Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Riisuttu joulupöytä?

Vierailija
20.11.2019 |

Jos saisit laittaa jouluaaton pääaterialla vain kuutta eri ruokalajia jouluruoaksi, niin mitä laittaisit?

Sovittiin miehen kanssa, että karsitaan iso osa jouluruoista pois ja katetaan pöytään vain kuusi eri ruokalajia. Mutta ei päästä sopuun mitkä. Minä haluan perunaa, sienisalaattia, graavilohta, silliä, aurajuustoa ja rosollia. Mies taas haluaa kinkkua, perunaa, lanttulaatikkoa, perunalaatikkoa, porkkanalaatikkoa, sinappia.

Kommentit (44)

Vierailija
21/44 |
20.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä laittamista on aurajuustossa ja sinapissa, vai teettekö te sinapinkin itse? Itse ottaisin mukaan kummankin toiveet, määrähän on pieni. Joulu menee pilalle jos ei saa syödä just sitä, mikä itsestä kuuluu jouluun.

Vierailija
22/44 |
20.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt en oikein ymmärrä tuota apn tilannetta. Sinappi ruokalaji? Pieni keittiö niin vain 6 ruokalajia?

Jos katsoo teidän listaa niin onko laatikot tarkoitus tehdä itse? Entä sinappi, aurajuusto, silli jne? Eikö ne nyt lähinnä osteta kaupasta ja nosteta pöytään. Eli miten pieni keittiö vaikuttaisi noihin?

Jos oikeasti haluaa päästä helpolla niin ostakaa suurin osa valmiina ruokina kaupasta ja miettikää mitä haluatte lisäksi tehdä siellä mökillä itse. Silloin ei ole niin merkitystä ruokalajien määrällä vaan sillä kuinka paljon työtä ne vaativat ja määrillä että ne suunnilleen tulee syödyksi.

Huoh tietysti elämästä saa vaikeaa jos oikein haluaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/44 |
20.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loppuvuotta on jäljellä vielä monta viikkoa. Tarviiko se kaikki olla just tiettynä päivänä pöydässä. 

Itse en vietä joulua ollenkaan ja silti saan tehdyksi noita teidän listojen ruokia milloin vaan. 

Tehkää vaikka itsenäisyyspäiväviikonloppuna (jos pitää olla vähän tunnelmaakin) tuo toinen lista ja toinen jouluna. 

Vierailija
24/44 |
20.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä laittamista on aurajuustossa ja sinapissa, vai teettekö te sinapinkin itse? Itse ottaisin mukaan kummankin toiveet, määrähän on pieni. Joulu menee pilalle jos ei saa syödä just sitä, mikä itsestä kuuluu jouluun.

Ei niissä olekaan laittamista kuten ei sillipurkinkaan avaaminen vaivalloista ole. Eikä meillä tästä ole mitään riitaa, kunhan yllätyin että mies haluaa ihan eri ruoat kuin minä ja tein aloituksen uteliaisuudesta, että mitkä olisi muiden 6 ruokaa. Ap

Vierailija
25/44 |
20.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt en oikein ymmärrä tuota apn tilannetta. Sinappi ruokalaji? Pieni keittiö niin vain 6 ruokalajia?

Jos katsoo teidän listaa niin onko laatikot tarkoitus tehdä itse? Entä sinappi, aurajuusto, silli jne? Eikö ne nyt lähinnä osteta kaupasta ja nosteta pöytään. Eli miten pieni keittiö vaikuttaisi noihin?

Jos oikeasti haluaa päästä helpolla niin ostakaa suurin osa valmiina ruokina kaupasta ja miettikää mitä haluatte lisäksi tehdä siellä mökillä itse. Silloin ei ole niin merkitystä ruokalajien määrällä vaan sillä kuinka paljon työtä ne vaativat ja määrillä että ne suunnilleen tulee syödyksi.

Huoh tietysti elämästä saa vaikeaa jos oikein haluaa.

Ääh. Kunhan miehen kanssa tuossa puhuttiin, että hoidetaan jouluruoat mahdollisimman pienellä vaivalla ja mies sitten keksi sanoa, että joo eiköhän kuusi eri ruokaa riitä ja minä siihen että joo eiköhän. Ja molemmat sitten sanoi mitkä kuusi ruokaa haluaa. Ei tämä ole mikään ongelma meille, kunhan satuttiin keksimään idea vain kuudesta jouluruoasta ja tein tänne aloituksen että mistä muut ihmiset tykkäisi jos saisi valita kuusi. Ap

Vierailija
26/44 |
20.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei niissä olekaan laittamista kuten ei sillipurkinkaan avaaminen vaivalloista ole. Eikä meillä tästä ole mitään riitaa, kunhan yllätyin että mies haluaa ihan eri ruoat kuin minä ja tein aloituksen uteliaisuudesta, että mitkä olisi muiden 6 ruokaa. Ap

Hymyilyttää tää sun kommentti. Sellasta se joskus on, että toinen pääsee yllättämään vieläkin.. :) 

Vierailija
27/44 |
20.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kinkku, lanttulaatikko, graavilohi, saaristolaisleipä, sienisalaatti jaaaa... Kermaporkkanat! Nom :P

Vierailija
28/44 |
20.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäti, smetana, sipuli, keitetyt perunat, graavilohi ja rosolli.

Vierailija
29/44 |
20.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä valitsisin jotain kinkkua, perunalaatikkoa, lanttulaatikkoa ja sinappia. =4kpl

Vaikka sitä sienisalaattia sitten lisäksi ja sinappisilliä. 

Vierailija
30/44 |
20.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nakkeja ja pizzaa

Vierailija
31/44 |
20.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Graavilohi, saaristolaisleipä, rosolli, kinkku, porkkanalaatikko.

Vierailija
32/44 |
20.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

1) kalkkuna

2) wanhan ajan makaronilaatikko (lihaton)

3) lihapulla

4) perunasalaatti

5) italiansalaatti

6) kotikalja?

Meillä paistetaan kinkku/kalkkuna ja leivotaan limppua. Perunoita jossain muodossa. En ole ikinä tykännyt joululaatikoista. Aattona ja joulupäivänä syömme sukulaisten luona, siellä on tarjolla "kaikkea mahdollista" aina riisipuurosta ja sekahedelmäsopasta alkaen, itsetehtyinä juustoa ja salaatteja myöten.

Vierailija
33/44 |
20.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omat valintani olisi

-Kinkku

-Lanttulaatikko

-Peruna

-Karjalanpiirakat

-Salaatti

-Luumurahka

Vierailija
34/44 |
20.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai sinappi ole mikään ruokalaji? Tai aurajuusto? Outoa ja mielestäni vähän keinotekoista karsia tuolla tavoin. Entäs suola ja pippuri? 

Vierailija
35/44 |
20.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kai sinappi ole mikään ruokalaji? Tai aurajuusto? Outoa ja mielestäni vähän keinotekoista karsia tuolla tavoin. Entäs suola ja pippuri? 

Miksi ihmiset ottaa tämän aloitukseni noin kamalan vakavasti? Kirjoitin vain ne listat, mitä itse sanoin ja mitä mieheni sanoi ja mies nyt sanoi sinappi. Ja halusin kuulla mitä muut valitsisi utelias ihminen kun olen. Ap

Vierailija
36/44 |
20.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

-Kinkku

-Toinen kinkku

-Kolmas kinkku

-Neljäs kinkku

-Viides kinkku

-Sinappia, jos joku vaikka haluaa sitä kinkun kanssa

Vierailija
37/44 |
20.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin ja entäs vaikka kuola tai tippuri?

Vierailija
38/44 |
20.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Graavisiika

Saaristolaisleipä

Skagenröra

Kinkku

Perunalaatikko

Lanttulaatikko

Siinä 6 ruokalajia. Lisäksi vähän jotain vihreää, esim.säilykeherneitä, suolakurkkuja, salaatin lehteä, kirsikkatomaatteja. Ja sinappia, joku herkullinen juusto ja kuivattuja luumuja. Tämä viimeinen lista ei vaadi vaivannäköä, senkin vaan hakee kaupasta.

Vierailija
39/44 |
20.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylmäsavulohirulla

Saaristolaisleipää smetanalla ja mädillä

Graavilohta

Savuhaukitahnaa kananmunalla

Kinkku

Perunalaatikko

Joo, oon enempi kalaihmisiä, mutta perunalaatikko menee kinkun kans.

Vierailija
40/44 |
20.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Graavisiika

Saaristolaisleipä

Skagenröra

Kinkku

Perunalaatikko

Lanttulaatikko

Siinä 6 ruokalajia. Lisäksi vähän jotain vihreää, esim.säilykeherneitä, suolakurkkuja, salaatin lehteä, kirsikkatomaatteja. Ja sinappia, joku herkullinen juusto ja kuivattuja luumuja. Tämä viimeinen lista ei vaadi vaivannäköä, senkin vaan hakee kaupasta.

Huijaat. Tuossa oli yli kuusi. Siinä oli ainakin 10.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi kuusi