Riisuttu joulupöytä?
Jos saisit laittaa jouluaaton pääaterialla vain kuutta eri ruokalajia jouluruoaksi, niin mitä laittaisit?
Sovittiin miehen kanssa, että karsitaan iso osa jouluruoista pois ja katetaan pöytään vain kuusi eri ruokalajia. Mutta ei päästä sopuun mitkä. Minä haluan perunaa, sienisalaattia, graavilohta, silliä, aurajuustoa ja rosollia. Mies taas haluaa kinkkua, perunaa, lanttulaatikkoa, perunalaatikkoa, porkkanalaatikkoa, sinappia.
Kommentit (44)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä laittamista on aurajuustossa ja sinapissa, vai teettekö te sinapinkin itse? Itse ottaisin mukaan kummankin toiveet, määrähän on pieni. Joulu menee pilalle jos ei saa syödä just sitä, mikä itsestä kuuluu jouluun.
Ei niissä olekaan laittamista kuten ei sillipurkinkaan avaaminen vaivalloista ole. Eikä meillä tästä ole mitään riitaa, kunhan yllätyin että mies haluaa ihan eri ruoat kuin minä ja tein aloituksen uteliaisuudesta, että mitkä olisi muiden 6 ruokaa. Ap
Jouluruoat jos mitkä herättää tunteita. Töissä tuli melkein riita kun jokaisella oli vankka mielipide mitä pitää olla ja mitä ei. Parasta on hommata ne kummankin lempiruuat.
Joulu alakoululaisten lasten kanssa ja teemme monen mielestä kovin riisutun joulupöydän. Lisäksi suurinta osaa ei tehdä itse vaan ostan valmiit laatikot, graavikalan, punajuuren ja suolakurkun. Aattona keitän perunoita ja paistan pienen lihan. Muiden osalta lämmitys tai astiasta tarjoiluastiaan. Mitä ruokia jää, niin lounaaksi joulupäivänä, mutta siihen tarkoitus lopettaa jouluruokien kanssa.
Kinkku, lanttulaatikko, porkkanalaatikko, karjalanpaisti (meillä ollut se aina myös jouluna, vaikkei varmaan yleistä), perunat, sienisalaatti, sinappi ja karjalanpiirakat +kotikalja. Näillä mä pärjään jouluna joulupöydässä. Makeina herkkuna sitten konvehdit tai muut suklaat, piparit ja tortut :)
Unohdin jälkiruoan; hedelmiä ja suklaata.