotenkin tyhminä, sosiaalisesti vajavaisina ja lapsenomaisina. Kokematon aikuinen mies on ilmeisesti monelle niin käsittämätön asia, että näillä stereotypioilla on pakko kokemattomuutta selittää, koska ei voida kuvitella ns. normaalin miehen yltäneen aikuisikään kokemattomana.
Emme me kaikki (enkä usko, että edes enemmistö) ole mitenkään poikkeavia. Toki emme ole kokeneet seksiä tai seurustelleet, mutta ei se tarkoita, että erottaisit meidät olemuksestamme tai käytöksestämme. Emme huutele kokemattomuuttamme, osaamme pukeutua, käymme suihkussa sekä parturissa, emmekä vain tuijota hiljaa naisia tisseihin. Me voimme olla hiljaisia, taitamattomia ja epävarmoja itsestämme, mutta ne ovat vain seurausta kokemuksen ja harjoittelun puutteesta.
Etpä ap ainakaan joudu käydä t*issä ja silti kitua naisenpuutteessa.