Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mihin vanhat turkit?

Vierailija
22.11.2019 |

Äidilläni on kolme turkkia, joita hän itse taikka kukaan muukaan suvussamme ei halua käyttää. Eroon niistä olisi silti mukava päästä. Tori.fi on kokeiltu.
Niistä ei ole välttämätöntä saada rahaa, kunhan pääsisi eroon ja niin, että joku hyödyntäisi niitä jollakin tavoin. Mihin niitä voisi tarjota? Äiti asuu Pohjois-Karjalassa.

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
22.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni koirille leluja valmistava ottaisi ilolla vastaan.

Vierailija
2/29 |
22.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moni koirille leluja valmistava ottaisi ilolla vastaan.

Turkkeja?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
22.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et käytä? Jos mulla olis turkki niin voisin kyllä pitää sitä. Nämä jotka ovat sotkeneet toisten turkkeja eivät taas ymmärrä mistään mitään. Jos sotket toisen vaatteen, se joutuu ostamaan uuden. Ekologista?

Vierailija
4/29 |
22.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi et käytä? Jos mulla olis turkki niin voisin kyllä pitää sitä. Nämä jotka ovat sotkeneet toisten turkkeja eivät taas ymmärrä mistään mitään. Jos sotket toisen vaatteen, se joutuu ostamaan uuden. Ekologista?

Koska en halua. 

Haluaisin vain tietää, mihin niitä voisi tarjota hyötykäyttöön. En oikein usko että ovat ihannemateriaalia koirien leluihin, koska turkiksien käsittelyaineista ei ole mitään tietoa. 

Vierailija
5/29 |
22.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites joku koyhille kerays itarajan taakse? Siis anna ihan hyvantekevaisyyteen, eivatko muka ota? Kirppikset tjms.

Vierailija
6/29 |
22.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä voin ottaa.

Vierailija
7/29 |
22.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisinn kun vaikka vanha (goretex) kalvotakki niin turkkihan vaikka maatuu.. Mutta ottaisikohan vaikka Emmy tai Rekki verkkokaupat turkkeja myyntiin?  - Tai jos haluat harjoittaa hyvänekeväisyyttä niin punaisen ristin kontti. - Ilahduttavaa joka tapauksessa, etä miei mihin sen sijaan, että tunkisi ne epätoivoisesi johonkin (sekajätteeseen)       

Vierailija
8/29 |
22.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuunauta niistä uusia talvitakkeja. Lyhennä, yhdistä villakankaaseen, muodista. Tulee hyvännäköisiä/ Lahjoita UFFalle.

Vierailija
9/29 |
22.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koiralle makuualustaksi. Onhan niitä lampaantaljojakin koirien makuupaikkoina.

Vierailija
10/29 |
22.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan minne tahansa työttömien yms kirpputorille tai Pelastusarmeijalle.

Vierailija
11/29 |
22.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lahjoita teatteriin tms.

Vierailija
12/29 |
22.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuunaa niistä lapselle pulkkaan tai rattaisiin lämmin pehmike.

Vierailija
13/29 |
22.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole sellaisia että itse voisi muokata käyttöön? Äitini teki vanhasta lammasturkista istuintyynyjä ja lämmikkeen lapsenlapsen vaunuihin. Ottaisikohan joku käsityöläinen vastaan, somisteeksihan iso osa turkiksista nykyisin menee.

Vierailija
14/29 |
22.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toisinn kun vaikka vanha (goretex) kalvotakki niin turkkihan vaikka maatuu.. Mutta ottaisikohan vaikka Emmy tai Rekki verkkokaupat turkkeja myyntiin?  - Tai jos haluat harjoittaa hyvänekeväisyyttä niin punaisen ristin kontti. - Ilahduttavaa joka tapauksessa, etä miei mihin sen sijaan, että tunkisi ne epätoivoisesi johonkin (sekajätteeseen)       

Maatuuhan se turkis, vaan mitä niistä irtoaa, kun melkoisia myrkkyjä niiden muokkaamiseen on aikoinaan käytetty?

Vierailija
15/29 |
22.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Facebookin roskalavalle, kyllä ne joku ottaa. Aito turkis on tosi lämmin.

Vierailija
16/29 |
22.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän riippuu turkin mallista. Ja materiaalista myös. Mä oon ilolla ottanut ja loppuun käyttänyt kolme turkkia reilun parinkymmen vuoden aikana. Yksi niistä oli pikkukylässä ihan ”ongelmajätettä” (vanhanaikainen, hyi!) ja cityssä täydellistä bohoa aikanaan.

Eli myyntipaikkakin vaikuttaa.

Mun kohdalla tutut tiesivät tyylini ja halusivat antaa ne mulle. Aikuisena, nyt, toki maksaisin sopivasta hyvän hinnan.

Vierailija
17/29 |
22.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska en halua. 

Haluaisin vain tietää, mihin niitä voisi tarjota hyötykäyttöön. En oikein usko että ovat ihannemateriaalia koirien leluihin, koska turkiksien käsittelyaineista ei ole mitään tietoa. 

Ei niissä mitään käsittelyaineita ole käytetty. Parkitsemisvaiheessa korkeintaan suolaa ja sahanpuruja.

Vierailija
18/29 |
22.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuunaa niistä lapselle pulkkaan tai rattaisiin lämmin pehmike.

Niistä ei tiedä, mitä myrkkyjä niissä on, ja toisekseen lapseni ovat 28-vuotiaita. 

Vierailija
19/29 |
22.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä vein Tampereella tekstiilin kierrätyskeskukseen Nextiiliin. Kysyin, ja ottivat mielellään vastaan.

Vierailija
20/29 |
22.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Turkikset on kyllä yleensä parkittu ja käsitelty niin tujuilla aineilla ettei maatuminen ole mitenkään itsestäänselvää. Niiden käsittelyssä on käytetty mm kromiyhdisteitä, minkä takia niitä ei saisi viedä kaatopaikalle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi kolme