Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Riisuttu joulupöytä?

Vierailija
20.11.2019 |

Jos saisit laittaa jouluaaton pääaterialla vain kuutta eri ruokalajia jouluruoaksi, niin mitä laittaisit?

Sovittiin miehen kanssa, että karsitaan iso osa jouluruoista pois ja katetaan pöytään vain kuusi eri ruokalajia. Mutta ei päästä sopuun mitkä. Minä haluan perunaa, sienisalaattia, graavilohta, silliä, aurajuustoa ja rosollia. Mies taas haluaa kinkkua, perunaa, lanttulaatikkoa, perunalaatikkoa, porkkanalaatikkoa, sinappia.

Kommentit (44)

Vierailija
1/44 |
20.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi karsitte, jos molemmat haluavat erilaista? Eikö edes jouluna voi olla jokaiselle jotain?

Vierailija
2/44 |
20.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Graavilohi

Graavisiika

Perunalaatikko

Perunat

Mäti

Sipulisilppu

Löytyisikö teille kompromissi, kumpikin valitsee 4, eli yhteensä tulisi 8?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/44 |
20.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä miksi pitää karsia tai tehdä kompromisseja varsinkin kun nuo ei ees oo mitenkään kalliita tms

Vierailija
4/44 |
20.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tuostakin saa kivan riidan aikaiseksi👍

Vierailija
5/44 |
20.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi tämän vielä peruakin. Idea oli vain, että päästään mahdollisimman pienellä vaivalla joulu. Mutta yllätti, että miehen suosikit oli aivan eri kuin minun. Tai sitten tosiaan molemmat valitsee 4. Mutta en halua luopua mistään noista mitä haluan :D . Ap

Vierailija
6/44 |
20.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rosolli

Lanttulaatikko

Silli

Kylmäsavulohi

Sienisalaatti

Kinkun kastike

Nuo tärkeysjärjestyksessä.

Vierailija
7/44 |
20.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

- kinkku

- perunalaatikko

- graavilohi

- sienisalaatti

- rosolli

- lanttulaatikko

Vierailija
8/44 |
20.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi tämän vielä peruakin. Idea oli vain, että päästään mahdollisimman pienellä vaivalla joulu. Mutta yllätti, että miehen suosikit oli aivan eri kuin minun. Tai sitten tosiaan molemmat valitsee 4. Mutta en halua luopua mistään noista mitä haluan :D . Ap

Kumpikin hommaa omansa? Ei tule toiselle vaivaa.

Vierailija
9/44 |
20.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rosolli

Lanttulaatikko

Silli

Kylmäsavulohi

Sienisalaatti

Kinkun kastike

Nuo tärkeysjärjestyksessä.

Syötkö kinkkukastikkeen mutta et kinkkua?

Vierailija
10/44 |
20.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Graavilohi, keitetty peruna, kinkku, perunalaatikko ja punkku. Näköjään pärjäisin viidelläkin. Harvoin mahtuu mitään jälkiruokaakaan. Ehkä sitten snapsi tuon kraavilohen kanssa.

Vierailija
11/44 |
20.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kumpikin hommaa omansa? Ei tule toiselle vaivaa.

Ollaan ekaa joulua kaksin (aiemmin oltu jomman kumman suvun kanssa) ja vietetään se mökillä, jossa pieni ja huono keittiö, niin siksi puhuttiin, että pienimmän vaivan kautta. Mutta kyllä me varmaan yhdessä ne ruoat laitetaan kunhan päätetään mitä laitetaan. Ja tosiaan, voi tämän idean peruakin ja nähdä ison vaivan, ehtii vielä miettiä. Ap

Vierailija
12/44 |
20.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laittakaa nakukakku pöytään. 

Riita ratkaistu. 

Vierailija
13/44 |
20.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoitin siis, että nakukakku on varmasti tarpeeksi riisuttu malli. ;)

Vierailija
14/44 |
20.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Quorn-kinkku, härkis-laatikkoa ja kasvisrosollia ilman lihaa.

15/44 |
20.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valtsisin

- kinkun/kalkkunan/lampaanpaistin

- lanttulaatikon

- sienisalaatin

- graavilohen

- graavisiian

- kinkun kanssa sinapin / kalkkunan tai lampaan kanssa paistikastikkeen

Vierailija
16/44 |
20.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla olisi:

- kinkku

- lanttulaatikko

- perunalaatikko

- bataattilaatikko

- perunat

- sienisalaatti

Miehellä olisivat:

- mäti lisukkeineen

- graavilohi

- silli

- kinkku

- porkkanalaatikko

- herneet

Emme edes harkitse mitään lyhennettyä listaa. Jouluna pitää voida nauttia.

Vierailija
17/44 |
20.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No syötte sitä perunaa, kerran se käy molemmille.

Vierailija
18/44 |
20.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kyllä aion tänä jouluna vähentää.. ei niin montaa eri salaattia ainakaa mitä kaikki syö vain sen yhden lusikallisen. Ja muutenkin aina jouluna menee ruokaa roskiin mikä on ihan kamalaa! Ja aina myös siihen ruokaanki saa upotettua aiks paljon rahaa.. tänä jouluna kyllä paaljon yksinkertaisemmin :)

Vierailija
19/44 |
20.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen luopunut kinkusta ja laatikoista. Meillä on runsas alkupalapöytä, jossa on kaloja, mätejä ja äyriäisiä eri lailla laitettuna, jotain lihaleikkeitä, juustoja, vihanneksia eri tavalla. Lisäksi alkukeitto ja lopuksi joku hyvä jälkiruoka. Kaikki tulee syödyksi.

Vierailija
20/44 |
20.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me käydään anopilla syömässä yleensä jouluruoka. Ehdotin jo vuosia sitten että voi halutessaan karsia ruokien määrää. Kerroin että meidän perheelle on tärkeitä kinkku, peruna, maksalaatikko, porkkanalaatikko, joku salaatti tai esim porkkanaraaste. Noista me viedään pöytään kinkku ja maksalaatikko. Lisäksi anoppi tekee aina muutakin mutta nykyään ei niin monia lajeja. Ei sitä joulunakaan jaksa syödä määräänsä enempää. Lisäksi on jaettu ruokia eri kerroilla eli kaikkea ei ole pakko tarjota samalla aterialla vaan esim riisipuuro voi hyvin olla jo aamulla tai joulupäivän aamuna jne.

Ennen anopilla oli karjalanpaistia, salaatteja, puuroa, soppaa, täytekakkuja, joulutorttuja jne. Ja sitten suurin osa jäi syömättä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan viisi