Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Outo tuuttaus kuuluu?

Vierailija
21.11.2019 |

Silloin tällöin, ehkä kerran viikossa tai kahdessa, kuuluu "jostain" puhelimen tuuttausta. Siis sitä ääntä mikä kuuluu kun soittaa jonnekin, ennen kuin joku vastaa. Tuuttaus kuuluu yleensä aika lyhyen aikaa, 2-3 tuuttausta. Ensin ajattelin, että ääni kuuluu ulkoa jostain autosta, jossa joku vaan sattuu soittamaan autossaan handsfreellä jollekin (siis että auton kaiuttimista kuuluu puhelu). Asumme 4. kerroksessa ja talon edessä on vilkas katu, jossa on liikennevalot juuri niin että autot pysähtyvät usein juuri talon edustalle.

Noh, aloin epäilemään tätä teoriaa koska miten voi olla että kerrostalon 4. kerrokseen kuuluu jostain alhaalta jonkun puhelun tuuttaus, mutta ei koskaan mitään keskustelua? Ja miten voi olla sattuma että aina tässä juuri näissä liikennevaloissa joku on soittamassa jollekin?

Seuraava teoriani oli että joku naapurini käyttää kotonaan jotain kaiutinsysteemiä puheluiden soittamiseen. Tämä on vanha 1930-luvun kerrostalo, seinien läpi kuuluu todella vähän yhtään mitään. Miten tuollainen tuuttaus kuuluisi, ellei olisi kunnon kaiuttimet käytössä? Ja miksi ei koskaan kuulu mitään keskustelua tuuttauksen jälkeen?

Tänään se tuuttaus kuului taas, ja yritin taas paikantaa mistä ihmeestä se ääni tulee. En koskaan ehdi, ennen kuin se jo loppuu. Jostain ikkunan läheltä, mutta kuitenkin "ei mistään". Tänään pälkähti mieleen että mitä jos meidän asunnon sisään johonkin on asennettu joku salakuuntelulaite, joka soittaa kaiutintoiminnolla jollekin, joka vastaa ja sitten kuuntelee? Mutta täällä ei ole mitään piiloa! Kehtaanko kysyä naapurilta kuuluuko tuuttaus sieltä?

Kommentit (41)

21/41 |
17.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haha... toi on vähän sama kuin mulla, kun bussissa alkoi korvia riipimään musiikki joka tuli kuljettajan radiosta... melkein menin valittamaan asiasta.

Kunnes tajusin, että mun omassa kännykässä oli joku sovellus päällä, musiikki soi täysillä ja minä vaan hölmönä istun täydessä bussissa kännykkä taskussa. Kyllä hävetti.

🇺🇦🇮🇱

Vierailija
22/41 |
17.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko olla jotakin hissiin liittyvää? Entä ilmastointi tai lämmitys niissä  on kaikenlaisia hälyttimiä ja ilmaisimia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
17.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

IDEOITA???

Varatun tuuttaus on aina hyvä idea.

Vierailija
24/41 |
17.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on jonkun naapurin pesukone. Meidän kone tuuttaa kolmasti, kun pesu on loppu.

Olin kanssa tulossa ehdottamaan pesukonetta, se tuuttaa kolmesti.

Vierailija
25/41 |
17.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesukone on syyllinen. Ärsyttävä ääni. Meillä on juuri tuollainen.

Vierailija
26/41 |
17.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pesukone voi kuulostaa samalta kuin puhelimen tuuttaus, ihme tolloja ehdotuksia. Tiiän Ap mitä tarkoitat, välillä ääni kuuluu kodissani. Luulen että joku naapureistasi soittaa ja odottaa pitkään että puheluun vastataan, luultavasti puhelin on kaiuttimella. Yksi naapureistani tekee tätä joka päivä, yleensä myös parvekkeella.

Vierailija
27/41 |
17.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Offtopic, mikä on se herätyskellomainen ääni juna-asemien lähellä? Tuleeko se junasta vai asemalta ja miksi?

Vierailija
28/41 |
14.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on meillä saatu paikannettua toisen puhelimeen. Niin hiljainen ääni että se kuuluu, mutta just sellainen että alkaa epäilemään itseään. Kumpikaan ei soita, Känny vain on pöydällä. Liittynee puhelinteknologiaan, kun kaistoilla on niin paljon väkeä. Kokeilkaa vaihtaa operaattorilta SIM-korttia.

Vierailija
29/41 |
12.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

onpa mielenkiinoista että näin monella on kuulunut.

Nyt ei ole pitkään aikaan kuulunut täällä, varmaan viimeksi juuri tuolloin kun kirjoitin tämän aloituksen. 

AP

Hei! Mä juuri äsken lähdin googlaamaan, että mikä helkutti on tää tuuttaus ja löysin tän keskustelun. Mä olen lapsesta asti kuullut tätä tuuttausta, mutta nyt vasta pistin kunnolla merkille kun omassa kodissa on muuten hipihiljaista. Myös muut perheenjäsenet kuulee tän tuuttauksen ja ollaan joukolla ihmetelty! Asutaan vanhassa kerrostalossa 3krs ja ikkunat sisäpihalle. Pesukoneita ei tässä talossa ole kenellekään...

Vierailija
30/41 |
16.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli pakko Googlata tämä aihe, koska luulin tulevani hulluksi. Minulla on nyt viimeisen vuoden aikana lähes joka päivä kuulunut naapurista? Tuota samaa tuuttaavaa puhelimen ääntä. Kuulostaa siltä että puhelimella soitetaan jollekkin ja se on kaijuttimella ja lopuksi kukaan ei ikinä vastaa, tulee vain 'tuut' 'tuut'.

Tä on todella häiritsevää, sillä olen katsonut kellosta niin se toistuu yleensä kellä 10-14 välillä ja parhaimmillaan ääni toistuu tasaisesti 15 min välien.

Kiva tehdä etänä töitä kun tuntuu että sekoaa :D

Vierailija
31/41 |
16.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmettä, onneksi googlasin tätä asiaa kun myös minä pelkäsin tulleeni hulluksi kun kuulen samaa ääntä mun kerrostalossa silloin tällöin. Sellasta vaimeaa mutta just ja just erottuvaa puhelimen hälyttämisen tuuttausta!

Kuulin samaa ääntä myös entisellä työpaikalla joka oli myös kerrostalo, nyt vasta tulin ajatelleeksi tuota yhteyttä. Aiemmin oon ajatellut että toi ääni vaan seuraa mua.. :D mutta nyt kun tarkemmin ajattelee, en oo ikinä kuullu tuota ääntä muualla kuin kerrostaloissa. Onpa outo juttu.

Vierailija
32/41 |
15.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

🔼

Vierailija
33/41 |
15.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vedenkeitintä veikkaan minä. Töissä on tuollainen piippaava laite.

Vierailija
34/41 |
16.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
35/41 |
16.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuessamme kerrostalossa tätä ääntä kuului silloin tällöin, ajattelin sen kuuluvan naapurista. Nyt kun kuulin äänen (2 hälytystä) tänään uudessa omakotitalossamme ollessani yksin kotona niin ihmetyttää suuresti. Mistä ihmeestä tällainen ääni voi kuulua?

(Googlettelin asiaa ja löysin tähän keskusteluun).

Vierailija
36/41 |
19.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon miettiny samoja äänen lähteitä nyt about 10v ja en oo saanut koskaan vastausta!

Vierailija
37/41 |
19.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko jollain parvekkeella ollessa kännykästä kuulua ?

Vierailija
38/41 |
25.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin päädyin tänne googlaamalla. Monessa eri kerrostalossa on kuulunut tämä puhelinsoiton hidas tuuttaus! Ihan kuin se tulisi naapurista, mutta vain ja ainoastaan tuuttaus eikä muita puhelun ääniä. :o 

Vierailija
39/41 |
25.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrostalossa jossa asuimme ennen yläkerrassa oli vanhuksella ilmeisemmin hätäranneke ja kun apua tarvitsi kuului juurikin tuo piippaus meille, mutta itse puhelua ei. Ambulanssi hetken päästä tästä soitosta saapui paikalle tarkastamaan tilanteen. Oli aika kuumottavaa välillä oli, kun ei tiennyt onko apu tulossa vai ei koska välillä se piippaus kesti kauan..

Vierailija
40/41 |
30.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

x