Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voi luoja toi emmi granludin biisi. Menee jo tuksutasolle.

Vierailija
19.11.2019 |

Biitti ei oo mistään kotoisin, ei mee ollenkaan sanat sen mukaankaan.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
19.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Granlund*

Vierailija
2/17 |
19.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa lo-fi indie popilta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
20.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi näiden "lätkävaimojen" pitää myös tunkea itsensä julkisuuteen? Mikseivät voi vain olla "taviksia" vaikka miehensä ovat julkimoita. Mutta ei, on päästävä itsekkin parrasvaloihin, kotielämä ei näköjään riitä. Tietysti väkisinkin mukaan tulee kaupanpäälle vähän julkisuutta miehen myötä, mutta miksi tarvitsee vielä siihen omaan parrasvaloihin päästä? Eikö kelpaa elämä toisen vaimona? Voihan sitä lasten jälleen tehdä vaikka tavallisia töitä tms jos kaipaa omaa juttuaa. Mutta monilla tuntuu olevan, että kaipaa huomiota omalle kohdalleen. Itse eläisin hiljaiseloa.

Vierailija
4/17 |
20.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huoks! Mä en aina jaksaisi näitä itseään selkääntaputtelijoita ja "onnistujia". Pitääkö olla kamalan iloinen jonkun keskitasoa huonomman idean ja esityksen puolesta?

Vierailija
5/17 |
20.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on siltä vain pelkkää huomionhakua, eli suomeksi huomiohuoramista.

Vierailija
6/17 |
20.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olin eniten yllättynyt siitä, että se oli laitettu ihan spotifyyn asti. Luulin aikaisemmin, että sinne musiikia saadakseen pitäisi olla ihan "oikea artisti" ja kappalekin jokin viimeistelty teos. Muuten musta on kiva, että ihmiset kokeilee ja toteuttaa omia unelmiaan, mutta ehkä tuota olisi vielä voinut hioa enemmän ja jättää se vaikka vain sinne instaan. Kuuntelin itse vain siis lyhyen pätkän ja periaatteessa ääni kuulosti siinä ihan kehityskelpoiselta.

Vierailija
7/17 |
20.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olin eniten yllättynyt siitä, että se oli laitettu ihan spotifyyn asti. Luulin aikaisemmin, että sinne musiikia saadakseen pitäisi olla ihan "oikea artisti" ja kappalekin jokin viimeistelty teos. Muuten musta on kiva, että ihmiset kokeilee ja toteuttaa omia unelmiaan, mutta ehkä tuota olisi vielä voinut hioa enemmän ja jättää se vaikka vain sinne instaan. Kuuntelin itse vain siis lyhyen pätkän ja periaatteessa ääni kuulosti siinä ihan kehityskelpoiselta.

Erilaisten maksullisten musiikkijakelupalvelujen, kuten Tune Core kauttaa saa kuka tahansa tekeleensä Spotify -palveluun. Yhden biisin saa sinne (ja usein samalla rahalla myös iTunesiin, Google Musiciin ja muihin vastaaviin) parilla kymmenellä eurolla vuodeksi. Ei niiden laatua kukaan tarkkaile.

Mielestäni ihan hyvä, että ihmiset toteuttavat itseään ja nykyään on tarjolla halpoja jakelukanavia.

Vierailija
8/17 |
20.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emmillä menee lujaa, tekemänsä vaatteet on kauheita, ei osaa ommella kuosittaa eikä suunnitella, nyt sitten hoilaa julkisesti.

Minä näen hänen käytöksessään lievää maniaa. Kaikille ei tuommoinen elämä sovi.

Vierailija
9/17 |
20.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös hän suunnittele vaatteita ja maalaa tauluja? Jos hänellä on voimakas tarve ilmaista itseään ja etsii kanavaa luovuudelleen. Julkkiksena se on siitä haastavaa, että on kokoajan silmätikkuna kaiken tekemisensä suhteen, ei anneta armoa itsensä etsimisessä.

Maalaan itse tauluja ja minulla meni valehtelematta viisi vuotta itseni etsimisessä, kokeilemisessa ja oman tekniikan löytämisessä. Olen onnellinen, että olen saanut kipuilla omassa rauhassa.

Olkaamme hyväksyvämpiä luovaa työtä tekeville ihmisille.

Vierailija
10/17 |
20.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Emmillä menee lujaa, tekemänsä vaatteet on kauheita, ei osaa ommella kuosittaa eikä suunnitella, nyt sitten hoilaa julkisesti.

Silmätikkuna olemisesta tulee valtavat paineet. Kannattaisi hakea opiskelemaan muutamaksi vuodeksi johonkin, saisi vankan osaamisen ja rauhassa kehittyä.

Jos heti tuo julkisuuteen kaiken tekemänsä, se ei tuo mitään hyvää. Ihmiset ovat niin kateellisia, että tippaakaan armoa ei heru.

Vierailija
11/17 |
20.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Silmätikkuna olemisesta tulee valtavat paineet. Kannattaisi hakea opiskelemaan muutamaksi vuodeksi johonkin, saisi vankan osaamisen ja rauhassa kehittyä.

Jos heti tuo julkisuuteen kaiken tekemänsä, se ei tuo mitään hyvää. Ihmiset ovat niin kateellisia, että tippaakaan armoa ei heru.

Ja mistähän löytyy sellainen oppilaitos, joka tekee harrastelijanäprääjästä parissa vuodessa ”vankan osaajan”?

Vierailija
12/17 |
20.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luovuus on kuin pieni kananpoika, sitä tulee suojella viimeiseen asti. Jos näyttää luovuuden tuotteensa jollekin, se on suuri luottamuksen osoitus, koska siinä asettaa herkimmän puolensa alttiiksi kritiikille.

Siksi luovuuden pitäisi antaa rauhassa hautua ja kypsyä 🤔

Vierailija
13/17 |
20.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ukko37 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän niitä ole ulkomailla paljon. Maksamalla pääsee sisään melkein minne tahansa.

Pari-kolme-neljä tai viisi vuotta, kyllä siinä perusosaamisen hyvinkin hankkii.

Ja mistähän löytyy sellainen oppilaitos, joka tekee harrastelijanäprääjästä parissa vuodessa ”vankan osaajan”?

Vierailija
14/17 |
20.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmeellistä tunneliäänellä tehtyä kaukaa hoilattua voihkintaa ja taustamusiikki eksynyt ilmeisesti päälle ihan toisesta kappaleesta? Lisäksi ääntämisessä haasteita, joutui oikein keskittymään että tajusi hänen laulavan englanniksi...

Vierailija
15/17 |
20.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin kurkata, onko se oikeesti kamalaa kuunneltavaa ja kyllähän se oli. Huhhuh. Miksei näitä voisi pitää omina projekteinaan ja parantaa taitojaan ja sitten julkaista jotain järkevää?

Vierailija
16/17 |
20.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sibiksen ope kirjoitti:

Ihmeellistä tunneliäänellä tehtyä kaukaa hoilattua voihkintaa ja taustamusiikki eksynyt ilmeisesti päälle ihan toisesta kappaleesta? Lisäksi ääntämisessä haasteita, joutui oikein keskittymään että tajusi hänen laulavan englanniksi...

Se "tunneliääni" tulee usein halvasta laulumikistä plus halvasta äänityslaitteistosta (lieneekö jopa puhelin tai handy recorder näinä aikoina monella "äänityslaitteena"?). Aviomiehellä lienee massia ostaa paremmat kotiäänityslaitteet tai maksaa päivä studiossa tuottajan kanssa. Toki niihin ei kannata sijoittaa, jos ei ihan vakavasti haaveile muusikon urasta.

Vierailija
17/17 |
20.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ukko37 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän nykyajan RihannaNickiMinajBritneyJennifernenähonotusautotunehuokailu -konepoppiin tarvitse mitään "vankkaa osaamista". Muutama "laulutunti" alle. Sitten laulu korjataan studiossa sen tietsikkakonesyntikkaraidan päälle autotunella ja a vot sie. Biisejähän edellämainitun genren artistit eivät myöskään tee itse vaan niitä ärsyttäviä nenähonotusvoihkinoita tyyliin "baby I love ya so, please don't go" rustaa 10-20 henkilön tuottajaryhmä. Sitten pitää vain saada joku instababe influencer yrittämään vetää tuon yhden ja ainoan lauseen edes jotenkin sinnepäin. Ammattimaiset taustalaulajat siihen sitten tukemaan sitä heiluvaa "esitystä" (jota toki korjataan nuotti nuotilta). Kunhan on vain "instakaunis" nainen tai nätti hispteripoitsunaama, niin se onkin jo tarpeeksi ja paketti markkinoille. Näin se menee sekä Suomessa että suuressa maaimassa.

Suurin osa kohdeyleisöstä eli konepoppilässytyksen osalta teinit maksavat siitä mitä heille mediassa tuputetaan. He kuvittelevat sen olevan globaalisti trendikästä. Vaikka trendit toki luodaan ja niitä tyrkytetään. Video YouTubeen ja maksettuja tykkäyksiä kehiin.

Emmikin voi päästä pitkälle, koska on ulkonäköä ja jos miehensä haluaa sijoittaa massia kehiin ja maksaa koko produktion ja markkinoinnin. Ei tässä maailmassa ole enää oikein kyvyistä kyse vaan sijoittamisesta ja markkinoinnista.