Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Käyttekö naiset papaseulonnoissa?

Vierailija
20.11.2019 |

Ikäsi ja oletko aina mennyt seulontaan, kun on ikäkausikutsu tullut? Nykyisin viiden vuoden välihän riittää, jos tulokset on normaalit.

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
20.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

42 ja viimeisimmän seulonnan jätin väliin kun oli vajaa vuosi aiemmin otettu papa ja pari viikkoa ennen poistettu kohtu. Seuraavaan menen kyllä taas.

Vierailija
22/35 |
20.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No eipä ole syytä käydä, kun en ole seksuaalisesti aktiivinen. Ensimmäisen kutsun myötä kävin, kun kerran pyydettiin. Hoitaja ei pystynyt piilottamaan hämmästystään tällaisesta ”omituisesta” elämäntavasta. Lähetti takaisin kotiin, mutta pyysikin vielä takaisin kokeeseen. Ei kai halunnut ottaa riskiä syyllisyydestä, jos nyt kuitenkin jotain tällaiseltakin henkilöltä löytyisi. No ei löytynyt. Uudestaan en ole kuitenkaan mennyt, sen verran nöyryyttävältä tuo tuntui.

Sama. Kutsu tuli, mutta seksuaalisesti täysin kokemattomana peruin ajan. Hoitaja alkoi kyllä inttää, että kannattaa silti käydä, mutten tajua miksi...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
20.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai menen. Jopa siinä välissä omakustanteisesti.

Vierailija
24/35 |
20.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käy. Yksi kumppani elämän aikana, samoin itse olen mieheni ensimmäinen ja ainoa kumppani. Ei olla mitään uskiksia, näin vaan kävi.

Jos olisi enemmän kumppaneita takana, kävisin kyllä mutta nyt hpv-infektion mahdollisuus olisi vain siinä tapauksessa, että mies olisi pettänyt, enkä jaksa uskoa siihen.

Vierailija
25/35 |
20.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

luin peppuseulonnoissa...

Vierailija
26/35 |
20.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole käynyt sen jälkeen, kun kohtu ja kohdunkaula poistettiin 52-vuotiaana. En oikein tiedä, mitä multa tutkittaisiin.

Mulle tehty sama operaatio jo 42 vuotiaana mutta käyn silti, näkyy myös jos emättimessä jotain poikkeavaa. Olen 48v.

Vierailija
28/35 |
20.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, mieluummin maksan siitä, että yksityinen gynekologi ottaa sen. Tuntuu paljon mukavammalta, eihän sitä edes yhtään niissä joukkoseulonnoissa tiedä mikä tyyppi sen näytteen ottaa. Omalla kohdalla on sellainen ongelma, että en esim. pystyisi riisuutumaan miespuolisen labratyöntekijän edessä.

Vierailija
29/35 |
20.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai! 30-vuotiaasta asti ja nyt olen 50 v. Enää taitaakin tulla vain pari kutsua.

Onhan tuo nyt helpohko tapa tsekata viiden vuoden välein että kaikki kunnossa. Ja ilmainen.

Ja kaikki labratyöntekijät ovat ottaneet ihan hellästi näytteen ja olleet naisia.

Vierailija
30/35 |
20.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä käyn pappaseulonnoissa.

Vierailija
31/35 |
20.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole käynyt seulonnassa. Enkä koskaan menekään.

N31

Vierailija
32/35 |
20.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmeessä otsikon kysymyksessä mainitaan erityisesti naiset? Näyttäkää mulle mies, joka on käynyt papaseulonnassa.

Transsukupuoliset miehet. Heille myös tulee kutsut siihen asti, kunnes juridinen sukupuoli on muutettu.

Vierailija
33/35 |
20.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

37 käyn. Olen käynyt nuoresta alkaen. Etenkin tärkeää kun suvussani on kohdunrungon syöpää.

Vierailija
34/35 |
20.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No eipä ole syytä käydä, kun en ole seksuaalisesti aktiivinen. Ensimmäisen kutsun myötä kävin, kun kerran pyydettiin. Hoitaja ei pystynyt piilottamaan hämmästystään tällaisesta ”omituisesta” elämäntavasta. Lähetti takaisin kotiin, mutta pyysikin vielä takaisin kokeeseen. Ei kai halunnut ottaa riskiä syyllisyydestä, jos nyt kuitenkin jotain tällaiseltakin henkilöltä löytyisi. No ei löytynyt. Uudestaan en ole kuitenkaan mennyt, sen verran nöyryyttävältä tuo tuntui.

Sama. Kutsu tuli, mutta seksuaalisesti täysin kokemattomana peruin ajan. Hoitaja alkoi kyllä inttää, että kannattaa silti käydä, mutten tajua miksi...

Miksi alapeukut? Voisiko joku selittää, miten ihmeessä minulla olisi HPV?

Vierailija
35/35 |
20.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmeessä otsikon kysymyksessä mainitaan erityisesti naiset? Näyttäkää mulle mies, joka on käynyt papaseulonnassa.

Transsukupuoliset miehet. Heille myös tulee kutsut siihen asti, kunnes juridinen sukupuoli on muutettu.

Ei transsukupuolinen mies ole mies.