Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ystäväni pettää puolisoaan

Vierailija
22.11.2019 |

Ystäväni on ollut teini-iästä saman kumppanin kanssa, ovat naimisissa ja pari lastakin.
Suhde on jo muutaman vuoden ollut vähän ns.kulissisuhde, ovat yhdessä lähinnä lasten takia. Jossain vaiheessa koittivat parisuhdeterapiaa, mutta siitä ei ollut apua. Pystyvät kuitenkin arjessa pitämään riidat pois lapsilta ja elo on ihan sopuisaa.

Nyt ystävä kertoikin, että on jo pari vuotta irtosuhteilla pettänyt puolisoaan ja nyt meni pari kk sitten rakastumaan yhteen näistä irtosuhteista ja tunteet ovat kuulemma molemminpuoliset. Koko juttu tuli itselle ihan puskista. Tiesin suhteen ongelmista, mutta en olisi arvannut tilanteen menneen nykyisene pisteeseen.
Nyt ystävä on tosi ahdistunut ja ajatukset ihan sekaisin (ei tosin ihmekään). Puolisonsa ei näistä syrjähypyistä tiedä.

Miten tässä tilanteessa voi antaa mitään järkevää neuvoa sotkeutumatta hommaan? En osannut sanoa oikein mitään kun asiasta kertoi ja kysyi apua..

Kommentit (41)

Vierailija
1/41 |
22.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertoo asiasta miehelleen ja eroaa, sitten yhteishuoltajuus ja jatkaa säätönsä kanssa johon on rakastunut.

Vierailija
2/41 |
22.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sinun pitäisi mennä asioita sorkkimaan? Jos ystävä on ollut sopassaan jo vuosia, niin kyllä hän tietää mitä pitää tehdä ja sinun pitää vain kuunnella. Kyllä ystävä tietää kaikki erojutut ja muut, hän on aivan tasan varmasti ne miettinyt triljoona kertaa, turha niitä on hänellä alkaa kertomaan.

Sinä olet sinä ja ystävä on ystävä, sinä elät siis sinun elämää ja ystävä omaansa. Molemmat elävät parhaaksi katsomallaan tavalla ja ystävyys jatkuu, kun maltat pitää turpasi kiinni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/41 |
22.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun asiasi ei ole neuvoa ystävääsi siinä, mitä tämän tulee tehdä. Ystävänä sun tulee ennenkaikkea kuunnella. Anna hänen puhua, älä tuomitse, älä kieltäydy kuulemasta ikäviäkin asioita. Ystäväsi joutuu joka tapauksessa setvimään omat asiansa itse, mutta se, että saa puhua jollekulle luotettavalle jo itsessään voi auttaa häntä ymmärtämään itseään paremmin ja tekemään oikeita päätöksiä. 

Sun ei nyt ainakaan pidä mennä sotkeutumaan tilanteeseen mitenkään, esimerkiksi tekemään paljastuksia puolisolle tai muuta sellaista, mikä voi johtaa katastrofiin skeä ystäväsi ja hänen perheensä elämän kannalta, että myös ystävyyssuhteenne osalta.

Voit toki ystäväsi pyytäessä neuvoja koettaa miettiä, miten itse toimisit vastaavassa tilanteessa ja kertoa sen. Sitä enempään kukaan ei varmasti kykene. 

Vierailija
4/41 |
22.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystäväsi itkee omat itkunsa ja siivoaa omat sotkunsa. Ottaisin häneen varmaan hieman hajurakoa toistaiseksi. Koko ystäväsi ongelma on ihan itse aiheutettu ja tuskin se on yllätyksenä tullut, joten hän sumplii itse mitä tekee. Sinä et tee mitään.

Vierailija
5/41 |
22.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuvoisin ystävääsi eroamaan. Tehköön itse päätöksen kertooko pettämisistä vai ei. Rehellisintä tietysti olisi kertoa, mutta jos saa eron aikaiseksi niin se on jo hyvin. Kieroonhan nuo lapset kasvaa tuollaisessa kodissa. Varmaan oireilevatkin jotenkin, ette vain suostu näkemään sitä. Murrosiässä tytölle puhkeaa syömishäiriö ja pojasta tulee mykkä ihmisvihaaja.

Vierailija
6/41 |
22.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluatko olla kylpyörän ystävä? Haluatko olla myös ystävän miehen silmissä se tyyppi, joka on mahdollistanut koko asian ja paijannut vain ystävää? Sano ystävällesi, että kantaa nyt vastuunsa vihdoinkin ja ehkä jopa ensimmäistä kertaa elämässään ottaa syyt niskoilleen tekemisistään. Jos hän on jakanut itseään pitkin poikin, niin hän on tehnyt sen tietoisesti ja miestä siitä ei voi syyttää vaikka niin hän tietenkin yrittää. Mieshän se on aina joidenkin tällaisten sutturoiden mielestä syypää.

Juokse sinä ap siis kauas tuon mudelin luota ennen kuin hän sotkee sinutkin mukaan.

Vierailija
7/41 |
22.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystavasi voisi jo alustavasti sanoa miehelleen, että erotaan sitten kun lapset ovat xx vuotta vanhoja. Näin mies tietäisi ettei suhde ole enää romanttinen.

Vierailija
8/41 |
22.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parempi ettet puutu koko asiaan. Voi nimittäin olla ettei sulla kohta enää ole ystävää, niin että anna olla

Vierailija
9/41 |
22.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sun asiasi ei ole neuvoa ystävääsi siinä, mitä tämän tulee tehdä. Ystävänä sun tulee ennenkaikkea kuunnella. Anna hänen puhua, älä tuomitse, älä kieltäydy kuulemasta ikäviäkin asioita. Ystäväsi joutuu joka tapauksessa setvimään omat asiansa itse, mutta se, että saa puhua jollekulle luotettavalle jo itsessään voi auttaa häntä ymmärtämään itseään paremmin ja tekemään oikeita päätöksiä. 

Sun ei nyt ainakaan pidä mennä sotkeutumaan tilanteeseen mitenkään, esimerkiksi tekemään paljastuksia puolisolle tai muuta sellaista, mikä voi johtaa katastrofiin skeä ystäväsi ja hänen perheensä elämän kannalta, että myös ystävyyssuhteenne osalta.

Voit toki ystäväsi pyytäessä neuvoja koettaa miettiä, miten itse toimisit vastaavassa tilanteessa ja kertoa sen. Sitä enempään kukaan ei varmasti kykene. 

Miks tollasia pitää pitää ystävinä? 

Vierailija
10/41 |
22.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ystäväsi itkee omat itkunsa ja siivoaa omat sotkunsa. Ottaisin häneen varmaan hieman hajurakoa toistaiseksi. Koko ystäväsi ongelma on ihan itse aiheutettu ja tuskin se on yllätyksenä tullut, joten hän sumplii itse mitä tekee. Sinä et tee mitään.

Miksei saisi tehdä mitään? Ihan oikeinhan se tuolle olisi. 

Vierailija
11/41 |
22.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseasiassa tässä puhutaan ystävästä, ei mainita sukupuolia puoleen eikä toiseen. Miksi joku heti oletti, että nainen pettää miestä??

Vierailija
12/41 |
22.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle kunnioitus on tärkeä asia ihmissuhteissa. En olisi parisuhteessa ihmisen kanssa, joka ei kunnioita minua ja muita, enkä myöskään ole ystävä sellaisen kanssa. Puolisoa pettävä henkilö ei mielestäni ole kunnioittava. Itse kertoisin ystävän miehelle, vähintään sanoisin että "ystävällä" on hänelle asiaa.

En todellakaan kuuntelisi jonkun pettäjän vininää. Kukaan ei ole pakottanut pettämään, ja se että vuodattaa tuosta muille on vain vastuun pakoilua. En voisi olla ystävä tuollaisen kanssa.

Vierailija
13/41 |
22.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iske se kaverin puoliso

Vierailija
14/41 |
22.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni nainen ei pidä huolta asemastaan niin, että heillä olisi varaa lähteä kun siltä tuntuu. Oma organisointikyky ei riitä siihen, että suoriutuisi elämästä muita loukkaamatta. "Kun MINÄ haluan läheisyyttä just nyt, mutta MINÄ haluan myös korkean elintason enkä saa sitä jos olen rehellinen! Niin MINÄ petän koska olenhan niin ihana, että ansaitsen kaiken minkä MINÄ haluan! Miehen vika kun ei arvosta MINUA niinkuin MINÄ haluan silloin kun MINÄ haluan!"

Ystäväsi taitaa olla jollainlailla tai jonkin asteisesti persoonallisuushäiriöinen koska suurimmalla osalla pettäjistäkin omatunto alkaa painaa jo ensimmäisen "hairahduksen" jälkeen ja he oikeasti katuvat sitä. Kaverisi pelkää ainoastaan omasta puolestaan, ettei suunnitelmat menekään niin kuin hän halusi, HÄN menettää jotain. Eikä hän taida rakastunut olla vaan ihastunut. Eli tyhmäkin vielä kun ei tunnista eroa. Sopii persoonallisuushäiriöön.

Onneksi narsistikin voi kasvaa ja parantua, mutta se edellyttää valitettavasti synkkää masennusjaksoa ja itsetutkiskelua. Sellainen on hänelle varmaan luvassa eli jotain hyvää tästäkin virheestä, tilaisuus kasvaa elämässä.

T. Jonkinasteinen narkku myös ollut, en tosin pettäjä

Vierailija
15/41 |
22.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itseasiassa tässä puhutaan ystävästä, ei mainita sukupuolia puoleen eikä toiseen. Miksi joku heti oletti, että nainen pettää miestä??

Koska jos kyseessä olisi mies, se kerrottaisiin saman tien, että mammojen joukkoviha saataisiin kunnolla käyntiin

Vierailija
16/41 |
22.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moni nainen ei pidä huolta asemastaan niin, että heillä olisi varaa lähteä kun siltä tuntuu. Oma organisointikyky ei riitä siihen, että suoriutuisi elämästä muita loukkaamatta. "Kun MINÄ haluan läheisyyttä just nyt, mutta MINÄ haluan myös korkean elintason enkä saa sitä jos olen rehellinen! Niin MINÄ petän koska olenhan niin ihana, että ansaitsen kaiken minkä MINÄ haluan! Miehen vika kun ei arvosta MINUA niinkuin MINÄ haluan silloin kun MINÄ haluan!"

Ystäväsi taitaa olla jollainlailla tai jonkin asteisesti persoonallisuushäiriöinen koska suurimmalla osalla pettäjistäkin omatunto alkaa painaa jo ensimmäisen "hairahduksen" jälkeen ja he oikeasti katuvat sitä. Kaverisi pelkää ainoastaan omasta puolestaan, ettei suunnitelmat menekään niin kuin hän halusi, HÄN menettää jotain. Eikä hän taida rakastunut olla vaan ihastunut. Eli tyhmäkin vielä kun ei tunnista eroa. Sopii persoonallisuushäiriöön.

Onneksi narsistikin voi kasvaa ja parantua, mutta se edellyttää valitettavasti synkkää masennusjaksoa ja itsetutkiskelua. Sellainen on hänelle varmaan luvassa eli jotain hyvää tästäkin virheestä, tilaisuus kasvaa elämässä.

En nyt puutu aloituksen aiheeseen mitenkään, mutta sinä sen sijaan olet aikamoinen keittiöpsykologi ja heittelet ilmoille psykologisia väittämiä, jotka eivät pidä paikkaansa. Peace. Ei tarvitse hyökätä.

Vierailija
17/41 |
22.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En nyt puutu aloituksen aiheeseen mitenkään, mutta sinä sen sijaan olet aikamoinen keittiöpsykologi ja heittelet ilmoille psykologisia väittämiä, jotka eivät pidä paikkaansa. Peace. Ei tarvitse hyökätä.

No mikä tuossa nyt oli niin loukkaavaa? Että sanoin ystävän olevan TODENNÄKÖISESTI narsisti. Onhan se pirun todennäköistä vaikkei 100 % varmaa. Peace. :)

Vierailija
18/41 |
22.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tästä opimme?

Sen että

ÄLÄ KOSKAAN luota kehenkään ja kerro asioitasi. Tällä ja muualla niitä sitte repostellaan.

Vierailija
19/41 |
22.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mikä tuossa nyt oli niin loukkaavaa? Että sanoin ystävän olevan TODENNÄKÖISESTI narsisti. Onhan se pirun todennäköistä vaikkei 100 % varmaa. Peace. :)

Minä en väittänyt minkään loukkaavan, vaan kerroin, että termistösi on väärä tuossa yhteydessä eivätkä väitteesi pidä paikkaansa. Se, että oletat minun pitävän tätä loukkaavana, on vain oma tulkintasi ja viittaa taas mainitsemaani keittiöpsykologiaan. Psykologiaa voit hakeutua lukemaan vaikka avoimeen yliopistoon, jos se sinua kiinnostaa.

Vierailija
20/41 |
22.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos suhteessa ei ole läheisyyttä niin joidenkin ihmisten on pakko saada seksiä muualta. Se ei tarkoita että vihaisi puolisoaan vaan voi vaikka rakastaa. Ihmisillä on eriasteiset halut. Lapset kieroutuvat varmaan pahemmin jos äiti on onneton ja puutteessa ja vanhempien suhde on kylmä ja siinä sitten sinnitellään. Suosittelen kaikille rakastajaa/rakastajatarta jos ei kotona saa. Paras tietysti jos voi puhua sen selväksi kotona. Seksi on monille ihmisille välttämätöntä hyvinvoinnin vuoksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme kolme