Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuinka usein peset lattiat ja käytät matot pesulassa?

Vierailija
19.11.2019 |

Ihan mielenkiinnosta kyselen, minä kun olen niin laiska siivooja. Jos saisi käsityksen, että kuinka usein muut tekevät otsikossa mainittuja asioita, niin voisin terästäytyä, tai mahdollisesti pysyttäytyä samassa rutiinissa kuin tähän asti. :)

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
19.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

kertaakaan pessy mattoja, lattiatkin vaan kun muutin nykyseen asuntoon.

asuin edellisessä asunnossa 3 vuotta, kertaakaan en pessy mattoja / lattioita

Vierailija
22/32 |
19.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lattiat pyyhin kahden viikon välein, mattojen reunoilta ja hiukan alta. Matot vien ulos joka toinen kuukausi, silloin lattiat pyyhin kunnolla. Siivoisin useamminkin, mutta lapsiperheessä hankalaa. Lisäksi lapset pöpeltävät ympäriinsä, niin matoissa on ruokaa ja muuta sotkua. Matot vaihdan kolme kertaa vuodessa, samalla käytän pesulassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
19.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kertaakaan pessy mattoja, lattiatkin vaan kun muutin nykyseen asuntoon.

asuin edellisessä asunnossa 3 vuotta, kertaakaan en pessy mattoja / lattioita

Kämpässä on sitten aikamoinen haju. Lika pinttyy lattioihin.

Vierailija
24/32 |
19.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aitoja mattoja ei tarvitse pesettää koskaan eikä parkettiinkaan lika juuri tartu.

Mitä aitoja mattoja? Mulla on ihan esim. Sotkasta/Askosta, (tai mitä näitä puljuja nyt onkaan) ostettu matto ja ihan aitona mattona se minulle myytiin. Siis ei esim. väitetty sen olevan seinävaate. Pesulassa käytän niitä silloin kun tarvetta on, lemmikkitaloudessa sitä tarvetta ihan pakosti joskus on.

Vierailija
25/32 |
19.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lattiat pyyhin kahden viikon välein, mattojen reunoilta ja hiukan alta. Matot vien ulos joka toinen kuukausi, silloin lattiat pyyhin kunnolla. Siivoisin useamminkin, mutta lapsiperheessä hankalaa. Lisäksi lapset pöpeltävät ympäriinsä, niin matoissa on ruokaa ja muuta sotkua. Matot vaihdan kolme kertaa vuodessa, samalla käytän pesulassa.

Imuroin joka toinen päivä, niin auttaa hiukan.

Vierailija
26/32 |
19.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aitoja mattoja ei tarvitse pesettää koskaan eikä parkettiinkaan lika juuri tartu.

Juuri näin. Aidot matot kärsivät pesuista. Imurointi riittää. Siivoojaa olen kieltänyt pesemästä arvokasta lankkuparkettia turhan takia. Toki, jos näkyviä tahroja on, ne pyyhitään. Muuten imurointi ja pyyhintä kuivalla parkettilastalla. Pesu ehkä joka toinen kuukausi. Keittiön lattia meillä on kivilaattaa, se tulee pyyhkäistyä spray-mopilla noin joka toinen päivä. Lapsia ja kotieläimiä meillä ei ole.

Vierailija
27/32 |
19.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä aitoja mattoja? Mulla on ihan esim. Sotkasta/Askosta, (tai mitä näitä puljuja nyt onkaan) ostettu matto ja ihan aitona mattona se minulle myytiin. Siis ei esim. väitetty sen olevan seinävaate. Pesulassa käytän niitä silloin kun tarvetta on, lemmikkitaloudessa sitä tarvetta ihan pakosti joskus on.

Aidoilla matoilla yleensä tarkoitetaan itämaisia, usein silkkimattoja.

Vierailija
28/32 |
19.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä teille tarkoittaa lattian pesu? Sellaista vanhanaikaista polvillaan juuriharjalla hinkkaamista vai mopilla sutaisu? Kysyn tätä ihan tosissani. Mä huitelen mopilla yleensä viikoittain imuroinnin ja pölyjen pyyhkimisen jälkeen. Mutta että lattian pesu, onko se teille sama asia?

Mikrokuitu mopilla pesen.

Vierailija
29/32 |
19.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mitä sottapyttyjä täällä on? Lakanat vaihdetaan pari kertaa vuodessa ja samaan tahtiin pestään lattiat? Hyi saatana.

Vierailija
30/32 |
19.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin kun siivoan pesen myös lattiat eli 2 viikon välein. Matot imuroin ja kelien mukaan vien ulos tuulettumaan, pakkasella saavat olla koko päivän ulkona.

Vierailija
31/32 |
19.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

matot pesen kerran vuodessa kesällä, mutta vaihdan niitä tarpeen mukaan ja likaiset vien vinttiin odottamaan kesää ja pesua. paitsi villamattoja en pese joka vuosi kun pidän niitä lattialla vain talvella lumikelien aikaan ja käytän talvisin lumihangessa lumipesulla. lattiat pesen talvella viikon tai puolentoista välein, kesällä useammin ja kurakeleillä lähes jokatoinen päivä, silloin pahimpaan rönttäaikaan  en pidä mattoja lattialla. maalla kun asutaan ja on koiria ja ukko ei malta aina riisua kenkiä sisällä käydessään niin kantautuu kaikennäköistä likaa lattioille.

Vierailija
32/32 |
29.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

matot pesen kerran vuodessa kesällä, mutta vaihdan niitä tarpeen mukaan ja likaiset vien vinttiin odottamaan kesää ja pesua. paitsi villamattoja en pese joka vuosi kun pidän niitä lattialla vain talvella lumikelien aikaan ja käytän talvisin lumihangessa lumipesulla. lattiat pesen talvella viikon tai puolentoista välein, kesällä useammin ja kurakeleillä lähes jokatoinen päivä, silloin pahimpaan rönttäaikaan  en pidä mattoja lattialla. maalla kun asutaan ja on koiria ja ukko ei malta aina riisua kenkiä sisällä käydessään niin kantautuu kaikennäköistä likaa lattioille.

Naimisissa jenkin kanssa?