<3 Marrasmurujen maanantai <3
Heräsin sitten kesken unien ja nyt ei enää väsytä niin päätinpä sitten ajankuluksi tulla uusimaan listan ja laittamaan pinoa pystyyn.
Tämän viikon to neuvola. Olisipa jo torstai...
Ei tässä muuta ku takaisin unille ja sitten myöhemmin kirjoittamaan pidempää juttua jos sellaista on tullakseen.
Swehina rv 17+1
Kommentit (15)
Tänään toista kertaa neuvolassa. Syke löytyi heti ja oli niinkin tiheä kuin 156 - liekö masussa siis neiti-ihminen. Kaikki kunnossa, painoa tullut jo nelisen kiloa, mutta kuulemma pitää tullakin. En kyllä suostu yhtään tuota omaa tulevaa mursumaisuutta suremaan, tärkeintä, että masu sisältöineen kasvaa ja voi hyvin. " Täti" mittasi jo sf-mitankin (15cm), saa nähdä, pysyykö tällä kertaa yläkäyrän alapuolella...
Ihanaa, marrastoive, että liikkeet tuntuvat :) Ainakin itse olen paljon rauhallisemmalla mielellä, kun voin seurailla elämää konkreettisesti. Samaa mieltä olen siitä, että " uusintakierroksella" ei tutkaile itseään ihan samaan malliin kuin esikoista odottaessa.
Ingefära 17+6
Aamulla pyörähdettiin neuvolassa, minä ja lapset. Kuopuksella oli painokontrolli ja hyvin oli neiti kasvanut = ).
Syke kuului mahasta hyvin ja oli 140 luokkaa, etä niinköhän täällä asuu lasten toivoma pikkuveikka... ? Terkka sanoi, että istukka on edessä, että siksi ei potkut vielä niin voimakkaina tunnu. Painoa ei ole vielä tullut, enkä ole edes lähtöpainossa, kun alussa laihduin. Paineet kunnossa, hb hyvä. Sf- mittä 16cm. Sain esitietokaavakkeen ja vanhempainrahahakemuksen. Ensi tiistaina rakenneultra!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Nyt ruuan tekoon ja yöksi töihin.
Effica ja Pyry 18+5
Eipä ole kuviteltua, että masu on iso! Sf-mittakin menee ihan yli käyrien =( Nyt sitten olen entistä enemmän kauhuissani siitä, että tämä kolmonen on varsinainen jättiläinen. Hiukan masentaa... Täti kyllä oli sitä mieltä, että lapsivettä olisi reilusti. Ensi viikon ultrassa sitten toivottavasti selviäisi, ettei ole turhan iso.
Painoakin tulee koko ajan, mistä olen myös tavattoman surullinen. Yritän tarkkailla syömisiä, mutta kroppani ei kait sallisi mitään =( Verenpainekin saisi olla alhaisempi, mutta ei siihen kuitenkaan vielä puuttunut. Positiivista kuitenkin se, että hemoglobiini on edelleen hyvä (149), vauvan sykkeet (145-155) ja liikkeet myös. Täti kyseli, josko olisi tyttötuntemuksia (kaksi edellistä poikia), ja sanoi, että sykkeet voisi olla tytön, mutta heti perään, että nehän on lähinnä uskomuksia. Meillä molemmilla pojilla on ollut korkeat sykkeet, ja uskoin koko ajan odottavani poikaa, joten niihin en perusta. Toki olo on hiukan erilainen kuin edellisissä odotuksissa, mutta ei hurjasti. Poika tai tyttö; kumpikin tervetullut =) Ja jos poika, niin sitten vaan jatketaan *yritystä* =P
Muutoin ei kummoisia. Yritän surffata ja löytää mieluiset tuplarattaat. Muutamia merkkejä etsiskelen, mutta ovat varmaan miehelle liian kalliit. Toinen hankinta on se seisomalauta... Taidan pyyhältää kirppiskierokselle, kunhan kuopus herää!
Aurinkoista maanantaita =)
TalviSalama + Tiitiäinen 18+4
Bubbles: saas nähä kauan tätä innostusta riittää :)hommaa on paljon ja ideoita vilisee päässä, tekis mieli tehä vaik mitä, mut hiukan malttia ja asia kerrallaan. Meinaa ihan raskauski unohtua täs hulinas. Mies nyt tän viikon töissä ja sen ajoviikko nii en pääse näin päivällä sinne huhkimaan nii tulee vähä oltuakin vaan. No sit sillä alkaakin kolmenviikon loma ja aamusta iltaan sit remppaa ja ulkohommia:)
Olo on kyllä hyvä, ei mitään kipuja tms ja sillon tällön olen liikeitä tunnistavani...tää on ihan varmasti poika, esikoisen odotus oli just tämmöne helppo ja poika hän on ja tytön oli yhtä tuskaa alusta loppuun. Esikoinen just eilen sanoki et jos se on poika niin sen nimi on Antti :))ei ihan viiti sitä nimee kun mun paappa ja serkku on sen nimisiä.
Eipä täs sit kai kummempia, hyvää viikonalkua kaikille!
Tuuli
Veriseulan tulokset olivat valmiit ja down-riski ei ollut koholla mutta afp-proteiini sen sijaan oli. Sain lääkäriajan keskiviikoksi joten silloin kurkistetaan miten vauva jakselee. Afp- n nousu voi merkitä neurologisia tai munuaishäiriöitä.. Voi,voi, milloin tästä odotuksesta voi ihan oikeasti alkaa nauttimaan,en kestä jos tämä on keskeytettävä.
Ihanaa kun kesäloma lasten kanssa alkoi,mutta tunnelmat ovat kylläkin hieman synkät..
Jas 17+3
Vielä pitäis ainaki tämä ja ens viikko makoilla. Ruskeaa, vanhaa verta tulee pikkusen koko ajan, ja heti, kun tuntee jotain valuvan, tulee kiire vessaan, että on tämä aika ressaavaa...
Tekiskin mieli soittaa neuvolan terkka kannettavan dopplerin kanssa käymään, että vois vaikka kuunnella sydänääniä. Liikkeet on jotenkin rauhoittuneet. Mut toisaalta enhän mä nyt kokoaikaa VAAN makaa, niinku sairaalas.
Tukiverkosto toimii ja mulle käytiin istuttamas vähän kesäkukkiakin :)
Miehen arvo on noussut arvoon arvaamattomaan, mistä lie olenkin tuollaisen löytänyt!
Tuuli: Tekis mieli kysyä missäpäin(siis kaupunginosa) se uusi koti on? Toki ymmärrän, ellet halua paljastaa liikaa yksityiskohtia... Minkä ikäinen se talo on? Mä oon ainakin tyytyväinen tähän ratkaisuun, mikä me tehtiin, meillä ei olis ollu aikaa, rahaa ja taitoa alkaa rakentaan uutta.
Moikka Naiset!
Mulla on nyt virallisesti takana ne ihanat ajat, jolloin mun ei tehnyt mieli mitään epäterveellistä. Viikkoja nyt 17 ja suu kävis ihan koko ajan =/ Keskiviikkona on neuvola ja pientä hermoilua on jo ilmassa, että mitä vaaka sanoo....
Varasin ajan rakenneultraan yksityiselle. Se tehdään viikolla 20, eli mulla menee Juhannuksen jälkeiselle viikolle. Sinne otetaan varmaan kouluikäiset lapset mukaan. Toivotaan, että kaikki olis kunnossa.
Nukkumisen kanssa on ongelmia. Uni ei tule millään silmään. Stressaa koko aihe ja olen lyhytpinnaisempi kun normaalisti. Ärsyttää!
Ja liikkeet.... onkohan noita? Joskus tuntuu kevyt tökkäys, mutta ota niistä selvää. Voi mennä monta päivää ilman minkäänlaisia tuntemuksia.
Saaga rv17+0
En olekaan tainnut, ainakaan muistaakseni ;) kirjoittelemassa marraskuisten ketjuissa vielä. Toista siis odotellaan, rv 18+1 nyt menossa. Neuvolassa kävin tänään ja kaikki siellä ok. Paineet pysyttelevät matalahkoina, tänään 108/70. Hb:tä ei otettu, kun viimeksi oli niin hyvä. Sf-mitta 14 cm. Valittelin ikävän kipeitä supisteluja ja sain neuvon soitella lääkäriin aikaa. Jospa nyt yrittäisin sinnitellä kuitenkin tuonne lomaan asti, ellei tietysti pahemmaksi äidy. Tuntuu että helposti alkaa istuma-asennossa supistella. Liikkeitä on tuntunut jo reilun viikon verran, ei voi erehtyä siitä mukseesta! =) Vauvan syke oli neuvolassa 140 pintaan, niin oli ekassakin raskaudessa jatkuvasti ja poika tuli silloin, saas nähdä tuleeko toinen poika! itsellä on kyllä vahva poika-olo... ;) mutta katsotaan nyt!
Ensi viikolla olisi rakenneultra kättärillä. :-) sitä odotellessa siis!
Minni 18+1
Eli JAS, sinulle piti voimia lähetellä. Ei varmaan ole herkkua odotella lisätietoja pikkuisen voinnista. :( toivotaan lujasti että kaikki olisi kuitenkin hyvin! seulonta kuitenkin kertoo vain sen kohonneen todennäköisyyden, hyvinkin mahdollista, että kaikesta huolimatta pieni voi hyvin ja on täysin kunnossa. Halaus!
Minni
Pohjassa ja -86 vuonna valmistunut talo...asuttekos teki sjoella?
Menipä mun kirjoittaminen myöhäiseksi. siivottiin miehen kanssa koko koti, ihanaa.. hei se haki tuossa vähän aikaa sitten siwasta kympillä disneyn piirretyn ja se soimaan muksuille ja me pidettiin toisiamme hyvänä vähän aikaa.. :) ihana mies.. tänään mennään illalla ulos, pikkuveli tulee tähän sitten kun lapset nukkuu ja me käydään kahvilla jossain tai jotain :)
omanapa on ihan ok, ei ole muuttunut suuntaan eikä toiseen, tasaista :)
hei mä meen aina kahville kirjoittamisen jälkeen, noh.. nyt kahville--->
kuullahan marrasmuruset huomenissa, ihanaa kun on tällainen palsta.
Päivä on mennyt pihatöiden parissa,olen istuttanut kukkia ja paikkaillut nurmikkoa sekä nyppinyt rikkaruohoja..Innostus ei kyllä ole niin kova kuin Tuulilla ja välillä tuntuu että,olisi kiva asua kerrostalossa :)
Omaan napaan ei mitään uutta,neuvolakin vasta ensi viikolla.
Nyt saunaan...
-kisupikkukuu 17+2-
...Ehdin vielä tämä päivän pinoon :-)
Viikonloppu meni osittain kodin ylläpitosiivouksen merkeissä ja esikoisen ekaluokan torkkarien jaossa -itku silmässä yritin sinnitellä, kun kävi niin tunteiden päälle. Hienon todistuksen tyttö sai, enkä liikutuksen palan ollessa kurkussa pystynyt juuri muuta kuin taputtelemaan selkää.
Pahoittelut JAS:lle. Toivottavasti kyseessä ei olisi mikään vakava asia. joudutko vielä odottelemaan rakenneultran tuloksia, vai kestääkö piina vauvan syntymään asti? Voimia sinulle ja perheellesi *halaus*.
Täällähän oli paljon neuvolakuulumisia. Joku muistaakseni ihmetteli edellisessä pinossa rautakuurille joutumistani. Minulla on ollut viimeisen vuoden sisään hb aina 130-140 välillä, joten kyllä se tuntuu kropassa kun yhtäkkiä taso laskee 117:aan. Olen ollut todella kuoleman väsynyt, sydän tykyttelee ja olo on sellainen vetämätön. Saa nähdä, milloin Obsidanit alkavat vaikuttaa, vai alkavatko lainkaan.
Jännä, ettei minulta otettu lainkaan sf-mittaa. Terkka vain käsikopelolla kokeili ja sanoi, että kohtu on normaalin kokoinen. Eikös niitä mittoja aleta ottamaan yleensä jo näillä viikoilla?
Minulla on tuntunut koko päivän vähän väliä sellainen outo tunne tuolla vatsassa. On kuin joku nykisi sieltä jotakin irti. Mietinkin jo, että voisiko sikiö tässä vaiheessa jo tarttua käsillään napanuoraan ja nykiä sitä? Toivottavasti antaisi nyt vain olla sen rauhassa :-)
Pieniä liikkeitä tunnen istuma-asennossa ollessani, mutten makuulla sitten enää mitään. Yöllä ei enää voi nukkua edes kyljellään kun kohtua alkaa jomottelemaan niin vimmatusti. Sama kipu tai oikeastaan arkuus tuntuu kun kumartuu kyykkyyn.
Bubbles: kaipa se terkkari voisi tulla kuuntelemaan kotiinkin niitä sydänääniä. Kannattaa ehdottomasti tarkistaa, jos liikkeet kerran ovat harventuneet olennaisesti. On tuo vuodelepo varmasti raskasta, jos on tottunut puuhastelemaan kaikenlaista. Toivotaan nyt, että vuotelu loppuisi pian.
Hyvää alkavaa viikkoa kaikille!
T. Kanelisokeri 16+2
Tervehdys kaikille!
Olimme viikonlopun tuolla kaukana pohjoisessa miehen äidin hautajaisissa. On se vaan raskasta kun joku kuolee. Anoppini oli ollut jo monta kuukautta tiedottomana ja hänelle kuolema oli parasta, minun mielestäni. Eniten minua kosketti oman miehen suru.
Tultiin vasta tänään kotiin. Juoksin samantien postilaatikolle ja EI VIELÄKÄÄN ollut tullut istukkatutkimuksen tuloksia. Onneksi puhelinkaan ei ole soinut perjantaina eikä tänään. Haluaisin saada selvyyden tähän kromosomiasiaan ja jatkaa eteenpäin. Nyt on ollut ihan pysähtynyt olo kohta kuukauden. Pitäisiköhän sikiötutkimusyksikköön soittaa? En haluaisi kyselemällä kuluttaa heidän tärkeää aikaansa. Voi helvetti!
Naksis 15+5 (muistaakseni)
Eilen illalla palailtiin kotiin, viikonloppu meni juhliessa pikkusiskon yo-lakkia. Nämä reissuviikonloput on vaan sen verran raskaita (kai sitä on tullut vanhaksi...), että niitten jälkeen pitäisi olla aina vähintään yksi palautumispäivä :)
Eilen illalla tuntui ekat liikkeet! Ja tosiaan, pari päivää myöhemmin kuin esikoisesta aikanaan. Ingefära oli tainnut viikonloppuna kirjoitella samasta asiasta, että myöhemmin oli tuntunut. Itsekin sitä mietin, että enkö ole vain tästä toista huomannut, vai mistä johtuu. Nyt siis tuntui niin selvät _potkut_, ettei niistä voinut erehtyä. Kaiken maailman hiplaulut ja kuplat on siis jätetty väliin :) Niistä kun ei voi olla varma, että ovatko suolen liikkeitä vai jotain muuta ;) Muistissa kun on vain ne esikoisesta aikanaan tuntuneet kunnon potkut (eipä sitä loppuvaiheessa tarvi paljon arvuutella, että oliko tuo potku vai ei...), joten rima on nyt ollut aika korkealla sen suhteen, että minkä lasken liikkeeksi ja mitä en.
Mutta eipäs tässä nyt muuta! Mukavaa alkanutta viikkoa kaikille tasapuolisesti.
Marrastoive rv 19+1