Antaisitko isoveljesi muuttaa lapsuudenkotiin, siis kun vanhemmat kuolleet. Et saisit perinnöstä osan rahana ja veljesi
Kommentit (30)
Haluatko itse asua talossa vai onko huoli se, ettei asunto sen jälkeen olisi lapsuudenkotisi vaan veljesi asunto? Mutta vastauksena kysymykseen niin todellakin antaisin ja se olisi mieluisin vaihtoehto. Lapsuudenkoti jäisi sukuun, mutta minun ei tarvitsisi asua siinä eikä siihen olisi varaakaan. Itse asun omassa asunnossani.
Tottahan toki se minulle sopisi, ainaki jos en itse olisi suunnitellut myös muuttavani asuntoon. Jos omaa lapsuudenkotiani ajattelen, niin talo on turhan iso minulle yksineläjälle, ja jos joku sisaruksistani sen haluaisi, etenkin jos hänellä olisi perhettä, en panisi hanttiin.
sehän olisi hienoa, kun veli ottaa talon riesakseen vapaaehdoisesti.
Oletetaan siis, että ap tarkoittaa tilannetta, että kuolinpesään tehdään ositus ja veli saa asunnon ja maksaa siitä sopiva korvauksen ap:lle.
Jos asunto on jossain maaseudulla, niin ilman muuta suostuisin siihen. Tuollaisesta talosta ei todennäkösesti ole kuin harmia myöhemmin. Eri asia toki, jos ap haluaisi joskus muuttaa siihen.
Jos velipojalla on pätäkkää ja hinnasta sovitaan, ihan hyvä niin. Jos itse haluaisin asumaan siihen asuntoon, huonompi homma, voisi mennä riitelyksi.
Et kerro, onko veljellä perhettä. Jossei ole, voit taas periä sen uudelleenkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mene opettelemaan ala-asteen äidinkieli uudestaan.
Tämä. Aloituksen teksti on taas erittäin kryptinen. "et saa perinnöstä rahaa, mutta veli saa asua asunnossa". Sekavaa.
Ap varmana tarkoitti kirjoittaa "että saisit perinnöstä osan rahana ja veljesi saa asua asunnossa". Näin ainakin itse tulkitsin pariin kertaan luettuani.
Antaisin. Vanhan omakotitalon ylläpito ja kunnostus on kallista hommaa. Vanhaan talon rakenteita pitäisi remontoida säännöllisesti. Jos talo on vanha ja maaseudulla, tuskin menee ikinä kaupaksi.
Jos välisi veljeesi on hyvät, voit varmaankin kyläillä hänen luonaan ja sillä tavoin päästä vierailemaan lapsuudenkodissasi.
Minulle kävisi oikein hyvin, sillä sillä välttäisin asunnon tyhjentämisen ja myymisen vaivan. Voisin myydä osuuteni veljelleni pilkkahinnalla siitä hyvästä.
Tämä. Aloituksen teksti on taas erittäin kryptinen. "et saa perinnöstä rahaa, mutta veli saa asua asunnossa". Sekavaa.