Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tukiverkoton yh ja vaativa työ, jossa matkustamista?

Vierailija
20.11.2019 |

Olen tukiverkoton yh, tai pian yh. Olen vielä hoitovapaalla, mutta ihan juuri pitää palata työelämään takaisin. Mies päätti ottaa minusta eron, koska perhe-elämä ei kiinnostakaan (vaan näköjään muut naiset kiinnostaa enemmän, tämä selvisi eroilmoituksen jälkeen). Vielä ollaan paperilla naimisissa, mutta ei enää asuta samassa asunnossa. Miestä ei ilmeisesti kiinnosta tavata lasta kuin yksittäisiä päiviä välillä, ei koskaan yöksi halua pientämme luoksensa.

Minulla on kuitenkin vaativa työ, jossa on välillä työmatkoja, iltakokouksia ja sellaisia. Ja meidän elämässä ei ole mitään mummoloita, jonne lapsen saisi. Yritän katsella uutta työpaikkaa, mutta sen pitäisi olla sitten iso downgreidaus, koska oman alani nykyisen tason työt on tällaisia, että pitää matkustaa ja on iltaisinkin kaikki kokouksia ja vastaavia.

Neuvoja kellään tällaiseen tilanteeseen? Irtisanoudunko ilman uutta työtä, koska en kai voi nykyiseenkään työhön palata, kun minne laitan lapsen? Ja kuinka helppoa on saada matalamman tason työ kun syynä siihen on vain lapsi ja se että on yh?

Kommentit (100)

Vierailija
1/100 |
20.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voithan sinä palkata kotiin hoitajan. Sitä tehtiin ennen paljon enemmän.Miksiköhän tätä ei käytetä ennä niin paljoa?  Meillä oli joskus hoitaja kotona, kun olin lapsi.

Vierailija
2/100 |
20.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletan että saat myös kohtalaista palkkaa ja mieheltä elatustukea? Olisko mahdollista tällaisiksi ilta kokous ym ajoiksi palkata lastenhoitajaa? Kehoitan myös neuvottelemaan ensin työnantajan kanssa, luulis että jonkun verran joustoa löytyy myös sieltä päästä. Irtisanoutuminen kuulostaa aika radikaalilta toimelta yhtäkkiseltään..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/100 |
20.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voithan sinä palkata kotiin hoitajan. Sitä tehtiin ennen paljon enemmän.Miksiköhän tätä ei käytetä ennä niin paljoa?  Meillä oli joskus hoitaja kotona, kun olin lapsi.

Minun palkka ei ole mikään suuren suuri (olen julkisella puolella töissä) ja ne työmatkat on kuitenkin aina useamman vuorokauden kestoisia. Ei ole mahdollista palkata hoitajaa kotiin esim. ma-pe, se olisi aivan liian kallista. Tietenkin joskus voin kahdeksi tunniksi iltakokouksen takia palkata hoitajan, mutta niitäkin on melkein joka viikko. Ap

Vierailija
4/100 |
20.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletan että saat myös kohtalaista palkkaa ja mieheltä elatustukea? Olisko mahdollista tällaisiksi ilta kokous ym ajoiksi palkata lastenhoitajaa? Kehoitan myös neuvottelemaan ensin työnantajan kanssa, luulis että jonkun verran joustoa löytyy myös sieltä päästä. Irtisanoutuminen kuulostaa aika radikaalilta toimelta yhtäkkiseltään..

Palkka 3700 brutto, ei se kovin hyvä palkka ole. Mieheltä varmasti tulee lapselle elatustuki, kunhan avioero astuu voimaan, mutta eiköhän se mene ihan lapsen kuluihin. Työnantaja luultavasti joustaa vähän, mutta kun työn sisältö on sellainen, että iltakokoukset ja matkat on ihan olennainen osa työtä, niin ei niitä voi työnantaja siitä poistaakaan. Ap

Vierailija
5/100 |
20.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai se mies ottaa sen lapsen kun sina olet tyomatkoilla. On se senkin lapsi. 

Vierailija
6/100 |
20.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun palkka ei ole mikään suuren suuri (olen julkisella puolella töissä) ja ne työmatkat on kuitenkin aina useamman vuorokauden kestoisia. Ei ole mahdollista palkata hoitajaa kotiin esim. ma-pe, se olisi aivan liian kallista. Tietenkin joskus voin kahdeksi tunniksi iltakokouksen takia palkata hoitajan, mutta niitäkin on melkein joka viikko. Ap

No sitten täytyy ajatella realistisesti, että sinä et voi palata enää tuohon työhön.

Vierailija
7/100 |
20.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

treffit kirjoitti:

Totta kai se mies ottaa sen lapsen kun sina olet tyomatkoilla. On se senkin lapsi. 

Niin minäkin ajattelin ensin, mutta milläs pakotat kun ei sitä näy kiinnostavan muu kuin uusi sinkkuelämä?

Vierailija
8/100 |
20.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasten kotiin?

Vierailija
9/100 |
20.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

treffit kirjoitti:

Miten niin "totta kai"? Ei sen miehen ole pakko ottaa lastaan ollenkaan, jos ei halua.

Vierailija
10/100 |
20.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No sitten täytyy ajatella realistisesti, että sinä et voi palata enää tuohon työhön.

Siksi sitä irtisanomista pohdinkin. Mutta mietin, että kuinka helposti työttömänä saa helpomman ns. matalamman tason työn, kun cv on kuitenkin täynnä vaativia töitä? Ap

Vierailija
11/100 |
20.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisitkohan kysyä jostain verkostosta, vaikka joku totaali-yh:iden faceryhmä? Et ole varmasti ainoa.

Vierailija
12/100 |
20.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos työ on sinulle tärkeää, niin pidä siitä kiinni. Vie lapsi isälleen. Ei kannata riitelyn tai sen tapaisen takia ainakaan sisuuntua ja ottaa lapsta 100 prosenttisesti omalle vastuulleen, siitä kärsit itsekin. 

13/100 |
20.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei noin heikolla palkalla mitään iltatöitä ja työmatkoja tehdä.

Vai maksetaanko niistä sinulle erikseen? Millaista päivärahaa saat työmatkoista ja onko se verotonta?

Missä on hippejä ja hamppua, siellä tarvitaan Nokian kumipamppua

Vierailija
14/100 |
20.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä jätä työtäsi. Karenssi pamahtaa 5 vk. Tulet olemaan köyhä äiti ja aikanaan köyhä eläkeläinen.

Vierailija
15/100 |
20.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lasten kotiin?

Enköhän minä ennemmin luovu työstä. Ap

Vierailija
16/100 |
20.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusa kannattaisi ainakin ottaa asia puheeksi esimehen kanssa. - Äl nyt ainakaan "heti" irtisano iseäsi. - Ja uleiaisiuudesta mikä on (julkisen puolen) työ, jossa joutuisi olemaan useita päiviä töissä kaukana kodin ulkopuolella mahdollisuua palata välillä kotiin, ilman, että tästä saisi kunnollisen korvauksen?

Vierailija
17/100 |
20.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä ota oikeasti lopareita. Olen itsekin yh ja työt ovat hoituneet miten milloinkin, mutta olisi ankeaa olla työtön. Rahaa kutenkin tarvitsee.

Vierailija
18/100 |
20.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Au pair tai kimppa-asuminen toisen yyhoon kanssa

Vierailija
19/100 |
20.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kakkahattutäti kirjoitti:

Ei noin heikolla palkalla mitään iltatöitä ja työmatkoja tehdä.

Vai maksetaanko niistä sinulle erikseen? Millaista päivärahaa saat työmatkoista ja onko se verotonta?

Iltakokouksista ei makseta, koska on liukuva työaika klo 20 asti ja ne kokoukset päättyy ennen sitä eikä meidän alalla ole mitään iltalisiä. Työmatkoista saa sen tavallisen päivärahan, ei mitään extraa. Ja kyllä muuten tehdään iltakokouksia ja työmatkoja tällä palkalla julkisella puolella. Ap

Vierailija
20/100 |
20.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkäikäinen lapsi / lapset? 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä kolme