Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tapailua vai seurustelua

Vierailija
21.11.2019 |

Pitääkö se nykyään sopia erikseen kumpaako on? Jos on nähty puoli vuotta tiiviisti, julkisesti yhdessä. Pitääkö asiasta kysyä toiselta osapuolelta?

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
21.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten erottelet tapailun ja seurustelun? Onko epäselvää paneeko kumppani toisia?

Vierailija
2/17 |
21.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tapailun ja seurustelun ero on se, etta tapaillessa saa nahda muitakin ja seurustellessa ei.

Niinpa itse kysyin jo hyvin aikaisessa vaiheessa etta seurustellaanko me, halusin olla varma ettei mies tapaile muita naisia. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
21.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapailu on kevyempää ja vapaampaa yhdessä oloa. Seurustelu on vakavampaan ja ollaan sitouduttu yhdessä määriteltyihin sääntöihin.

Vierailija
4/17 |
21.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

miten erottelet tapailun ja seurustelun? Onko epäselvää paneeko kumppani toisia?

Tapailu = vapaa

Seurustelu = varattu

Vierailija
5/17 |
21.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai pitää kysyä ja sopia asiasta, eikä kuvitella että ollaan automaattisesti samaa mieltä tai että toinen osaa lukea ajatukset.

Kannattaa miettiä miltä sinusta tuntuisi, jos joku kokisi seurustelevansa kanssasi ja puhuisi sinusta tyttöystävänään yms, vaikka sinun mielestäsi kyseessä olisi pelkkä tapailu, ettekä olisi sopineet mitään.

Vierailija
6/17 |
21.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seurustelussa kysytään "ootko mun tyttöystävä"

Tapailussa saa panna muitakin

Vierailija
7/17 |
21.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta olisi omituista olla puoli vuotta yhdessä, eikä pystyä puhumaan tuollaisesta asiasta. Minä kysyisin ihan suoraan, että mikäs meidän homma tässä on. Haluatko tapailla muitakin vai ollaanko pelkästään toistemme kanssa. En koskaan olisi sellaisen tyypin kanssa, jonka kanssa ei voi keskustella asiasta kuin asiasta kiertelemättä ja pelaamatta mitään pelejä.

Vierailija
8/17 |
21.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikinä en ole sopinut seurustelusta. Sen sijaan nykyisenkin puolison kanssa puhuttiin jo tutustumisen alkuvaiheissa, että mitä ollaan hakemassa ja mitä halutaan ja mitä toivotaan jne. Minusta parisuhde on prosessi eikä staattinen tila, jolloin myös seurusteleminen on prosessi, joka etenee ja syvenee koko ajan. Ei jotain, mikä alkaa sopimalla ja jatkuu sitten automaattisesti kunnes toinen kuolee.

Vierailija
9/17 |
21.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ikinä en ole sopinut seurustelusta. Sen sijaan nykyisenkin puolison kanssa puhuttiin jo tutustumisen alkuvaiheissa, että mitä ollaan hakemassa ja mitä halutaan ja mitä toivotaan jne. Minusta parisuhde on prosessi eikä staattinen tila, jolloin myös seurusteleminen on prosessi, joka etenee ja syvenee koko ajan. Ei jotain, mikä alkaa sopimalla ja jatkuu sitten automaattisesti kunnes toinen kuolee.

Näin, mutta olen tavannut monia ihmisiä joille se ei ole itsestäänselvyys, joten sitä pitää oikeasti nykyaikana kysyä.

Jos ei halua sydänsuruja.

Vierailija
10/17 |
21.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on seurustelua sitten ku niin sovitaan.

Vierailija
11/17 |
21.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin, mutta olen tavannut monia ihmisiä joille se ei ole itsestäänselvyys, joten sitä pitää oikeasti nykyaikana kysyä.

Jos ei halua sydänsuruja.

Mitä informaatiota antaa kysymys/vastaus "seurustellaanko me vai ei"? Minulle ei mitään, koska en tietäisi, mitä seurusteleminen sille toiselle osapuolelle tarkoittaa ja miten se eroaa pelkästä tapailusta. Miksi ei voi sen sijaan kertoa, mitä itse haluaa ja ajattelee? Kysyä toiselta, haluaako hän samoja asioita?

Vierailija
12/17 |
21.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on seurustelua sitten ku niin sovitaan.

Mitä se seurustelu sitten on? Miten se eroaa tapailusta? Onko seurustelu samaa kuin olla parisuhteessa?

Vierailija
13/17 |
21.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta olisi omituista olla puoli vuotta yhdessä, eikä pystyä puhumaan tuollaisesta asiasta. Minä kysyisin ihan suoraan, että mikäs meidän homma tässä on. Haluatko tapailla muitakin vai ollaanko pelkästään toistemme kanssa. En koskaan olisi sellaisen tyypin kanssa, jonka kanssa ei voi keskustella asiasta kuin asiasta kiertelemättä ja pelaamatta mitään pelejä.

Tällaista suoraa kyselyä pidettiin toisessa ketjussa miljoonan peukun voimin todella huonona. Ei siis tarvinnut kysellä mitään kun se oli typerää.

Vierailija
14/17 |
21.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos pariskunta hengaa 6kk eikä vieläkään ole selvillä ovatko rakastuneita, suosittelen terapiaa. Dg. puuttuva tunneäly.

Ei voi jatkoa neuvoa muuta kun opettele seirustelutaitoja ja lukemaan elekieltä.

Vierailija
15/17 |
21.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tällaista suoraa kyselyä pidettiin toisessa ketjussa miljoonan peukun voimin todella huonona. Ei siis tarvinnut kysellä mitään kun se oli typerää.

Minäkin pidän typeränä kysymystä "Mikä tää meidän juttu on?" Pitää pystyä muotoilemaan järkevä kysymys, mieluummin niin, että itse ensin puhuu omista toiveistaan ja ajatuksistaan ja sen jälkeen kysyy toiselta, haluaako tämä suhteelta samoja asioita.

Vierailija
16/17 |
21.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nii naisten mielestä joo, mutta miehet on putkiaivoja, vaikka oisitte avoliitossa ne miettii seurusteletko.

Vierailija
17/17 |
21.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aivan samantekevää mitä miljoona ihmistä pitää typeränä. Jos minä haluan puhua asiasta suoraan, teen niin. Ja etsin sellaisen kumppanin joka tekee samoin.