Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Työpaikalle ollaan suunnittelemassa "terapeuttieläimiä", eli koiria, kissoja tms. silloin tällöin. Miten voin estää tämän pilaamatta hyvää ideaa?

Vierailija
18.11.2019 |

Pelkään kuollakseni kissoja ja koiria, enkä ole hyvä eläinten kanssa muutenkaan. En osaa olla eläinten lähellä, pidän niitä tosi arvaamattomina, en halua silittää mitään. Minulla on traumaattisia kohtaamisia kissojen ja koirien kanssa lapsuudessa ja siitä ne pelot ovat jääneet. Kissa on repinyt vatsani lähes auki taaperona kynsillään ja iso koira hyökännyt kimppuuni kouluikäisenä. Koira puri myös käteni poikki.

Syke nousee todella korkealle, jos joudun olemaan kissojen tai koirien kanssa samassa tilassa. En voi sille mitään.

Meillä on ollut pari kokousta tästä terapeuttieläinaiheesta, mutta minun "pelkoani" ei ole otettu tosissaan. Allergiaa ei ole kenelläkään ja minun pelkooni on suhtauduttu niin, että se on lapsellista ja menisi varmasti noilla terapeuttieläimillä ohi.

Mitä teen? Heräsin viime yönä hiestä märkänä painajaisesta, jossa työhuoneeseeni oli tuotu kolme isokokoista koiraa, jotka järsivät minua :(

Kommentit (77)

Vierailija
21/77 |
18.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koira puri käden poikki? Miksi ihmeessä en oikein usko tätä.

Se koira oli häiriintyneen omistajan koira, jonka se oli kouluttanut jonkinlaiseksi taistelukoiraksi. Hyppäsi takaapäin, kaatoi maahan ja alkoi retuuttaa kädestä. Se meni poikki, olin siis tokaluokkalainen koululainen.

Koira lopetettiin sen jälkeen ja omistaja joutui johonkin vastuuseen myös, en tiedä mitä siitä seurasi.

ap

Huomataan, että se ei ollu koiran vika? Vaan omistaja kouluttanut sen vaaralliseksi, jolloinka se voi käyttäytyä arvaamattomasti. Älä ikinä ensiksi syytä eläintä, vaan sitä joka siellä hihnan päässä on, eli omistajaa.

No jos hissi putoaisi kolme kerrosta alaspäin vaijerin katkeamisen takia, pelkäisitkö tapahtuneen jälkeen mekaanikkoja vai hissejä?

Vierailija
22/77 |
18.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap miksi et kerro minkälainen työnkuva tai työpaikka? Päiväkoti, vanhustentalo, kehitysvammaisten hoitokoti tmv????

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/77 |
18.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap miksi et kerro minkälainen työnkuva tai työpaikka? Päiväkoti, vanhustentalo, kehitysvammaisten hoitokoti tmv????

Ja eikö todellakaan ole mitään muuta mahdollisuuttaa kuin sitten kieltää eläinten tulo? etkö todella voi olla jossakin muualla sen aikaa eri yksikössä, vapaalla tmv?

Vierailija
24/77 |
18.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

J

Miksi kenenkään työpaikalle saisi tuoda mitään, mikä aiheuttaa toisessa vahvaa pelkoa?

ap

Siksi, että enemmistölle ne aiheuttavat hyvää. Olen sairaanhoitaja jolla on kammo klovneja kohtaan, ymmärrän kammoni järjettömyyden. En työskentele lastensairaalassa, mutta jos työskentelisin, en todellakaan vaatisi sairaalaklovnien työn kieltämistä koska MINÄ ja MINUN KAMMO. 

Vierailija
25/77 |
18.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

J

Miksi kenenkään työpaikalle saisi tuoda mitään, mikä aiheuttaa toisessa vahvaa pelkoa?

ap

Siksi, että enemmistölle ne aiheuttavat hyvää. Olen sairaanhoitaja jolla on kammo klovneja kohtaan, ymmärrän kammoni järjettömyyden. En työskentele lastensairaalassa, mutta jos työskentelisin, en todellakaan vaatisi sairaalaklovnien työn kieltämistä koska MINÄ ja MINUN KAMMO. 

Miksi vain sinua ainoastaan ap pitäisi ajatella? Vain sinun tähden pitäis tollanen idea lytätä? Itellä on järjetön hämispelko, mut jos joku toisia tänne työpaikalle niitä, niin siitä vaan. Koska en aseta omaa pelkoa kaikkien muiden yläpuolelle, että vaan koska MINÄ.

Vierailija
26/77 |
18.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menee ohi jahka eläimiin totut. Sisko oli myös koirakammoinen kunnes hänen miehensä toi labradorinnoutajan huusholliin. Eipä ole enää.

paskat menee ohi,kellä menee kellä ei!

Itse inhoan hyppiviä ja kuolaavia koiria,ensin ne nuolee ahteroiaan ja sitten nehyökkää nuolemaan sua naamaan!

Itelle sattui että kylän kiltti koira puri jalkaan,en ees tehny mitään,menin ohi,sieltä se vaan hyökkäs kinttuun kiinni!

Vierailija
27/77 |
18.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

J

ap

Miksi vain sinua ainoastaan ap pitäisi ajatella? Vain sinun tähden pitäis tollanen idea lytätä? Itellä on järjetön hämispelko, mut jos joku toisia tänne työpaikalle niitä, niin siitä vaan. Koska en aseta omaa pelkoa kaikkien muiden yläpuolelle, että vaan koska MINÄ.

Olen valinnut opiskelualani ja työpaikkani niin, ettei minun tarvitse olla tekemisissä eläinten kanssa. Nyt jos joudun tähän, joudun vaihtamaan työpaikkaa. Ja jos tällaisten terapiaeläinten tuominen oppilaitoksiin yleistyy kovin, niin joudun kai vaihtamaan alaa kokonaan.

ap

Vierailija
28/77 |
18.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä saan aina kuraa niskaan, kun joku tuo koiran työpaikalle (tätä tapahtuu hämmästyttävän usein!!). En halua silittää, enkä tulla lähelle. Ihmiset nauravat, kun sanon pelkääväni koiria - myös niitä kämmenelle mahtuvia chihuahuoita. Joku päästin koiran vapaaksi huoneessani ja aloin oikeasti itkeä pelosta.

En tajua, miten aikuiset ihmiset eivät tajua, että koiria voi oikeasti pelätä!! Ei ne kaikki ole kaikkien mielestä söpöjä ja ihania.

Vierailija
29/77 |
18.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä saan aina kuraa niskaan, kun joku tuo koiran työpaikalle (tätä tapahtuu hämmästyttävän usein!!). En halua silittää, enkä tulla lähelle. Ihmiset nauravat, kun sanon pelkääväni koiria - myös niitä kämmenelle mahtuvia chihuahuoita. Joku päästin koiran vapaaksi huoneessani ja aloin oikeasti itkeä pelosta.

En tajua, miten aikuiset ihmiset eivät tajua, että koiria voi oikeasti pelätä!! Ei ne kaikki ole kaikkien mielestä söpöjä ja ihania.

Meillä myös. "Pirkko" tuo koiran töihin ja koko työporukka ihastelee sitä kuolaavaa kirppukasaa. Minä laitan huoneeni oven lukkoon, enkä poistu, ennen kuin se läähättävä eläin lähtee pois. Hyi yök että inhoan koiria. En edes pelkää, vaan oikeasti inhoan!!

Vierailija
30/77 |
18.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minuakin on koira purrut mutta inhosin koiria kyllä jo sitä ennenkin. Jos meidän (toimisto)työpaikalle tulisi koiria tai kissoja, niin alkaisin varmaan hakea uutta paikkaa saman tien. Eläimet yksinkertaisesti eivät kuulu työpaikalle. Minä kuuntelen mielelläni venäläistä kuoromusiikkia, mutta en ala luukuttaa sitä avokonttorissamme, koska oletan, että kaikki eivät siitä tykkäisi. Sama asia.

Vierailija
31/77 |
18.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko sinulla on ollu vilkas mielikuvitus lapsena tai kärsit harhoista. Tavallinen kissa ei mitenkään kykene repimään kenenkään mahaa auki. Suosittelisin että keskustelet näistä muistoistasi esim. vanhempiesi kanssa ja yrität saada niihin jotain tolkkua. Nykyään lähes kaikkialla on niin paljon eläimiä, että tuollaiset traumat rajoittavat elämää jo aika paljon jos niitä ei saada hallintaan. 

Vierailija
32/77 |
18.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

J

ap

Olen valinnut opiskelualani ja työpaikkani niin, ettei minun tarvitse olla tekemisissä eläinten kanssa. Nyt jos joudun tähän, joudun vaihtamaan työpaikkaa. Ja jos tällaisten terapiaeläinten tuominen oppilaitoksiin yleistyy kovin, niin joudun kai vaihtamaan alaa kokonaan.

ap

Olet siis töissä jossain oppilaitoksessa? Jos et itse joudu opettamaan (tuskin) eläinten seassa, niin tuskinpa niistä sulle mitään haittaa on. Ja SINUN kammosi takiako pitäisi terapiaeläimet kieltää koko laitoksesta? Oletko nyt hieman itsekäs? Mene hoitoon.

Vierailija
33/77 |
18.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

J

ap

ap

No sitten sun on vaihdettava alaa. Et ole vastannut kysymykseen että jos sulla on kammo niin miksi työpaikalla pitäisi mennä juuri SUN tahdon mukaan ja kaikkien muiden pitää tyytyä siihen? Ja miksi et mene terapiaan? Sanoit tuolla ennemmin että sulla on arvet kissin raapooksista, mutta kerro nyt ihmeessä miten se kissa sai revittyä sulta melkein mahan auki. Oikeesti raapiminen on eri asia kuin raatelu jota tavis katti ei pysty ihmiselle tekemään.

Vierailija
34/77 |
18.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on koira enkä ikinä pakottaisi ketään silittämään sitä tai edes olemaan sen kanssa missään tekemisissä jos he eivät niin halua. Kuvitelkaapa te jotka eivät koirakammoisia usko, että käärmeen/hämähäkin/rotan/tms. omistajat tuovat eläimensä teidän ihollenne ihmetellen kun ette sitä halua silittää ja pusutella.

Vierailija
35/77 |
18.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koira puri käden poikki? Miksi ihmeessä en oikein usko tätä.

Se koira oli häiriintyneen omistajan koira, jonka se oli kouluttanut jonkinlaiseksi taistelukoiraksi. Hyppäsi takaapäin, kaatoi maahan ja alkoi retuuttaa kädestä. Se meni poikki, olin siis tokaluokkalainen koululainen.

Koira lopetettiin sen jälkeen ja omistaja joutui johonkin vastuuseen myös, en tiedä mitä siitä seurasi.

ap

Huomataan, että se ei ollu koiran vika? Vaan omistaja kouluttanut sen vaaralliseksi, jolloinka se voi käyttäytyä arvaamattomasti. Älä ikinä ensiksi syytä eläintä, vaan sitä joka siellä hihnan päässä on, eli omistajaa.

Se on kuitenkin se koira, joka puree, ei omistaja.

Vierailija
36/77 |
18.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

J

ap

ap

Olet siis töissä jossain oppilaitoksessa? Jos et itse joudu opettamaan (tuskin) eläinten seassa, niin tuskinpa niistä sulle mitään haittaa on. Ja SINUN kammosi takiako pitäisi terapiaeläimet kieltää koko laitoksesta? Oletko nyt hieman itsekäs? Mene hoitoon.

Ap ei voi kieltää, eikä pidäkään. Mutta kyllä siihen myöskin pitää saada säännöt miten toimitaan ettei niiden jotka eivät elikoita halua paijata tai jotka haluavat pysyä vielä kauempana, voivat näin tehdä. Ilman että joku palstapsykologi tulee väkisin siedättämään.

Vierailija
37/77 |
18.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumma miten ihmiset eivät tunnu ymmärtävän miten paha pelko voi olla. Ymmärrän Ap:ta omien kokemusteni kautta. Sukulaiseni koira puri ja jahtasi minua alle kouluikäisenä ja muiden mielestä se oli niin söpöä. Itse tein kuolemaa pelkoni kanssa. Yhtään ei auttanut, että toisenkin sukulaisen koira kävi käteen kiinni yht'äkkiä. Aikuisena vaihdoin tien toiselle puolelle, jos näin koiran tulevan, jos en ehtinyt suljin silmäni ja nostin sen puolen käden ylös millä puolella koira oli ohittamassa minua. Aina nostin kädet ylös. Joku selosti miten ei kannata käsiä nostaa. No, ei ollut muuta vaihtoehtoa olemassa pääni sisällä; olin varma, että se tarraa käteen kiinni. Jos jollain oli pihalla koira, en lähtenyt autosta ennen kuin koira oli omistajalla kiinni.

Olen päässyt tästä pelosta vähän eroon seuraamalla rauhassa istuen tuttuni koiran touhuja. Olen jopa silittänyt sitä.

Et varmaan pysty asiaa estämään muiden siitä suuttumatta esim ottamalla yhteyttä työsuojeluvaltuutettuun tms. Yritä vain pysyä kauempana eläimistä siellä töissä ja vaikka ikkunasta alat seurata niiden touhuja ihan rauhassa.

Tsemppiä, toivottavasti asia ratkeaa hyvin.

Vierailija
38/77 |
18.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

J

ap

ap

Ap ei voi kieltää, eikä pidäkään. Mutta kyllä siihen myöskin pitää saada säännöt miten toimitaan ettei niiden jotka eivät elikoita halua paijata tai jotka haluavat pysyä vielä kauempana, voivat näin tehdä. Ilman että joku palstapsykologi tulee väkisin siedättämään.

AP haluaisi nimenomaan kieltää, ei kompromisseja.

Vierailija
39/77 |
18.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites eläinallergiat?

Vierailija
40/77 |
18.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on koira enkä ikinä pakottaisi ketään silittämään sitä tai edes olemaan sen kanssa missään tekemisissä jos he eivät niin halua. Kuvitelkaapa te jotka eivät koirakammoisia usko, että käärmeen/hämähäkin/rotan/tms. omistajat tuovat eläimensä teidän ihollenne ihmetellen kun ette sitä halua silittää ja pusutella.

Tuskimpa ap:n työpaikallakaan kukaan pakottaisi tai väkisin toisi niitä elukkoja aapeen iholle. Ihan voi sanoa ettei tykkää eläimistä eikä halua niitä silittää. Jos muut haluaa niitä elukoita työpaikalle niin itsekästä yhden ihmisen sitä kieltää traumoihinsa vedoten. Kun traumoihin saa apuakin.