Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työkyvyttömyyseläkkellä sairaudesta, eikä koskaan varaa mihinkään

Vierailija
20.11.2019 |

Olen nyt päätynyt lopputulokseen, että minun elämäni ei ole elämisen arvoista. Ymmärtäisin tämän köyhyyden kurimuksen, jos olisin itse syypää (alkoholi, itseaiheutettu sairaus jne) tähän tilanteeseen, mutta kun en ole. En enää jaksa mennä leipäjonoon, enkä mitään muutakaan. Olen kipeä ja lopen uupunut. Muita, jotka eivät enää jaksa ”tyytyä tilanteeseen”, tai ”elää nyt vain näin kun en ole mahdollisuutta muuhunkaan”?

Kommentit (230)

Vierailija
21/230 |
20.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä tässä kokopäivätyössä käyvällä pienituloisellakaan ole varaa "laitattaa itseään " . Kaiken kun maksaa itse, on myös rahat loppu, lisäksi saa raahautua töihin pimeässä räntäsateessa . Kohta 30 v on töissä käyty ja pieni eläke odottaa, jos hengissä silloin vielä on. Onneksi oma asunto silloin maksettu, tosin tukiahan on vaikea saada, kun on asunnon itselleen säästänyt.

Vierailija
22/230 |
20.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähän on yhdyttävä, harvinaista että joku sen kehtaa ääneen sanoa. Ei tämä elämää ole, eikä tässä ole mitään järkeä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/230 |
20.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi eläminen on vapaaehtoista.

Vierailija
24/230 |
20.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä saan takuueläkettä ja koen kyllä, että elämä on elämisen arvoista. Olen kiitollinen siitä, että olen selvinnyt hengissä itsemurhayrityksestä.

Vierailija
25/230 |
20.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitä se kyllä on, mutta yhteiskunta syyllistää myös sen lopettamisesta aika rajusti. Sen lisäksi, että narisee nonstopina ”köyhien elättämisestä”. Kuten joku tuolla sanoikin; ei tämä ole elämisen arvoista.

Vierailija
26/230 |
20.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä saan takuueläkettä ja koen kyllä, että elämä on elämisen arvoista. Olen kiitollinen siitä, että olen selvinnyt hengissä itsemurhayrityksestä.

Jaa.

Vierailija
27/230 |
20.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mää saan pelkkää peruspäivärahaa kun en ole tarpeeksi sairas eläkkeelle.

Revi siitä. Sula kroisoksella melkeinpä tuplatulot.

Vierailija
28/230 |
20.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta kun ei uskalla tappaa itseään eikä suomessa saa eutanasiaa. Eikö poliitikkojen kannattaisi hyväksyä eutanasiaa? Uskon että meitä olisi aika paljon jotka sen haluaisivat ja sehän olisi yhteiskunnalle selvää säästöä.

Vierailija
29/230 |
20.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kurja.

Pystytkö yhtään tekemään töitä?

Tilannettasi auttaisi jos jaksaisit tehdä töitä vaikka vain 2 tuntia viikossa. Se olisi kaikki lisätuloa.

t. Toinen samassa jamassa oleva.

Vierailija
30/230 |
20.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta kun ei uskalla tappaa itseään eikä suomessa saa eutanasiaa. Eikö poliitikkojen kannattaisi hyväksyä eutanasiaa? Uskon että meitä olisi aika paljon jotka sen haluaisivat ja sehän olisi yhteiskunnalle selvää säästöä.

Tätä olen useaan otteeseen ehdottanut - ja tullut suuresti paheksituksi. Ei ainoastaan vaikeasti sairaat, joiden kivunlievitys on maassamme asteella naurettavuus, vaan tosiaan meille muillekin sairaille, jotka lusimme loputonta köyhyyskakkuamme ilman mahdollisuutta parmpaan: eutanasia. Edullisin vaihtoehto. Mikä tässä mättää? Nauttiiko joku sadistisesti nähdessään meidän kurjuuttamme? Me _olemme_ se teidän ikuinen elättettävänne, emmekä edes tätä holokaustia halua!

Vierailija
31/230 |
20.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tätä olen useaan otteeseen ehdottanut - ja tullut suuresti paheksituksi. Ei ainoastaan vaikeasti sairaat, joiden kivunlievitys on maassamme asteella naurettavuus, vaan tosiaan meille muillekin sairaille, jotka lusimme loputonta köyhyyskakkuamme ilman mahdollisuutta parmpaan: eutanasia. Edullisin vaihtoehto. Mikä tässä mättää? Nauttiiko joku sadistisesti nähdessään meidän kurjuuttamme? Me _olemme_ se teidän ikuinen elättettävänne, emmekä edes tätä holokaustia halua!

Mä olen tullut tässä vuosikymmenten aikana siihen tulokseen, että parempiosaiset nauttivat sadistisesti, kun köyhä ja sairas ei saa eutanasiaa.

Vierailija
32/230 |
20.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olen tullut tässä vuosikymmenten aikana siihen tulokseen, että parempiosaiset nauttivat sadistisesti, kun köyhä ja sairas ei saa eutanasiaa.

Jotain tällaista. Hirveä itku ja parku ”elättämisestä”, mutta omankäden kautta ei saa kuolla, kaikkeen pitäisi tyytyä, pyhällä hengellä elää ja pahin: eutansia - sitä Ei Voi Sallia! Onhan se nyt nähtävä kuinka joillakin menee tosi huonosti!

Vierailija
33/230 |
20.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitäisikö se ihan viimeinen vaihtoehtokin paitsi yhteiskunnan maksaa myös aktiivisesti tarjota? Ja jos tarjoaisi niin ei voisi mennä, kun ei ole ilmaista taksikyyti. Jos olisi sekin niin jäisi välistä kun olisi itse pitänyt muistaa herätä ajoissa.

Oikeasti. Elämä on lahja.

Vierailija
34/230 |
20.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitäisikö se ihan viimeinen vaihtoehtokin paitsi yhteiskunnan maksaa myös aktiivisesti tarjota? Ja jos tarjoaisi niin ei voisi mennä, kun ei ole ilmaista taksikyyti. Jos olisi sekin niin jäisi välistä kun olisi itse pitänyt muistaa herätä ajoissa.

Oikeasti. Elämä on lahja.

No höpö höpö! Olitko se sinä joka kailotti tuota keskitysleirin porteilla. ”Lahja!” Kehtaat, hyväkäs.

Vierailija
35/230 |
20.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minimituloilla voi juuri ja juuri elää mutta jos tulee vähänkin isompi meno kuten vaikka pitäisi ostaa silmälasit tai pyykkikone hajoaa ja talossa ei ole pesutupaa niin kusessa ollaan.

Eikä kyse ole edes mistään ”kusessa olosta”. On paitsi aivan kaikesta. Kaikesta siitä, mikä terveille on mahdollista. En halua jatkaa näin, en näe hengissä pysymisessä itseisarvona mitään järkeä. Laaduton elämä on laadutonta, ala-arvoista.

Silti meille aina uskotellaan että täällä Suomessa on asiat hyvin, eikä meillä ole todellista köyhyyttä.

Vierailija
36/230 |
20.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minimituloilla voi juuri ja juuri elää mutta jos tulee vähänkin isompi meno kuten vaikka pitäisi ostaa silmälasit tai pyykkikone hajoaa ja talossa ei ole pesutupaa niin kusessa ollaan.

Eikä kyse ole edes mistään ”kusessa olosta”. On paitsi aivan kaikesta. Kaikesta siitä, mikä terveille on mahdollista. En halua jatkaa näin, en näe hengissä pysymisessä itseisarvona mitään järkeä. Laaduton elämä on laadutonta, ala-arvoista.

Silti meille aina uskotellaan että täällä Suomessa on asiat hyvin, eikä meillä ole todellista köyhyyttä.

Joskus joku nenäpäivä tms keräys voisi mennä oman maan sairauden ja köyhien hyväksi.

37/230 |
20.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko kukaan puhua niistä faktoista? Eli ne summat kiitos?

Missä on hippejä ja hamppua, siellä tarvitaan Nokian kumipamppua

Vierailija
38/230 |
20.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paitsi että eutanasiaa vastustavat eniten ne, jotka pelkäävät sen johtavan yhteiskunnalle hyödyttömien ja/tai kustannuksia aiheuttavien yksilöiden eliminoimiseen. Parempiosaisillehan olisi vain hyvä, jos eliminointi tosiaan tapahtuisi. 

Vierailija
39/230 |
20.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kakkahattutäti kirjoitti:

Saat ilmeisesti kuitenkin eläkettä?

Ja asumistuki ja tt-tuki?

Miksi ne eivät riitä?

Nuo ovat aika lailla toisistaan riippuvia ja toisiaan pois sulkevia etuuksia.  Tutustu järjestelmään.

Vierailija
40/230 |
20.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olethan hakenut eläkkeensaajan hoitotukea? Jos sinulla on lääkekuluja, sairaalakuluja, tai vaikka kuluja hoitoihin matkaamisesta, olet siihen oikeutettu.

Hakemuksen täyttäminen voi olla hankalaa, mutta siihenkin saa apua vaikka sairaalan sosiaalityöntekijältä.

Terveisin; toinen nuori takuueläkeläinen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme seitsemän