Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

PAKETTILAJITTELIJAT saavat nyt 2660 euroa/kk, mites esim. lähihoitajat (2100 euroa) ??

Vierailija
22.11.2019 |

Että eiköhän nämä nykypalkat ihan riitä noille paketinlajittelijoille, kun vertaa mikä vastuu on terveydenhoitohenkilöstöllä.

Kommentit (209)

Vierailija
141/209 |
22.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi trollia.

Jos palkka olisi pienempi, itkisit sitä, kuinka hallitus pitää palkat pieninä ja riisttä näitä ihmisiä. Nyt kun palkka on kohdillaan, niin itket sitä kuinka ahneita he ovat.

Olet säälittävä.

L.

Vierailija
142/209 |
22.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä helvetin kiima hoitajilla on AINA muiden palkoista? Ja ne on AINA hoitajat, jotka myös valehtelevat ja vääristelevät omia ja muiden palkkoja.

POSTI on instanssi, joka on pakollinen jokaiselle itsenäiselle valtiolle. 

Lisäksi jos Postin malli menee läpi, tämä tulee olemaan linja muillakin aloilla.

Hoitajat voivat puolestani painua helvettiin itkuineen. 

Kuka on verrannut, vääristellyt js valehdellut? Älä huuda. Ja terveydenhuoltoko ei muuten enole pakollista?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/209 |
22.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka tapauksessa pakettilajitelijoiden keskipalkka on 2660 euroa kuukaudessa vahvisti  ministeri Paatero eilen.

Katsokaa  vaikka Areenasta torstain kyselyntunnin alku. Ei huono täysin kouluttamattomille , sanoisi Jorma Uotinen.

https://areena.yle.fi/1-4569489

Vierailija
144/209 |
22.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta näyttäa olevan. Huikea palkka on. Eduskunnassakin ihmeteltiin sen korkeutta. Kyllä Postissa maksetaan ihan liian korkeita palkkoja yksinkertaisesta työstä!

Katsoin,  alkaa minuutilta 9  areenassa

Vierailija
145/209 |
22.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysykää hoitsut Superilta ja Tehyltä miksi teidän palkat on niin pienet.

Vierailija
146/209 |
22.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä helvetin kiima hoitajilla on AINA muiden palkoista? Ja ne on AINA hoitajat, jotka myös valehtelevat ja vääristelevät omia ja muiden palkkoja.

POSTI on instanssi, joka on pakollinen jokaiselle itsenäiselle valtiolle. 

Lisäksi jos Postin malli menee läpi, tämä tulee olemaan linja muillakin aloilla.

Hoitajat voivat puolestani painua helvettiin itkuineen. 

Kuka on verrannut, vääristellyt js valehdellut? Älä huuda. Ja terveydenhuoltoko ei muuten enole pakollista?

Äläpä tunge sanoja suuhuni.

Mikään muu ammattiryhmä ei ole ikinä yhteensäkään itkenyt palkoistaan kuin hoitajat.

Ja joka ikinen kerta se hoitaja tienaa keskusteluissa sen minimipalkan ilman lisiä ja muita etuuksia.

Muiden ammattiryhmien palkkoja vääristellään ja liioitellaan tappiin asti, kuten tässäkin aloituksessa.

Hoitajilla ei myöskään ole mitään oikeaa vastuuta mistään. Olette suurimman luokan klovnijoukko. 

Vierailija
147/209 |
22.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannatan Vasemistoliiton ehdotusta, että pakettilajittelijoiden peruspalkka nostetaan 5000 euroon kuussa.

Työ on hyvin hyvin vastuullista.

Vierailija
148/209 |
22.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paateron tiedot eivät näyttäisi kovin vakuuttavilta... https://www.pau.fi/edunvalvonta/tyoehtosopimukset.html Tuolta voi kuka tahansa käydä katsomassa palkat, ja kuka tahansa ruohonjuuritasolla työskentelevä duunari voi kertoa, että TES:in palkoista ei maksella mitään mitä ei ole pakko, eli minimillä menee suurin osa.

Vierailija
149/209 |
22.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, varhaiskasvatuksen opettajana Oulun kaupungilla kuukausipalkkani on 2398e/kk. Tämä on peräti 22e yli KVTESin määräämän alimman varhaiskasvatuksen opettajan taulukkopalkan (yksityisellä puolella lähtöpalkka huonompi). Työkokemuslisä on 191e/kk täysillä kokemuslisillä jotka sain 10v palveluksen jälkeen. Ennen tuli lisä myös 15v palveluksen jälkeen, se on poistettu. Bruttopalkkani on siis 2589e/kk. Ateriaetua minulle on maksettu vuoden 2019 aikana 679e eli eli noin 60e/kk.

En sano että postin palkkoja pitäisi laskea vaan rohkenen sanoa että varhaiskasvattajat ovat palkkakuopassa jos suurinpiirtein samaa peruspalkkaa saadaan, postilla peruspalkan päälle haittalisät yövuoroista yms.

Vierailija
150/209 |
22.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opetäti kirjoitti:

Niin, varhaiskasvatuksen opettajana Oulun kaupungilla kuukausipalkkani on 2398e/kk. Tämä on peräti 22e yli KVTESin määräämän alimman varhaiskasvatuksen opettajan taulukkopalkan (yksityisellä puolella lähtöpalkka huonompi). Työkokemuslisä on 191e/kk täysillä kokemuslisillä jotka sain 10v palveluksen jälkeen. Ennen tuli lisä myös 15v palveluksen jälkeen, se on poistettu. Bruttopalkkani on siis 2589e/kk. Ateriaetua minulle on maksettu vuoden 2019 aikana 679e eli eli noin 60e/kk.

En sano että postin palkkoja pitäisi laskea vaan rohkenen sanoa että varhaiskasvattajat ovat palkkakuopassa jos suurinpiirtein samaa peruspalkkaa saadaan, postilla peruspalkan päälle haittalisät yövuoroista yms.

Todellakin olette palkkakuopassa. Olen järkyttynyt tuosta 2600 euron palkasta! Miten postilaiset kehtaavat pysäyttää Suomen, heillähän on jättipalkka koulutukseen ja työn vaativuuteen nähden. Sopiva palkka tuollaisesta työstä on alle 2000 lisineen.

Kyllä tällaiseen pitäisi voida jo puuttua, että aiheutetaan kansantaloudelle vahinkoa näin röyhkeästi.

Vierailija
151/209 |
22.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja noista palkoista vähän kouluttautuneille vielä kehdataan lakkoilla. On vara laskea. Eipä saa yliopistotutkinnolla ja pitkällä työhistorialla sosiaalialalla kuin noin 300€ enemmän. Se siitä koulutuksen ja vastuullisen työn arvostuksesta.

Kertoo vain nyky-yhteiskunnan arvoista. Sosiaalipuolta ja heidän työtänsä ei arvosteta, koska he työskentelevät roskasakin kanssa, joilla ei ole ihmisarvoa tässä kapitalistisessa yhteiskunnassa. Jos Postin palkkoja tästä vielä alennetaan, he eivät enää tule palkallaan toimeen. Sitten he joutuvat anomaan lakki kourassa tulonsiirtoja valtiolta kansalaisille.

Vierailija
152/209 |
22.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opetäti kirjoitti:

Siellä taas eräs typerys, joka luulee että postilaiset vetää aloituksen väitteiden mukaisia palkkoja.

Montakos sunnuntaita ja yövuoroa kuuluu alakoulun apuopettajan vuoden työvuoroihin? 

Vierailija
153/209 |
22.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En hyväksy työehtoshoppailua, mutta... Työskentelen toisessa paketinlajitteluyrityksessä tulosvastuullisena esihenkilönä, AMK-pohjalla, ja palkkani on 2700 e. Miksi hitossa mä teen tätä? Ei tästä edes saa mitään henkistä nautintoa, päin vastoin olen kohta ihmisraunio.

Vierailija
154/209 |
22.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opetäti kirjoitti:

Siellä taas eräs typerys, joka luulee että postilaiset vetää aloituksen väitteiden mukaisia palkkoja.

Montakos sunnuntaita ja yövuoroa kuuluu alakoulun apuopettajan vuoden työvuoroihin? 

Ohis, mutta joku postilainen kirjoitti keskustelun alkupuolella näin: 

"Kokoaikaisen päivällä työskentelevän kuukausipalkkaisen postinlajittelijan on 2306e/kk.

16 kokemusvuodella.

Katsoin juuri palkkakuitista

T.postilainen"

Päivätyössä postinlajittelijana (täysillä kokemuslisillä) tienaa siis muutaman kympin vähemmän kuin päivätyössä varhaiskasvatuksen opettajana (alle 5 vuoden kokemuksella). Onhan tuo erikoista, kun vertaa, että toiseen vaaditaan yliopistotutkinto ja toiseen... riittääkö peruskoulun suorittaminen?

Vierailija
155/209 |
22.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Opetäti kirjoitti:

Ohis, mutta joku postilainen kirjoitti keskustelun alkupuolella näin: 

"Kokoaikaisen päivällä työskentelevän kuukausipalkkaisen postinlajittelijan on 2306e/kk.

16 kokemusvuodella.

Katsoin juuri palkkakuitista

T.postilainen"

Päivätyössä postinlajittelijana (täysillä kokemuslisillä) tienaa siis muutaman kympin vähemmän kuin päivätyössä varhaiskasvatuksen opettajana (alle 5 vuoden kokemuksella). Onhan tuo erikoista, kun vertaa, että toiseen vaaditaan yliopistotutkinto ja toiseen... riittääkö peruskoulun suorittaminen?

16 TYÖVUODEN jälkeen.

Paljonko maksoit ikiopiskelustasi yhteiskunnan tukineen itse? Samaan aikaan kun postilainen on maksanut veroja sinunkin ikiopiskeluasi varten`?

Lisäksi ainoastaan täysidiootti vertailee eri alojen palkkausta toisiinsa. 

Vierailija
156/209 |
22.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opetäti kirjoitti:

Taloussanomat 30.8.2019

"Postilla työskentelevä Jukka, 53, löi palkkatietonsa pöytään – tuntipalkka romahtaa 15 eurosta 10:een: ”Tässä vedetään matto jalan alta”

Jukka Kososen tuntipalkka on nyt 14,41, ja henkilö- ja tehtäväkohtaiset lisät nostavat sen reiluun 15 euroon tunnissa. Kun työehtosopimus vaihtuu, peruspalkka laskee 10,16 euroon tunnissa ja erikoislisät lähtevät. Työnkuvaan muutos ei vaikuta. Kosonen toimii Helsinki-Vantaan lentokentällä."

Jukka itse kertoo tuntipalkkansa olevan reilut 15e tehtäväkohtaisine lisineen, muutoin lähtöpalkka 14,41e. Eli lisineen normituntipalkka 15e, vuorolisät yms.siihen päälle. Minun tuntipalkkani on 15,84e. En tiedä sitten kuinka sinisilmäinen apuopettaja olen kun uskon että Jukka itse artikkelissa kertoo todellisen palkkansa.

Vierailija
157/209 |
22.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opetäti kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Opetäti kirjoitti:

Taloussanomat 30.8.2019

"Postilla työskentelevä Jukka, 53, löi palkkatietonsa pöytään – tuntipalkka romahtaa 15 eurosta 10:een: ”Tässä vedetään matto jalan alta”

Jukka Kososen tuntipalkka on nyt 14,41, ja henkilö- ja tehtäväkohtaiset lisät nostavat sen reiluun 15 euroon tunnissa. Kun työehtosopimus vaihtuu, peruspalkka laskee 10,16 euroon tunnissa ja erikoislisät lähtevät. Työnkuvaan muutos ei vaikuta. Kosonen toimii Helsinki-Vantaan lentokentällä."

Jukka itse kertoo tuntipalkkansa olevan reilut 15e tehtäväkohtaisine lisineen, muutoin lähtöpalkka 14,41e. Eli lisineen normituntipalkka 15e, vuorolisät yms.siihen päälle. Minun tuntipalkkani on 15,84e. En tiedä sitten kuinka sinisilmäinen apuopettaja olen kun uskon että Jukka itse artikkelissa kertoo todellisen palkkansa.

Unohdit mukavasti mainita, että Jukka on esimies, joka on ollut Postilla vuosikausia töissä.

Toki te julkisen sektorin suojatyöpaikkojen naiset osaatte uhriutua ja itkeä palkoistanne.

Mitä nyt totuuksista ja faktoista välittämään

Vierailija
158/209 |
22.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole saanut yhdessäkään ketjussa vastausta kysymyksiini. Kyseiset ketjut häviävät todella nopeasti. Eli minkäkainen koulutus ja perehdytys kyseisiin hommiin vaaditaan? Kielitaito? Millainen vastuu/tulosvastuu? Seuraako työt kotiin? Eli vastaavatko esim meileihin iltaisin? Kuinka vaarallista työ on (vertaa esim rakennusala)?

Olen hakenut esim sihteerin/assarin paikkoja julkiselta puolelta. Vaatimuksena oli sopiva työkokemus, kielitaito (min suomi, ruotsi, englanti) sekä min amktason tutkinto. Bruttopalkka oli luokkaa 2200e/kk. Miksi kouluttautua, jos vähemmälläkin saa paremman palkan?

Vierailija
159/209 |
22.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opetäti kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Opetäti kirjoitti:

Taloussanomat 30.8.2019

Unohdit mukavasti mainita, että Jukka on esimies, joka on ollut Postilla vuosikausia töissä.

Toki te julkisen sektorin suojatyöpaikkojen naiset osaatte uhriutua ja itkeä palkoistanne.

Mitä nyt totuuksista ja faktoista välittämään

On tuossa erikseen sanottu että tehtäväkohtaiset lisät nostaa tuntipalkan rapiaan 15e. Jokainen voi käydä lukemassa artikkelin kokonaisuudessaan. Ja onhan Opetätikin ollut vuosia/kymmeniä töissä kun on kaikki ikälisät.

Vierailija
160/209 |
22.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

158 jatkaa. Ei ne golf-osakkeetkaan ja ökypalkat ole oikein. Rikkaat kustantakoon harrastuksensa omasta pussistaan. Ja eikö nuo golfkentät joutaisi ainakin Talissa parempaan käyttöön? Kauhea hiilijalanjälki.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä neljä