Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

SALALIITTO?! Asiakkaiden yhtenevät tyhmät kysymykset

Vierailija
19.11.2019 |

Olen töissä asiakaspalvelussa erittäin kapealla alalla toimivassa yrityksessä.
Meillä on asiakaskäyntiä toimipisteissä eri kaupungeissa. Mm. Helsingissä ja Turussa.
Asiakaspalvelu (puhelin/sposti jne) on keskitetty yhteentoimipisteeseen. Muissa myymälä/huoltopalveluita.

Miten 8/10 asiakasta jotka minulle soittavat, kysyvät aina ensimäisenä: "Mihin tämä puhelu nyt tuli". Ja kun vastaan yrityksen XXXXXXX asiakaspalveluun, miten voin auttaa, seuraava kysymys on, hieman kovemmalla äänellä "EIKUN TULIKO TÄMÄ PUHELU NYT HELSINKIIN??!"
Ja kuin napistä vääntämällä asiakkaat ovat äärettömän hämmentyneitä, eksyneen oloisia ja suorastaan äimistyneitä, jollei jopa pöyristyneitä siitä että puhelu kun soittavat asiakaspalveluun tulee juuri TURKUUN?! Kun he niin "toivoivat puhelun menevän Helsinkiin".
Saan siis päivittäin selittää kymmeniä kertoja puhelimessa asiakkaille että ei, asiakaspalvelu nyt ei vain satu olemaan Helsingissä, vaan Turussa.
Ja siihen asiakkaalta päälle sama vaivaantunut mukahauska teko-hekotus (6-12 sek) että "on se ihme homma, mää ku luulin et Helsinkiin".

Millainen salaliitto tässä on takana että nämä kaikki tyypit käyttäytyvät aina samalla tavalla, ja kysyvät aina tuon saman asian, vaikka se ei liity MITENKÄÄN siihen yrityksen alaan, tai heidän oikeaan asiaan?

Selittäkääpä tämä?

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
19.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannataa katsoa ne omat nettisivut ja muut yhteystietokanavat vielä läpi. Ehkäpä se asiakaspalvelunne numero on jossain paikassa sen Helsingin toimipisteen yhteystietojen yhteydessä tai sen lähellä jolloin ihminen ajattelee myös sen asiakaspalvelun sijaitsevan siellä.

Jos asiakkaat tekevät jatkuvasti jonkun virhepäätelmän niin kyllä silloin se vika löytyy yleensä sieltä yrityksen oman viestinnän puolelta eikä vain asiakkaista.

Vierailija
2/26 |
19.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran soitin asiakaspalveluun vaikka olin aivan eri paikassa. Kylläpä oli aspalla ihmettelemistä kun en ollutkaan missä hän luuli vaan päinvastoin tiesin tarkkaan hänen olomuotonsa, joka oli eteerisen ja plasman väliltä vaikka paremman puutteessa suklaakonvehtikin olisi käynyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
19.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin kertoo että ei edes kaverin numeroa osata vaihtaa uudeksi, niin en ihmettele yhtään että numerot on outoja vieläkin kaikille.

Vaihdoin numeroa puolvuotta sitten ja ilmoitin kaikille siitä.

Nykyään ku soitan tai laitan viestiä jollekkin niin vastaus on "öö anteeksi mutta kuka olet?" Siis mun sukulainenkaan ei vaihtanut..

Mitä hittoo oikeesti.

Vierailija
4/26 |
19.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole, tätä on tarkisteltu todella monelta kantilta, ja usea asiakas näistä kysyjistäkin saa numeromme (asiakaspalveluun) suoraan valmistajilta joiden laitteita edustamme (ulkomaisia merkkejä, ei sielläkään viittauksia Helsinkiin). 

Eli eivät ole edes käyneet meidän nettisivuilla ylipäätään. Sinne sitten heidät osoitan yleensä, ja siellä asiakaspalvelun numero on Turun toimipisteen yhteydessä.

Eivät siis välttämättä edes tiedä että meillä on toimipisteitä missä, ja että niitä olisi useammassa paikassa ylipäätään

Vierailija
5/26 |
19.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voin kertoo että ei edes kaverin numeroa osata vaihtaa uudeksi, niin en ihmettele yhtään että numerot on outoja vieläkin kaikille.

Nykyään ku soitan tai laitan viestiä jollekkin niin vastaus on "öö anteeksi mutta kuka olet?" Siis mun sukulainenkaan ei vaihtanut..

Mitä hittoo oikeesti.

Olet heille yhdentekevä. Sitä hittoo.

Vierailija
6/26 |
19.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niiin monta virkanimikkeellä "asiantuntijaa" (saksassa insinööriä) jo tässä maassa (euro/minuutti). "hei mulla olisi tässä tällainen ongelma kun.."  "joo hei, kuule mä yhhdistän sut tonne että ihan pieni hetki" "haloo" "joo mulla olisi ongelma..." "okei, no varttoo pieni hetki..." "no morj..." "hello how can i help you"  "idont speak english" "okey, wait amoment please" "missäs vtussa tämä nyyt on?" "hajaa, africaa nice to meet you, whatta fck you wanna man, do you wanna some help i just blow this crack yeeaah.. your mother fckingg computer is down yeah? Put little salt to the computer it will be goood".

Vierailija
7/26 |
19.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole, tätä on tarkisteltu todella monelta kantilta, ja usea asiakas näistä kysyjistäkin saa numeromme (asiakaspalveluun) suoraan valmistajilta joiden laitteita edustamme (ulkomaisia merkkejä, ei sielläkään viittauksia Helsinkiin). 

Eli eivät ole edes käyneet meidän nettisivuilla ylipäätään. Sinne sitten heidät osoitan yleensä, ja siellä asiakaspalvelun numero on Turun toimipisteen yhteydessä.

Eivät siis välttämättä edes tiedä että meillä on toimipisteitä missä, ja että niitä olisi useammassa paikassa ylipäätään

Ehkäpä joku valmistaja luulee asiakaspelvelunne olevan Helsingissä (heidän kannaltaanhan sen sijainnilla ei ole väliä) ja he sanovat vain että soittakaa sinne asiakaspalveluun Helsinkiin numeroon XXXXX.

Kyllä se nyt vain on niin että jostain se luulo tulee eikä kyse ole vain siitä että kaikki asiakkaanne ovat tyhmiä. Tai sitä vastaustahan sinä tällä kysymyksellä ajat takaa?

Vierailija
8/26 |
19.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä hittoo oikeesti.

Olet heille yhdentekevä. Sitä hittoo.

No niin mietinkin.

Mutta oma tätini, ei vaihtanut numeroani, mutta laittaa silti viestiä äitini kautta minulle, eikä suoraan minulle vaikka nyt on se uusi numero.

Vierailija
9/26 |
19.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaa niille, että puhelunne tuli "valtakunnalliseen asiakaspalveluun".

Vierailija
10/26 |
19.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ja kuin napistä vääntämällä asiakkaat ovat äärettömän hämmentyneitä, eksyneen oloisia ja suorastaan äimistyneitä, jollei jopa pöyristyneitä siitä että puhelu kun soittavat asiakaspalveluun tulee juuri TURKUUN?"

No miksi ketussa te edes kerrotte siinä puhelimessa että olette Turussa? Eihän sillä ole mitään merkitystä asian kannalta. En minä ihmettele että asiakkaat ovat kummissaan kun sinä kailotat heti että "Turkkusen asiakaspalvelussa, mimmottii voi auttaa?"

Vierailija
11/26 |
19.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Ja kuin napistä vääntämällä asiakkaat ovat äärettömän hämmentyneitä, eksyneen oloisia ja suorastaan äimistyneitä, jollei jopa pöyristyneitä siitä että puhelu kun soittavat asiakaspalveluun tulee juuri TURKUUN?"

No miksi ketussa te edes kerrotte siinä puhelimessa että olette Turussa? Eihän sillä ole mitään merkitystä asian kannalta. En minä ihmettele että asiakkaat ovat kummissaan kun sinä kailotat heti että "Turkkusen asiakaspalvelussa, mimmottii voi auttaa?"

Koska ASIAKKAAT vartavasten kysyvät, kuten aloituksessa mainittiin, kas tämmöttis:

"Mihin tämä puhelu nyt tuli". Ja kun vastaan yrityksen XXXXXXX asiakaspalveluun, miten voin auttaa, seuraava kysymys on, hieman kovemmalla äänellä "EIKUN TULIKO TÄMÄ PUHELU NYT HELSINKIIN??!"

Ja kuin napistä vääntämällä asiakkaat ovat äärettömän hämmentyneitä, eksyneen oloisia ja suorastaan äimistyneitä, jollei jopa pöyristyneitä siitä että puhelu kun soittavat asiakaspalveluun tulee juuri TURKUUN?! Kun he niin "toivoivat puhelun menevän Helsinkiin"."

Enhän mä millään tavalla sitä kailota. Eikä se tosiaan kuulu itse asiaan millään tavalla. Siksi tämä nyt ylipäätään on niin kummallinen kysymys minun mielestä.

Tuleeko teille mieleen mihin tahansa asiakaspalveluun soittaessa, ensin tenttailla missä asiakaspalvelija fyysisesti on? Ja sitten äimistellä että uiui, mää kuu luulisisin et tää puhelu tuli Vladivostokiin?

Vai tiedusteletteko ihan sitä mitä asiaa teillä on?

Vierailija
12/26 |
19.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on asiakaspalvelu useassa eri kaupungeissa. Tuollaista samaa sekoilua saa kuunnella joka päivä. Ei ole mitään merkitystä sillä, missä kaupungissa vastataan. Mutta selittää pitää joka päivä.

Jos haluaa kiinni jonkun tietyn henkilön, niin voi jättää soittopyynnön. Silloin tarkistamme koneelta, onko ko. henkilö paikalla. Mutta sitä emme voi tietää milloin hän soittaa. Ei riitä vastaus, että soittaa mahdollisimman pian. Samaa jankkaamista joka päivä.

Etsin uutta työtä. Puhelinpalvelu ei sovi minulle.

Vierailija
13/26 |
19.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on erittäin tyhmä asiakaspalvelija.

Nimittäin asiakaspalvelijoilta kysytään mitä kummallidimpia asoita.

He ovat sitä varten, että palvelevat asiakkaita. Ja sitäpäitsi, se eka vastaus siellä puhelimen päässä kuuluu usein huonosti ja epäselvästi.

Tällöin kysytään, mihin tämä puhelu tuli.

Opettele vastaamaan selkeästi ja rauhallisesti.

Vierailija
14/26 |
19.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt täytyy olla apn puolella tässä. Jaksoitko lukea mitä hän kirjoitti? Ja toisessa vastauksessa toisti? Eihän tässä ollut mikään kyse siitä mitä vastattiin/kuultiin huonosti?

Lue ajatuksella pari kertaa, ja jos olet edelleen samaa mieltä kuin edellisessä viestissäsi, taidat olla niitä tyhmiä jotka kyselevät missä ap/asiakaspalvelija fyysisesti istuu, vaikka olisit vain tilaamassa gigantista uunia.

Ap kirjoitti: "Mihin tämä puhelu nyt tuli". Ja kun vastaan yrityksen XXXXXXX asiakaspalveluun, miten voin auttaa, seuraava kysymys on, hieman kovemmalla äänellä "EIKUN TULIKO TÄMÄ PUHELU NYT HELSINKIIN??!"

Ja kuin napistä vääntämällä asiakkaat ovat äärettömän hämmentyneitä, eksyneen oloisia ja suorastaan äimistyneitä, jollei jopa pöyristyneitä siitä että puhelu kun soittavat asiakaspalveluun tulee juuri TURKUUN?! Kun he niin "toivoivat puhelun menevän Helsinkiin"

Miten tämän voi ymmärtää niin väärin?

Vierailija
15/26 |
19.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

joku kaveriporukka keksinyt mielestään hauskan pilan ja todeuttaneet. tuollaiset jutut on lähinnä lapsellisia.

Vierailija
16/26 |
20.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

joku kaveriporukka keksinyt mielestään hauskan pilan ja todeuttaneet. tuollaiset jutut on lähinnä lapsellisia.

Aikalailla asialleen omistautuneita kavereita, tätä on tosiaan kysytty koko sen kuutisen vuotta jotka olen yrityksessä töissä ollut, aikalailla päivittäin. 

Ja valtaosa on ihan maksavia asiakkaita, joten vuosien aikana tämä "kaveriporukka" on sitten A: soitellut maksulliseen asiakaspalvelunumeroon varmaan sadoilla tai tuhansilla euroilla, JA vielä maksaneet yritykselle asiakkaina kymmeniä tuhansia euroja. 

Toivottavasti tästä tulee vielä viraalihitti tästä pikku jekusta jonka ovat tehneet, se on sitten kyllä ansaittua jos tähän källiin on pistettu rapeat 100 000e kiinni :D

ap

Vierailija
17/26 |
20.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen ollut ison yrityksen IT-helpparissa töissä ja tunnistan ongelman. Tuolla siis jokaisessa isommassa toimipaikassa oli jonotusperiaatteella toimiva palvelupiste, jonne pystyi kävelemään koneensa kanssa, jos siinä oli ongelmia, hakea verkkopiuhoja, hiirimattoja tms. ei-erikseen-tilattavaa kamaa ja sitten oli se yhteinen IT-helppari, joka toimi fyysisesti useammalla eri paikkakunnalla mutta saman puhelinnumeron takana. Monta kertaa soittaja saattoi sanoa, että "pitäiskö mun tulla käymään siinä sun luona" tai että "mä kävin siinä teillä just eikä tämä edelleenkään toimi" ja sama ihmetys siitä, että mitä, tuliko tämä puhelu nyt sitten Ouluun eikä Espooseen :-) Joskus saattoivat soittaa kysyäkseen onko teillä siinä palvelupisteellä nyt jonoa, jos tulsiin käymään...

Vierailija
18/26 |
20.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aspassa on usein haastavinta joutua vastaamaan päivistä, viikoista,kuukausista toisiin aina samoihin kysymyksiin. Sitä sanotaan myös työn tekemiseksi. 

Asiakas ei kontaktoi teitä kuin kerran tai kaksi, mutta teillehän asiakaskontaktit ovat yhtä vellovaa massaa. Kuulette ja näette ihan samat asiat joka päivä. Vain oma asenne ratkaisee, miten luovii niissäkin hetkissä.

Minä teen töitä vanhuksille tarkoitetussa neuvontapisteessa. Mietippä tilannettani lähimuistinsa menettäneen vanhuksen kanssa, joka juoksee kuudetta kertaa puolen tunnin sisään kysymään missä hänen käsilaukkunsa on ja se roikkuu hänen olallaan joka kerta. Otan asian huumorilla, enkä henkilökohtaisesti. Mummossa on paljon muita kivoja ominaisuuksia, niin jaksan joka kerta selittää että tuossahan se laukku roikkuu olkapäälläsi. Yhtenä esimerkkinä asiakkaistani, jotka hokevat samat asiat yhä uudelleen.

Vierailija
19/26 |
20.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska ASIAKKAAT vartavasten kysyvät, kuten aloituksessa mainittiin, kas tämmöttis:

"Mihin tämä puhelu nyt tuli". Ja kun vastaan yrityksen XXXXXXX asiakaspalveluun, miten voin auttaa, seuraava kysymys on, hieman kovemmalla äänellä "EIKUN TULIKO TÄMÄ PUHELU NYT HELSINKIIN??!"

Ja kuin napistä vääntämällä asiakkaat ovat äärettömän hämmentyneitä, eksyneen oloisia ja suorastaan äimistyneitä, jollei jopa pöyristyneitä siitä että puhelu kun soittavat asiakaspalveluun tulee juuri TURKUUN?! Kun he niin "toivoivat puhelun menevän Helsinkiin"."

Enhän mä millään tavalla sitä kailota. Eikä se tosiaan kuulu itse asiaan millään tavalla. Siksi tämä nyt ylipäätään on niin kummallinen kysymys minun mielestä.

Tuleeko teille mieleen mihin tahansa asiakaspalveluun soittaessa, ensin tenttailla missä asiakaspalvelija fyysisesti on? Ja sitten äimistellä että uiui, mää kuu luulisisin et tää puhelu tuli Vladivostokiin?

Vai tiedusteletteko ihan sitä mitä asiaa teillä on?

Edelleen väittäisin että jossain systeemeissänne on jotain vikaa. Eihän puhelinjärjestelmänne ole sellainen joka "nielaisee" puheesi alun kun puhelu yhdistyy? Se selittäisi oikein hyvin sen että asiakkaat kysyvät jatkuvasti että "mihin tämä puhelu nyt tuli?". Eli asiakas ei saa selvää siitä mihin tuli soittaneeksi ja siksi ajattelee että tuli kenties yhdistetyksi väärin. Ja alkaa sitten myös epäillä että hänet on kenties yhdistetty myös väärään kaupunkiin.

Ei nyt vain ole loogista että jos vastaat vain selkeästi että "yhtiön X asiakaspalvelu" niin asiakas olisi äimänä että mihin on tullut soittaneeksi ja onko kyseessä edes oikea kaupunki.

Jos asiakkaat ovat jatkuvasti hämmentyneitä niin yrityksen nyt vain pitää katsoa peiliin ja miettiä omaa toimintaansa eikä syyttää asiakkaita. Kyllä palveluammatissa pitää asiat yleensä vääntää todella simppelisti rautalangasta niin että väärinymmärryksen vaaraa ei ole. Eikä siis syytellä asiakkaita tyhmiksi ja ymmärtämättömiksi.

Vierailija
20/26 |
20.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa aloittaja olla näitä asiakaspalvelun "ihmeitä" jotka latelevat puhelimeen vastatessaan hirveällä papatuksella jonkun pitkän rimpsun tyyliin "yrityksenxturunasiakaspalvelukeskuspalveluneuvojaminnahämäläinentässätervemitenvoinauttaa"

Ei ihme jos asiakas on tämän jälkeen että "mitä, mihin minä soitin?"