Kellään kokemuksia Te-toimiston ammatinvalintapsykologista?
Mitä siellä tehdään? Maksaako käynti siellä?
Onko enenmän haittaa vai hyötyä?
Kommentit (33)
Vierailija kirjoitti:
Ilmaista se oli, eikä siitä nyt mitään haittaakaan ollut.
Enemmänkin se tyyppi siellä auttaa sinua pohtimaan sinun omia asioitasi, mielenkiinnonkohteitasi jne. Eli minä en ainakaan ole saanut sieltä mitään suoraa "hae tänne ja tänne" neuvoa.
Se hyöty siitä muuten oli, että sitten kun päädyin yhteen alaan, joka minua kiinnosti, ammatinvalintapsyka lupasi kirjata oman puoltonsa siihen liittyen. Opiskelinkin sitten sitä alaa omaehtoisesti, eli työkkäri ja ammattiliitto maksoivat opinnot.
Oikeastiko työkkäri ja ammattiliitto maksoi? Vai työttömyyskassa? Kiinnostaisi tietää, voisin opiskella jos jotenkin eläisin sen ajan.
Pätevä tyyppi, ei maksanut mitään. Opiskelen nyt alaa, jota en itse olisi keksinyt. Vaikuttaa mielenkiintoiselta, työtä tuntuu olevan. Olen nyt jo ollut töissä. Testejä tehtiin.
Itse pyrin opiskelemaan työmarkkinatuella. Pyysin päästä ammatinvalintapsykologille voidakseni peilata ajatuksiani siitä alasta mihin halusin hakea. Näin siis sanoin, perimmäinen syy tietysti se että jos ammatinvalintapsykologillakin on käyty, työkkäri todennäköisemmin puoltaa tm-tuella opiskelua. Kun niiltähän täytyy saada lupa ensin ennen kuin voi alkaa opiskelemaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Enemmänkin se tyyppi siellä auttaa sinua pohtimaan sinun omia asioitasi, mielenkiinnonkohteitasi jne. Eli minä en ainakaan ole saanut sieltä mitään suoraa "hae tänne ja tänne" neuvoa.
Se hyöty siitä muuten oli, että sitten kun päädyin yhteen alaan, joka minua kiinnosti, ammatinvalintapsyka lupasi kirjata oman puoltonsa siihen liittyen. Opiskelinkin sitten sitä alaa omaehtoisesti, eli työkkäri ja ammattiliitto maksoivat opinnot.
Oikeastiko työkkäri ja ammattiliitto maksoi? Vai työttömyyskassa? Kiinnostaisi tietää, voisin opiskella jos jotenkin eläisin sen ajan.
Minuakin tämä asia kiinnostaisi
-ap
Meinasin sillä että onko haittaa että yrittääkö tuputtaa jotain ilmaistöitä sun muuta karenssin uhalla.
-ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Etkö.ole kuullut omaehtoisesta opiskelusta työttömyysetuudella?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Etkö.ole kuullut omaehtoisesta opiskelusta työttömyysetuudella?
Olen kuullut, mutta eikö ne ole jotain 6kk opintoja? Vai olenko väärässä
Vierailija kirjoitti:
Meinasin sillä että onko haittaa että yrittääkö tuputtaa jotain ilmaistöitä sun muuta karenssin uhalla.
-ap
Ei pakota ilmaistöihin.
Mulle ehdotti työkokeilua, mutta sanoin että kiinnostaa vain palkkatyö. Eikä siitä sen enempää.
Aaa, katsoin pitää olla vähintään 25 vuotias että voi työttömyystuella opiskellla, olen alle 25 🙁
Omaehtoinen opiskelu työmarkkinatuella. Opinnot voivat kestää max 2 vuotta. Aiemmista opinnoista pitää olla tovi, olikohan 1,5 vuotta. Ja toki tulee osoittaa että työllistyminen näillä opinnoilla paranee. Tapauskohtaisesti harkitaan.
Maailma on täynnä ihmisiä joita kohtaan voiit kantaa huolta. Jos vieelä jatkat tulkitsen että käytät tätä oman itsetuntosi kohentamiseeen etkä aitoon huolenpitooon.
Kävin nuorena abina, kun pohdin tulevaisuuden alavaihtoehtoja. Keskustelua ei sen kummemmin ollut. Psykologi hoiti ilmeisesti jotain puhelinvastaanottoaan samalla kuin mun vastaanottokäyntiä, ja selosti siinä kuulteni pitkät pätkät muiden asiakkaiden henkilökohtaisia asioita luuriin. Testejä tein mutta eipä niistä sen kummempaa irti saanut, kun psykologi totesi ettei hänellä on koulutusta tulkita niitä. Toivotaan että jostain löytyy pätevämpiä ammattilaisia.