Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi yritykset yrittävät haalia opiskelijoita ilmaiseen työhön korkeakoulun avulla?

Vierailija
21.11.2019 |

Turun eilisellä rekrymessulla oli tällainen tapaus. Päivää ennen saatiin korkeakoulun kautta sähköposti että nimeltä mainitsematon yhtiö kutsuu halukkaat yksityiseen tilaisuuteen paikalliseen hotelliin messun jälkeen. Ilmoittauduin mukaan yhteyshenkilön kautta, koska yhtiö toimi alalla mitä opiskelen.
Seuraavana päivänä kaikki näytti aluksi hyvältä. Osallistujia oli n. 20 ja tarjolla oli asianmukaisia virvokkeita. Tilaisuuden oli määrä kestää n. kolme kaksi, mutta jo puolen tunnin jälkeen hiffasin että meitä ne yrittää saada opiskelijoita tekemään ilmaiseksi työtä. Nousin siis seisomaan kesken puheen ja poistuin paikalta.
Nyt tuo korkeakoulun yhteyshenkilö on yrittänyt tavoittaa minua tekstiviesteillä, soittamalla ja sähköpostitse koko päivän ajan. Minulla vaan ei ole mitään sanottavaa hänelle joten en aio vastata. Tuntuu oikeastaan hyvältä kun ghostaan tällä tavalla ja toinen on ilmeisesti ihan paniikissa.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
21.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noissa pitäisi aina jonkun uskaltaa avata suunsa ja kysyä, minkälainen korvaus työstä on odotettavissa. Olisi ehkä muutama muukin päässyt hukkaamasta aikaansa. 

Vierailija
2/3 |
21.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voidaan sitten toisin päin kerätä tähän paikkoja joista olette saaneet palkan amk-opinnoissa. Tietäisivät oposkelijat mennä niihin ja jättää muut selviämään yksin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
21.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikein! Olen alkanut antaa kaikille kiusaajille kylmää olkapäätä. Jäävät itse pahempaan pulaan siitä kuin minä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme neljä