Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä on tullut harhaluulo "lapsena kaunis aikuisena ruma, ruma lapsi kaunis aikuinen "?

Vierailija
19.11.2019 |

Iltalehdessä oli juuri Krista Kososen lapsuuskuva ja oli kyllä lapsena yhtä nätti kuin nytkin ! Samoin Angelina Jolie oli todella kaunis lapsi.

Onko tässä kyse jostain katkeruudesta, itsensä lohduttelusta ja itsepetoksesta? Tyyliin " Ylpeilkööt vielä kauniilla tyttärellään mutta sano minun sanoneen että teininä siitä tulee ruma ".

Kommentit (44)

Vierailija
1/44 |
19.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin ainakin lapsena ruma, mutta musta tuli kaunis. Ja monet muutkin tietämäni kauniit eivät ole mitään kauneimpia lapsia olleet. :D Joistain söpöistä/kauniista lapsista taas on tullut mitäänsanomattomia ja jopa rumia aikuisena. Jännä juttu kyllä.

Vierailija
2/44 |
19.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saimi Nousiainen ei ole ollut koskaan mikään normikaunis.

Mutta on menestynyt huippumallina, koska on pitkä ja hoikka. Kasvot ovatkin persoonalliset, ei rumat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/44 |
19.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omassa lähipiirissä on ollut monta sellaista noh aika tavallisen/hupsun näköistä lasta joista on tullut tosi upeita aikuisena. Oma mieheni oli myös - anteeksi nyt vaan - aika ruma ja pullukka lapsuuskuvissa. Nyt aikuisena on tosi komea ja pitkä. Parista tosi sievästä lapsesta tuli ihan tavallisen näköisiä aikuisena. Jotkut toki pysyy kauniina läpi iän, mutta osa kaunistuu vasta aikuisena.

Vierailija
4/44 |
19.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, minä olin ruma lapsi, kolhon näköinen mutta nyt aikuisena hyvinkin kaunis. Luokan kauneimpana pidetty söpö nöpönenä tyttö näyttää nyt aikuisena hassulta, pikkuiset piirteet isossa naamassa. 

Myös monet lapsinäyttelijät kasvavat vähän omituisen näköisiksi aikuisiksi. Ovat olleet tosi söpöjä pienenä mutta se liika söpöys sitten ei aikuisen kasvoissa näytäkään niin hyvältä. 

Mutta eihän se tosiaan aina niin mene. Sopusuhtaiset piirteet ovat sopusuhtaiset joka iässä. 

Vierailija
5/44 |
19.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Söpöistä pojista tulee naismaisia miehiä.

Vierailija
6/44 |
19.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sillä on varmaan haluttu lohduttaa vähän rumempia lapsia, että kyllä sinusta isona kaunis tulee - ja vastaavasti haluttu lytätä kovin nättejä lapsia pelottelemalla tulevalla rumuudella. Omassa lapsuudessani oli myös sellainen sanonta, että jos on lapsena lihava, on aikuisena hoikka ja päinvastoin.

Vierailija
7/44 |
19.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän ihan riippuu onko lapsella kauniin ihmisen luusto, eli selkeä leuka, korkeat poskipäät, suuret silmät ja täydellisen malliset huulet. Kasvaessa ne asettuu paikoilleen kun lapsenpyöreys häviää.  Tietysti jos lapsella on ruman ihmisen piirteet kuten pienet kapeat silmät, kapeat huulet ja pää on epäsymmetrinen ja pyöreä niin ei siitä kaunista tule tekemälläkään.

Vierailija
8/44 |
19.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saimi Nousiainen ei ole ollut koskaan mikään normikaunis.

Mutta on menestynyt huippumallina, koska on pitkä ja hoikka. Kasvot ovatkin persoonalliset, ei rumat.

Luitko otsikon ja avausviestin?

Vierailija
9/44 |
19.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne ovat tosielämän yksittäisiä satuja, eivät yleisiä hokemia. 

Vierailija
10/44 |
19.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanonnat ovat esimerkkejä siitä kuuluisasta (ja usein olemattomasta) maalaisjärjestä.

Siksihän samoista asioista on usein täysin vastakkaiset sananparret. Kun jankkaa yhtä ja käy toisin, voi väittää sanoneensa toista.

Esim. 1: "Kahta ei kanna pihlaja, marjoja ja lunta" ja "niinkuin on marjoja pihlajassa, on talvella lunta katolla"

Esim. 2: "Iltarusko, pouta vankka. Aamurusko sade sankka" ja päinvastoin "illan rusko, aamun pasko"

Ulkonäköön liittyvät sanonnat ovat pelkkää lohduttelya/pilkkaa, mikä nyt kenenkin sydäntä lähinnä on.

Vierailija
11/44 |
19.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää joskus paikkansa. Tuttava sai pojan joka oli vauvana todella ruma ja kolhonnäköinen, pääkin näytti melkein epämuodostuneelta. Nyt on komea nuori mies, piirteet eivät ole säännölliset mutta yhtä kaikki hyvännäköinen.

Toinen tuntemani poika oli lapsena todellinen nukenkasvo, pieni nenä, suuret pitkäripsiset silmät jne. Aikuisena hän on minun makuuni liian kaunis mieheksi.

Makuja on tietysti monia. Sen sijaan mielestäni tytöt jotka ovat kauniita lapsena ovat sitä myös aikuisena.

Vierailija
12/44 |
19.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisestä tulee aikuisena sen ajan normien kaunis, tai sitten ei. Nuo sanonnat on pelkkää pilkkaa ja ivaa, kateuttakin. Aivan kuten "köyhät ne vaatteilla koreilee" ja rumat koruilla ja niin edelleen. 

Sinänsä vähän outoa myös sekin, että arvotetaan kaikesta köyhyyden ja rumuuden automaattisesti mukanaan tuomasta avarakatseisuudesta ja hyvyydestä huolimatta ihmiset ulkonäön mukaan ;) 

Vierailija
13/44 |
19.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on pottunokka, tihrusilmät ja muodoton pyöreä naama niin eipä siinä maagisesti muutu Megan Foxiksi missään iässä. Meikillä voi tietysti hämätä tiettyyn rajaan asti. 

Vierailija
14/44 |
19.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on samanlainen höpöhöpö-lohdutus kuin "jokainen on hyvä jossakin". Meitä kun on rumia ja kauniita, lahjakkaita ja lahjattomia, ja suurin osa on aika keskivertoja. Nallekarkit ei oikeasti mene tasan.

Vierailija
15/44 |
19.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos oot lapsena ruma, vika on sun vanhempien.

Jos oot vanhana ruma, vika on sussa itsessäs

Vierailija
16/44 |
19.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harry Potterissa näytellyt  Tom Felton oli söpö pikkupoika mutta rupsahti ja rumeni todella nopeasti.  Samoin Haley Joel Osment muuttui suloisesta jotenkin tosi karun näköiseksi kun ne lapsekkaat piirteet eivät  istu parrakkaan, ylipainoisen aikuisen naamaan. Niin ja Kirsten Dunst ei myöskään ei enää ole kaunis pikkutyttö vaan mitäänsanonomattoman näköinen nainen. 

Vierailija
17/44 |
19.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole minun lähipiirissäni pitänyt paikkaansa ollenkaan. Kauniit lapset ovat aikuisinakin kauniita ja ne 'rumat' eivät ole erityisen kauniita aikuisenakaan. Turha sanonta. Joskus voi käydä noin mutta ei läheskään aina.

Vierailija
18/44 |
19.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää paikkansa välillä. Esim tämä yksin kotona tähti oli todella söpö lapsi mutta aikuisena vähintäänkin oudon näköinen.

https://images.app.goo.gl/ysVDpoanCP5seJA19

Vierailija
19/44 |
19.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olin kaunis tyttö. Oikeastaan ennemminkin söpöliini.

Nyt aikuisena olen äitini kaltainen läskipää. Kaikki kilot menee naamaan vaikka olen normaalipainoinen. Kerran laihdutin niin että painoin 45kg ja silloin naamani oli hoikka ja näytin jälleen kauniilta. Mutta joo, minun tuttavapiirissä otsikon väite pitänee paikkaansa.

Vierailija
20/44 |
19.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On muuten valetta että lapsenpyöreys häviää naamasta , minulla on sitä vieläkin ja olen 38v... pallonaama pulloposki. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan neljä