Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mihin pakata ruokalahjat?

Vierailija
19.11.2019 |

Ajattelen tehdä joululahjaksi itse tehtyjä juttuja, esimerkiksi jonkinlaisia pikkuleipiä, karkkeja (toffee, Rocky road), muita pikkuherkkuja. Ehkä jotain hilloakin. Erityisesti mietin mihin pakata esim keksit ja karkit? Olisi kiva jos ne näkyisivät päälle päin. Kuitenkin ideana tässä on päästä suhteellisen edullisilla kustannuksella (olen opiskelija), niin monen euron pakkauskustannukset per lahja eivät ole toivottavia. Ajatuksena siis, että annan 3-4 ”tuotetta” per lahjan saaja.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
19.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä löysin pinterestistä ohjeen, missä pahvisesta kertakäyttölautasesta oli taiteltu astia/rasia. Päälle sellofaanikääre.

Vierailija
2/15 |
19.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan vaan elmukelmuun ja rusetti siihen. tai johonkin muuhun vastaavaan läpinäkyvään muoviin.

pakkaus kumminkin menee roskiin

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
19.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos. Voiko sellofaani olla suorassa kosketuksessa Elintarvikkeiden kanssa?

Vierailija
4/15 |
19.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellofaani ei suojaa keksejä ulkoisilta iskuilta, kertakäyttölautanen kannattanee laittaa pohjalle.

Itse olisin ehdottanut halpoja pakastusrasioita. Ne voi halutessaan tiskata ja käyttää uudestaan. Tai jos samalle hlölle annat jotain hilloa lasipurkissa, voisiko keksit ja toffeet olla toisessa, isommassa lasipurkissa? Samanlaiset kangaskannet/nauhat/etiketit purkkeihin. Toisaalta lasipurkin pitäisi olla niin iso, että käsi mahtuu sisälle, niitä ei halvalla myydä.

Vierailija
5/15 |
19.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasisia säilykepurkkeja jos löytyis varastoista...siihen voi tehdä nätin kannen vaikka jostain kankaasta ja kiertää narun ympäri, jotta pysyy.

Vierailija
6/15 |
19.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sellofaani ei suojaa keksejä ulkoisilta iskuilta, kertakäyttölautanen kannattanee laittaa pohjalle.

Itse olisin ehdottanut halpoja pakastusrasioita. Ne voi halutessaan tiskata ja käyttää uudestaan. Tai jos samalle hlölle annat jotain hilloa lasipurkissa, voisiko keksit ja toffeet olla toisessa, isommassa lasipurkissa? Samanlaiset kangaskannet/nauhat/etiketit purkkeihin. Toisaalta lasipurkin pitäisi olla niin iso, että käsi mahtuu sisälle, niitä ei halvalla myydä.

lasipurkit on turhat, menee vaan kaapin pohjalle lojuu tai suoraan roskiin.

Vierailija
7/15 |
19.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos laitat lasipurkkiin pidä huolta ettei ole etikka purkki. Haju ei lähde millään pesulla / liotuksella eikä etikalle maistuvat / haisevat namit oo herkkua

Vierailija
8/15 |
19.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasipurkkeihin, joita tulee elintarvikkeista: oliiveista, etikkakurkuista jne.

Kannen päälle kaunis kangaspala/kakkupaperi, jonka laitat ensin kuminauhalla, sitten silkkinauhalla/lahjanauhalla/vanhasta kankaasta/vaatteesta leikatulla suikaleella kiinni.

ei tarvitse ostaa kalliita sellofaaneja yms.

Jos sinulla ei itsellä ole lasipurkkeja, niin laita kerrostalon ensimmäiseen kerrokseen laatikko, johon toivot lasipurkkeja. Liian pienet laitat sitten kierrätykseen.

Tai sitten pahvilautanen, jonka laitat kinkun/kanan yms paistopussiin. Näitä on helpomi käyttää kuin sellofaanirullaa. Lisäksi toinen voi vielä käyttää sitä ruoanlaittoon halutessaan.

Joissain marketeissa on myytävänä paperisia eväsleipäpusseja. Näihin voi laittaa elintarvikkeita. Päälle jokin hieno, netistä tulostettu etiketti/jouluinen kiiltokuva.

Vierailija
9/15 |
19.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaunis pahvilautanen. Tai taittele pahvista rasia tms, ohjeita löytyy netistä. Sellofaani ympärille tai pistä sellofaani pussiin (askartelukauppoissa myydään).

Vierailija
10/15 |
19.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylmälaukkuun ja se kauniiseen lahjapaperiin.

Vierailija
11/15 |
19.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylmäkallet messiin kirjoitti:

Kylmälaukkuun ja se kauniiseen lahjapaperiin.

Lisään vielä että ei ne styroksiset peruskylmälaukut paljon maksa.

Vierailija
12/15 |
19.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

lasipurkit on turhat, menee vaan kaapin pohjalle lojuu tai suoraan roskiin.

Entä sitten? Pakkaukseksi se on tarkoitettu siinä missä sellofaanikin. Sisältö lahjaksi. Jos purkkeja löytyy jostain käytettyjä, niin ne saa varmaan ilmaseksi, ei siis haittaa kierrätykseen meno. Koristelee nätiksi. Voisin itse hyvin säästääkin kauniin purkin ja laittaa sisälle vaikka koristevalot, joulukukan, joulupalloja, käpyjä jne koristeeksi. Sellainen valkoisella maalilla maalattu talvimaisema olisi ihana, lumihanget, tykkylumien peittämät kuuset ja jotkut pupun jäljet...

Vierailija
13/15 |
19.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos ideoista! :) Lasipurkit Säilykkeitä ovat hyvä idea - harmi että säilykkeitä tulee itse käytettyä vähän ja olen purkit kierrättänyt... Jatkossa pitää säästää niitä. Mitä mieltä olette jos ostaa kierrätyksestä kauniita juomalaseja ja siihen päälle paperi tai kangas? Laseja saa alkaen 10 senttiä eli paljon halvempi kuin ostaa uusi purkki kaupasta. Tietysti ehjä, siisti ja huolella pesty 😆 ap

Vierailija
14/15 |
19.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos ideoista! :) Lasipurkit Säilykkeitä ovat hyvä idea - harmi että säilykkeitä tulee itse käytettyä vähän ja olen purkit kierrättänyt... Jatkossa pitää säästää niitä. Mitä mieltä olette jos ostaa kierrätyksestä kauniita juomalaseja ja siihen päälle paperi tai kangas? Laseja saa alkaen 10 senttiä eli paljon halvempi kuin ostaa uusi purkki kaupasta. Tietysti ehjä, siisti ja huolella pesty 😆 ap

Hyvä idea minusta.

Vierailija
15/15 |
19.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupoissa on nättejä pahvisia kertakäyttörasioita elintarvikkeille, siellä missä on leivinpaperit ja kertakäyttöastiat. Pikkuleivät sellaisiin ja sellofaania päälle, niin tulee kivoja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi kahdeksan