Orpo A-Studiossa: "Miksi työttömät eivät mene töihin"
Orpo: Suomessa 100 000 avointa työpaikkaa
H-a: Ja 200 000 työtöntä
Orpo: No mikseivät mene töihin
https://areena.yle.fi/1-4584854?seek=790
Miksi eivät mene töihin... kun Orpo samaan aikaan ahtopaineella tuo maahan kolmansista maista työvoimaa, joka voi helposti tehdä töitä työnantajan patjamajoituksessa vaikka ilman palkkaa sen ajan kun saavat pysyvän maassaololuvan.
Kommentit (66)
Minä en käsitä, miksi tänne täytyy saada lisää ulkolaista työvoimaa, kun meillä maleksii jo tänne tulleita toimettomana. Joku keppi porkkanan sijasta heillekin, kuten suomalaisille.
Heitähän ei koskenut edes aktiivimalli, mitä ihmettelen, koska jo perustuslaissa sanotaan, että Suomen kansalaisia pitää kohdella yhdenvertaisesti.
...ei tiedä mitä työ on, miksi sitä tehdään...
Outoja asioita hänelle, jolle on aina järjestetty duuni
Orpon voisi laittaa TE-toimistoon muutamaksi päiväksi töihin ja näyttää telkkarissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No alan ymmärtää, miksi työllisyys ei Suomessa nouse. Kun päättävätkään eivät etsi ratkaisua asiaan, vasn se ratkaisu on, että menisivät nyt vaan töihin.
Menen heti, kun joku palkkaa. Kouluissa liian suuret luokkakoot, puolittakaa ne ja palkatkaa lisää opettajia.
T. Vakityötä etsivä englanninopettaja
P.s. Viime vaaleissa olin idiootti ja äänestin entistä pomoani Orpoa, jatkossa ääni Halla-aholle
Millä lailla tuo Halla-aho auttaa sinua vakityön saamisessa? En yritä provosoida mutta kun ei vaan aukene että mikä toimenpide heillä on tuohon tarjota.
Mikäli asian ydin onkin vaan konservatiivipuolueen valinta tai se yksi aihe eikä työnsaanti niin sitten ymm... eikun en sano mitään.
Aivan ,keskonen Orpolla on sentään ratkaisu:" Mikset vaan mene töihin "
Ei minua nyt Orpo kiinnostanut vaan kysyin tuolta henkilöltä miten luulee Halla-ahon auttavan vakityön saannissa ym.
Annan etusijan korkea-arvoisille vieraillemme, mahanmuttajille. Olen syrjintää vastaan, ja sitten kun kaikki mahmutit on töissä ja syrjintää ei enää ole, niin voin harkita.
t. työtön idealisti
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No alan ymmärtää, miksi työllisyys ei Suomessa nouse. Kun päättävätkään eivät etsi ratkaisua asiaan, vasn se ratkaisu on, että menisivät nyt vaan töihin.
Menen heti, kun joku palkkaa. Kouluissa liian suuret luokkakoot, puolittakaa ne ja palkatkaa lisää opettajia.
T. Vakityötä etsivä englanninopettaja
P.s. Viime vaaleissa olin idiootti ja äänestin entistä pomoani Orpoa, jatkossa ääni Halla-aholle
Millä lailla tuo Halla-aho auttaa sinua vakityön saamisessa? En yritä provosoida mutta kun ei vaan aukene että mikä toimenpide heillä on tuohon tarjota.
Mikäli asian ydin onkin vaan konservatiivipuolueen valinta tai se yksi aihe eikä työnsaanti niin sitten ymm... eikun en sano mitään.
Ei minua nyt Orpo kiinnostanut vaan kysyin tuolta henkilöltä miten luulee Halla-ahon auttavan vakityön saannissa ym.
Minä kerron kun ensin selität miten Orpo auttaa vakityön saamisessa.
Asuntovaunut voisivat auttaa asiaa. Tai autossa asuminen muutenkin.
Kadunvarret koyhien teltta-asumuksille kuin Californiassa tänään on asian laita ja
ENNEN KAIKKEA:
RUOKA-APU SUORAAN osoitteeseen:
https://nationalhomeless.org/campaigns/food-sharing/
Siis kuten TRUMP on saanut aikaan, tai ainakin pitää yllä 43 000 000 omaansa! Jotka elävät niin puutteessa, että ei ole edes ruokaa, ilman apua!! !!!
Kokoomuksessa ihmetellään miksi kansa ei tee lapsia.
Menkää naimaan!
Missä on valtion pakolliset kurssit kyseisestä aiheesta?
Eikö tuotakaan osata?
Vierailija kirjoitti:
Miksi Orpo ei mene töihin, vaan loisii verovapaassa yhteisön siivellä ja toisten rahoilla?
Orpo ei saisi mistään töitä.
Mutta nyt on se paha tilanne että äänestämällä ei työllisyyttä paranneta mikään puolue ei osaa tehdä mitään Suomen talouden pelastamiseksi se on nähty jo useita vuosia. Kaikille puolueille pitäisi antaa potkut.
Orpolla ei ole kummoinen laskutaito. Ylioppilaskokeessa Matematiikka, pitkä: B
Hän olisi voinut kysyä etukäteen mitä luvut luvut tarkoittavat vaikka hallituksen diplomi-insinöörinaisilta.
Vierailija kirjoitti:
Annan etusijan korkea-arvoisille vieraillemme, mahanmuttajille. Olen syrjintää vastaan, ja sitten kun kaikki mahmutit on töissä ja syrjintää ei enää ole, niin voin harkita.
t. työtön idealisti
Kerro toi perskokkareille, jotka m-muuttajia raahaa tänne jälleen ennätysmääriä.
Vierailija kirjoitti:
Orpolla ei ole kummoinen laskutaito. Ylioppilaskokeessa Matematiikka, pitkä: B
Hän olisi voinut kysyä etukäteen mitä luvut luvut tarkoittavat vaikka hallituksen diplomi-insinöörinaisilta.
Luuleeko joku oikeasti, että jotkut koulutodistukset ratkaisisivat oikeastaan yhtään mitään elämässä? Einstein meinattiin esimerkiksi jopa erottaa koulusta.
Vierailija kirjoitti:
t. työtön idealisti
On epäitsekkyyden huippu kouluttautua vaativalla Suomalaisella opintiellä mutta antaa hyväpalkkainen työpaikka sitä tarvitsevalle ulkomaalaiselle muukalaiselle. Olisipa minullakin rohkeutta samaan.
Orpo on osittain oikeassa, esimerkiksi jos suurin osa pääsisi jotenkin irti pinttyneistä vasemmistolaisista ajatuksistansa, siitä ajatuksesta että työnantajaa pitää joka asiassa kampittaa, ja olla vain periaatteesta eri mieltä kaikesta, niin varmasti ainakin osalle töitä löytyisi. Eli se kuuluisa oma asenne ensiksi kuntoon , miten vaikeaa se sittenkin ikänä onkaan? Toisten syyttäminen ja haukkuminen on Helpointa elämässä.
Vierailija kirjoitti:
suurin osa työpaikoista on lähihoitajia ja muita terveysalanammattilaisia ja näihin koulutuksiin otetaan liian vähän porukkaa.
eli enemmän porukkaa koulutuksiin sisään vuodessa niin alkaa työpaikat vähenee ja työttömyys samalla.
esim lääkäreitä jatkuvasti tarvitaan mut sit ei millään kukaan pääse lääkikseen.
Lähihoitajia on koulutettu ihan hirveästi.
Nyt sote-säästöjen myötä heitäkin irtisanotaan.
Toinen juttu on, että monenmoista pölvästiä on saanut lähihoitajan paperit, henkilöitä, joiden ei soisi tekevän mitään vastuullista.