Miten ulosotosta ikinä voi selvitä
Jos sulla on esim. Maailmalla hyvinmenestynyt yritysidea, joka ei vaadi paljon pääomaa, onko sun mahdollista yrittäjänä päästä jaloilleen? Kuten esim Usassa voi. Vai voitko edes yrittää jos luottotiedot ovat menneet?
Onko vain alettava sossujonoon?
Kommentit (17)
Minä tein töitä ja ulosotto vei ison siivun palkasta, mutta niin ne velat tuli maksettua ja nyt on omistusasunto (okei, lainaa on) ja elämä mallillaan.
Voit hakeutua velkajärjestelyyn. Viime kädessä oikeuden päätös sitten ratkaiseen asian. Ensin kannattaa ottaa yhteyttä johonkin velkaneuvontaa jos et ole vielä tehnyt sitä.
Vierailija kirjoitti:
On mahdollista, että viranomaiset toteavat sut maksikyvyttömäksi ja kuittaavat velat.
Ei siis Suomen lakipykälien perusteella ole järkevää tehdä itseään maksukykyikeksi?
Jotenkin järjetöntä
Vierailija kirjoitti:
Minä tein töitä ja ulosotto vei ison siivun palkasta, mutta niin ne velat tuli maksettua ja nyt on omistusasunto (okei, lainaa on) ja elämä mallillaan.
Upeaa, onnea🤗kauanko meni ja oliko miten suuri velkasumma?
Vierailija kirjoitti:
Ja oliko monta merkintää?
Sinulla on Ap aika ruusuine kuva USA:n mallista selviä ja tulla toimeen.
Siihen taas on mahdotona sanoa, että miten tai kuinka hyvin onnisttuu maailmalla menesyneellä yrysidealla kääntämään itse velkansa saataviksi. Ei ulosotto töitä estä tekemästä. Ja mahdollsesti tuomittu liiketoiminta kieltokin on määräaikainen, joten ei sekään loputtomasti estä uuden yrityksen perustamistta. Lujasti tsemppiä!
Osakeyhtiö pystyyn ja bisnestä tekemään. Osakeyhtiön perustaminen ei nykyään vaadi euroakaan omaa pääomaa.
Vierailija kirjoitti:
Siihen taas on mahdotona sanoa, että miten tai kuinka hyvin onnisttuu maailmalla menesyneellä yrysidealla kääntämään itse velkansa saataviksi. Ei ulosotto töitä estä tekemästä. Ja mahdollsesti tuomittu liiketoiminta kieltokin on määräaikainen, joten ei sekään loputtomasti estä uuden yrityksen perustamistta. Lujasti tsemppiä!
Kiitos sinulle. Eniten mietityttää tuo kuinka voi olla koskaan luotettava yrittäjä kun näkyy tuo merkintä.Kuinka moni niitä tutkii , kuka ostaa minulta ilman ennakkoperintärekisteriä
Ap, onko sun maailmalla menestynyt yritysidea (joka ei vaadi paljon pääomaa) verkostomarkkinointia?
Jos on, niin et selviä ulosotosta ikinä.
Jos sinulla on ammatti ja saat jostain kohtuullisen palkkatyön, niin sulla on jonkinlaiset mahdollisuudet selvitä ulosotosta, vaikka vuosiahan siihen menee.
Vierailija kirjoitti:
On mahdollista, että viranomaiset toteavat sut maksikyvyttömäksi ja kuittaavat velat.
Olet tod. näköisesti ymmärtäny jotain väärin. - Siihen, että viranomaiset toteaisivat kokonaan varattomaksi ja siten pysyvästi maksukyvyömäski ei onnistu tuosta non vain. - Kyllä siihen tavallsiesti menee tosiakymmentä vuotta. Ja tuona aikana sinulta kyllä pyritään perimään velkasaatavia. Toinen juttu on se, että jos onnistuu pääsemään velkajärjestelyyn, -joka siis ei aina ole mahdollisa,- niin osa veloista voidaan "leikata pois" eli silloin ei aina tarvitse maiksaa ihan jokaista centtiä takasin korkojen kera
Mun ystävät sai ulosottonsa maksettua ja elävät nykyään mukavasti, toinen saanut jo ostettua asunnon ja mökinkin. Kyseessä siis sisarukset jotka olivat takaamassa vanhempiensa yrityksen lainoja ja päätyivät maksumiehiksi.
Jos pääsee velkajärjestelyyn ja sen jälkeen myy asunnon josta jää vielä velkaa niin meneekö se asunnon loppuvelka automaattisesti samaan velkajärjestelyyn? Siskoni väittää että hänelle kävi näin, tuntuu uskomattomalta että kymmenien tuhansien eurojen laina häviäisi noin vain, kusettaako sisko minua?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos sinulle. Eniten mietityttää tuo kuinka voi olla koskaan luotettava yrittäjä kun näkyy tuo merkintä.Kuinka moni niitä tutkii , kuka ostaa minulta ilman ennakkoperintärekisteriä
Hyviä kysymyksiä, hyviä kysymyksiä. - Mutta vaikea vastata. Paljon kiinni siitä mikä ala? uinka paljon se sitoo pääomia? Vieäkö luota muihin e. voitko saada muita yhtiökumppaneita? Pääasia on, että yrität pitää mielesi valoisana 8älä alkoholilla ai muilla piristeillä tms).
Ei ulosottoon joutumista kannata pitää maailman loppuna - Lähes 400 000 suomalaista on ulosoton kohteena.
Olisiko jossain linkki tähän uutiseen?
Vierailija kirjoitti:
Olisiko jossain linkki tähän uutiseen?
???
Tarkoita uota 400 000 tuhannen ulosottoon joutuneesta? - itseasiassa niiä oli paljon enemmän kuin muistinkaan...
http://www.stat.fi/tietotrendit/artikkelit/2019/ulosottovelallisten-maa…
Pääsin ulos ulosotosta, mutta jouduin siihen uudelleen. Ei enää jännäpuolisoita.