Mistä on tullut harhaluulo "lapsena kaunis aikuisena ruma, ruma lapsi kaunis aikuinen "?
Iltalehdessä oli juuri Krista Kososen lapsuuskuva ja oli kyllä lapsena yhtä nätti kuin nytkin ! Samoin Angelina Jolie oli todella kaunis lapsi.
Onko tässä kyse jostain katkeruudesta, itsensä lohduttelusta ja itsepetoksesta? Tyyliin " Ylpeilkööt vielä kauniilla tyttärellään mutta sano minun sanoneen että teininä siitä tulee ruma ".
Kommentit (44)
Vierailija kirjoitti:
Pitää paikkansa välillä. Esim tämä yksin kotona tähti oli todella söpö lapsi mutta aikuisena vähintäänkin oudon näköinen.
Huimausaineet ja suhde möykkäel jaksoniin ei varmaan liity siihen mitenkään
Vierailija kirjoitti:
Pitää paikkansa välillä. Esim tämä yksin kotona tähti oli todella söpö lapsi mutta aikuisena vähintäänkin oudon näköinen.
Surullista , oli kyllä tosi nätti poika ja muistan että olin mielettömän ihastunut häneen (olin silloin 11v) .
Monille tuntemilleni söpöille tytöille on iän mukana tullut massiivinen nenä. Etenkin Etelä- Euroopan näteille lapsille tulee lopulta hieman kolhomaiset piirteet ja kotkamainen nenä. Heidi Klum oli arkisen näköinen teini, toki kasvojen luusto oli hyvä.
Joskus kun missien lapsuuskuvia on julkaistu, niin kaikki olleet ihan taviksia.
Ja Shirley Templestä tuli aikuisena ihan tavis.
Onhan näitä.
Elijah Wood :D Ei tosiaan ole rupsahtanut kun äijä ei edes vanhene. Ihme Hobitti.
Mä olin tyttönä aika... perunan näköinen. No okei, joskus alle kouluikäisenä olin ihan söpö, mutta äkkiä muutuin epämääräiseksi köntiksi niin vartaloltani kuin kasvoiltanikin. Enkä oo oikeen minkään näköinen vieläkään.
Minä taas ajattelen, että monella on havaintoja juuri tuosta: joku lapsena söpö muuttuukin aikuisena turpean näköiseksi ja joku vaatimaton hiirulainen puhkeaa kukkaan ja pääsee mallitoimiston listoille.
Se on jollain tavalla aina vähän hätkähdyttävää, ja siksihän siitä puhutaan. Ei siksi että _kaikille_ kävisi niin, vaan koska ne itse koetut tapaukset jotenkin jäävät niin hyvin mieleen. Sanonta siitä tulee siksi että useimmilla on asiasta sama havainto ja joku omakohtainen esimerkki.
Eihä se mikään sääntö ole, mutta usein tällaistakin näkee.
Eräs sukulaiseni oli lapena todella hurmaavan näköinen, mutta keski-iässä aika rujon näköinen, lapsetkin pelkäsivät...
Taisit juuri itse keksiä tuon väittämän, minä ainakaan en ole sellaista aikaisemmin kuullut. Kaikki kauniit lapset eivät silti ole kauniita aikuisena, koska ei-toivottavat piirteet saattavat korostua iän myötä ja vartalo sekä koko vaikuttavat merkittävästi kauneuteen.
Eikä K. Kosonen ole oikeastaan kaunis, vaan ihan tavis jos sitäkään.
No jos joku sanoisi että kauniista lapsesta tulee kaunis aikuinen ja rumasta ruma, ei siinä olisi mitään mieltä. Vasta toisin päin ilmiö on kiinnostava ja ihmiset kokevat asian mainitsemisen arvoiseksi. Koska sellaisia esimerkkejä tosiaan on. Kuten tietysti niitä päinvastaisiakin.
Ikinä kuullutkaan tuosta väittämästä.
Jokainen näyttää siltä mitä elämä heijastaa.
Jos pidät itsestäsi huolen, olet kaunis.
Jos on lapsena ruma, vika on vanhemmissa.
Jos on aikuisena viellä ruma, niin syytä itseäsi:)
Vierailija kirjoitti:
Elijah Wood :D Ei tosiaan ole rupsahtanut kun äijä ei edes vanhene. Ihme Hobitti.
Eihän Eliah ole vielä edes kolmeakymmentä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän Eliah ole vielä edes kolmeakymmentä!
Onhan hän jo 38-vuotias. Google näin kertoo.
(eri vastaaja)
Ei mistään. Sellaista yleistä harhaluuloa ei ole. Olet ihan itse keksinyt.
Otit esimerkiksi muuten kaksi useamman kauneusleikkauksen läpi käynyttä ihmistä.
En sano että siinä olisi mitään vikaa, huono vain vertailla tavalliseen dallaajaan:)
En ollut lapsena mitenkään erityisen ruma, mutten kauniskaan. Sellainen ohuttukkainen pallonaama. Teininä häpesin silmälasejani ja pieniä rintojani. Parikymppisenä näytin ... no sievältä, kun opin käyttämään piilareita. Vasta 30 -vuotiaana aloin ns. kukoistaa. Piirteet terävöityivät ja jotenkin vain aloin viihtyä kropassani ja kantamaan sen oikein.
Mä olin lapsena tosi nätti: kullanväriset hiukset, vaalean sammalenvihreät todella suuret silmät, talvellakin ruskettuneen näköinen persikan sävyinen iho, söpöt pyöreät kasvot. Veljeni taas oli aika ruma jöntti: pullukka ja jotenkin kömpelön ja tylsämielisen näköinen naama (johtui pulleudesta sekin).
Aikuisena on niin että veli on tumma, pitkä ja komea. Minä taas olen vähän sellainen kuin joku ketjussa sanoi: perunan näköinen. Joku muodoton ja väritön möykky vaan. Hiukset tummui teininä kullanvaaleasta harmahtavaksi maantienruskeaksi. Silmät tummui myös niin ettei näytä oikein minkään värisiltä vaikka tarkkaan katsottuna tummanvihreät onkin. Naama on muodoton taikinanaama vaikka en ole lihava.
Vierailija kirjoitti:
Harry Potterissa näytellyt Tom Felton oli söpö pikkupoika mutta rupsahti ja rumeni todella nopeasti. Samoin Haley Joel Osment muuttui suloisesta jotenkin tosi karun näköiseksi kun ne lapsekkaat piirteet eivät istu parrakkaan, ylipainoisen aikuisen naamaan. Niin ja Kirsten Dunst ei myöskään ei enää ole kaunis pikkutyttö vaan mitäänsanonomattoman näköinen nainen.
Myös itse Harry Potter eli Daniel Radcliffe on todella omituisen näköinen aikuisena. Kuin ne lapsen piirteet, mutta pää vaan isompi ympärillä.
Olen itse lapseton, mutta siskoni lapset olivat pienenä jo hyvin kauniita, aivan kuin jostain lapsimallikatalogista. Aikuisena ovat molemmat pitkiä ja hoikkia, ja edelleen kauniita. Eivät siis muuttuneet rumiluksiksi yhtäkkiä tms.
Tämä on ihan tapauskohtaista, ei mitään elämässä voi yleistää. Tälläinen yleistävä ajatusmaailma on jotenkin niin outoa ja hieman ahdistavaa, mutta Suomessahan "vain rumat ne vaatteilla koreilee" ja muut vastaavat sanonnat varmaan summaavat kaiken. Kauneus on osalle täällä vieläkin paheksuttava asia, ja kaunis ihminen on rytättävä keinolla millä hyvänsä.