Existä puhuminen
Kuinka paljon puhutte tai puhuitte suhteen alussa kumppanin kanssa existä ja mitä heidän kanssa puuhailitte niin sängyssä kuin muutenkin?
Nykyinen tapailukumppani puhuu jopa ärsyttävissä määrin touhuistaan ja seksikokemuksistaan. Pitäisiköhän sanoa hänelle että en halua tietää.
Kommentit (7)
Joo mun eksä onnistui kääntämään jokaisen keskustelun hänen entisiin tyttöystäviinsä. Eikä kuulemma edes ollut huomannut asiaa, kun siitä mainitsin parin kuukauden tapailun jälkeen. Olisi pitänyt tajuta juosta jo siinä vaiheessa.
Puhun jos on jokin erityinen syy puhua hänestä. Esimerkiksi jos uudempi kumppaniehdokas sauu kysymään. En salaile olen kaikkien kanssa hyvissä tai ainakin asiallisissa väleissä ja voin puhua heistä lähinnä hyvää. Pyrin puhumaan heistä neuraalisti, liikoja tunteilematta.
Keksin ja löydän kylä monia muita luullakseni kiinnosavampia puheen ja keskuselun aiheita, joissa osassa voidaan sivuta jotain existäni mutta erinomaisen helposti hänet (/heistä jokainen) voidaan jättää tällöin useimmiten mainisematta.
Erityisesti yritän olla vertailematta heitä keskenään. Erityisesi olla huomauttamatta toiselle, että mksi hän tekee niin tai näin vaikka joku existäni olsi tehny asian aivan toisella tavalla ja minusta teki tuolloin sen nn. asian erinomaisesti. (Tulipas taas aika moinen minä -minä- minä postaus)
Sinkkumies
Moni yrittää herättää toisessa mustasukkaisuutta puhumalla existään. Mikään etiketti tai lakihan ei määrää puhumaan sanaakaan exästään/existään.
Kerran teki mieli läimäyttää julkisella paikalla tuntematonta miestä, joka haki kahvit ja totesi ottaneensa naiselle samanlaisen kahvin kuin oli ottanut vuosien ajan exälleen. Maltoin mieleni ja pohdin, miksei mies tajunnut miksi hän on ex?
Suoraan sanottuna kuvottaa yksityiskohtia kuunnella aiemmista seksisuhteista, tosin pidän sen sisälläni.
No mieti vielä vähän aikaa pitäiskö sille sanoa asiasta vai ei...
Vierailija kirjoitti:
Moni yrittää herättää toisessa mustasukkaisuutta puhumalla existään. Mikään etiketti tai lakihan ei määrää puhumaan sanaakaan exästään/existään.
Kerran teki mieli läimäyttää julkisella paikalla tuntematonta miestä, joka haki kahvit ja totesi ottaneensa naiselle samanlaisen kahvin kuin oli ottanut vuosien ajan exälleen. Maltoin mieleni ja pohdin, miksei mies tajunnut miksi hän on ex?
Hyvä kysymys. - Voi olla, etä miies alitajuisesti sanoitti ja kuvasi tapahumaa itselleen ikäänkuin psyykaten itseään, eä kyllä hän tästä kahvin juonnista naisen kanssa selviä selvisihän siiä aikanaan myös exänsä kanssa. - Itse olen ollu ihmeissäni joitain kertoja kun on tuntunut sille kuin oma arvoni kohoaisi joidenkin silmissä silloin kun liikun ja vietän aikaani, julkisesti kumppanin kanssa. Onko niin, etä osa haaveilisi siitä, eä haluaisi päästä kumppnini paikalle kun näkee ja huomaa, miten kohtelen häntä? Vai kenes siiä, että oma iseuntoni nousee huomaamattani pykälän pari korkeammaksi kun rinnallani on rakas ihminen? - Koska kyllähän itsensä ja ympärisönsä kanssa sinut ihmien on varmasi puoleensa veävämpi kuin ihminen joka vaikuttaa aralta ja epävarmalta.
Eksistä puhuminen on tökeröä käytöstä. Heivaa tuollainen kumppani ja etsi parempi